Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Scorpio
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-10-2011, 11:25   #1
Banas921
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-12-2010
Skąd: Przechlewo
Model: Escort Kombi
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1994
Postów: 23
Domyślnie 97r 2.9 Cossi przekładka na manual

Witam, mam taki mały problem. A więc włożyłem do swojego Cossiego manualną skrzynie. I teraz jest sprawa z oszukaniem elektryki. Aby działał rozruch zmostkowałem kable od P. Aby świecił się wsteczny podłączyłem do czujnika kable od R. Teraz mam pytanie, czy trzeba mostkować jakieś kable od biegu? Gdzieś czytałem że nie można mostkować od D ponieważ na D odcina wtryski przy jakichś obrotach przy których zmienia bieg i mówili żeby zmostkować kable od 1 biegu. Czy to tak powinno być? Bo jest następujący problem:

Jak dam gaz do oporu to idzie ale nie ma tej pełnej mocy, idzie jakby chciał a nie mógł. Odejme trochę gazu i odzyskuje moc. Czym to może być spowodowane, czy właśnie brakiem zmostkowania kabla od 1 biegu?

Banas921 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-10-2011, 13:31   #2
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
Domyślnie Odp: 97r 2.9 Cossi przekładka na manual

stary - to jest skrzynia sterowana elektronicznie wprost przez ECU samochodu, tam są odpowiednie mapy do zmiany biegów, więc mostkowanie Ci niezbyt wiele da, bo komp i tak będzie chciał swoje zrobić. A co choćby z czujnikiem TSS...
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2011, 05:49   #3
Banas921
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-12-2010
Skąd: Przechlewo
Model: Escort Kombi
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1994
Postów: 23
Domyślnie Odp: 97r 2.9 Cossi przekładka na manual

No cóż, widziałem scorpio z manualem i chodziło to zacnie. Co dostrzegłem, to że nie chodzi klapka która jest od przodu kolektorów ssących w miejscu ich połączenia. Muszę posprawdzać podciśnienia. A ten czujnik za co odpowiada?
Banas921 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2011, 08:38   #4
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
Domyślnie Odp: 97r 2.9 Cossi przekładka na manual

czujnik prędkości konwertera, w zasadzie można by obrotomierzem go zaemulować bo jak patrzyłem kiedyś na diagnoskopie forda to to idzie praktycznie łeb w łeb, bieg zaemulować na stałe 1 lub 2 ( nie N ani nie D ), to co masz z przodu kolektorów to VIS - jak to nie działa to nie masz efektu zmiany długości dolotu i tego "drugiego" kopa, aczkolwiek miałem sierrę z zeswapowanym takim silnikiem na manualu na hamowni i wyszło, że przy manualu warto by było zmienić zakres aktywacji VIS-a. Przy automacie to się aktywuje w okolicy 3500 rpm, ale automat ma długie biegi i toto się zdąży ustabilizować i powtórnie wpaść w rezonans, na manualu wszystko dzieje się szybciej i wyszło mi, że najlepiej byłoby aktywować to w okolicy 4200 - 4400 rpm.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2011, 17:41   #5
Banas921
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-12-2010
Skąd: Przechlewo
Model: Escort Kombi
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1994
Postów: 23
Domyślnie Odp: 97r 2.9 Cossi przekładka na manual

Ok, ale czy ten VSS ma coś wspólnego z VIS'em? Dzisiaj badałem te urządzenie które zmienia wybierak biegów w automacie(to przy skrzyni plastikowe) i wyszło że na pozycji D/2/1 zmienia się oporność, czyli tutaj mostkowanie jest na zasadzie włożenia opornika, dobrze kombinuję?
Banas921 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2011, 17:56   #6
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
Domyślnie Odp: 97r 2.9 Cossi przekładka na manual

VSS ? ja nic o VSS nie wspomniałem, VSS to od prędkości pojazdu jest, VIS to Variable resonance Inlet System, nie wdając się w szczegóły za bardzo to po prostu system zmiennej geometrii dolotu, poprawia "dolny" zakres prędkości obrotowych, tu możesz poczytać nieco o tym -> [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Cytat:
Napisał Banas921 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czyli tutaj mostkowanie jest na zasadzie włożenia opornika, dobrze kombinuję?
dokładnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2011, 18:12   #7
Banas921
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-12-2010
Skąd: Przechlewo
Model: Escort Kombi
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1994
Postów: 23
Domyślnie Odp: 97r 2.9 Cossi przekładka na manual

Aa to musiałem coś pomieszać, czyli to coś przy skrzyni ten VIS steruje tą klapką przy dolocie tak? Czyli jeżeli to ma chodzić to trzeba podpiąć pod obrotomierz tak? A może jakaś podpowiedź jak to zrobić? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Banas921 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2011, 18:19   #8
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
Domyślnie Odp: 97r 2.9 Cossi przekładka na manual

o fuck - teraz toś dopiero namieszał.

VIS-em steruje bezpośrednio komp auta, czujnik TSS daje info do kompa jak się rozkręca automat i dzięki temu komp wie co i jak wysterować żeby jechało jak należy.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2011, 18:24   #9
Banas921
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-12-2010
Skąd: Przechlewo
Model: Escort Kombi
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1994
Postów: 23
Domyślnie Odp: 97r 2.9 Cossi przekładka na manual

Ok to teraz poprawka. Czyli VIS'em steruje komputer który dostaje info od czujnika prędkości konwertera który trzeba zaemulować poprzez "złączenie" go z obrotomierzem. Czy teraz jest dobrze? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Banas921 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2011, 18:28   #10
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
Domyślnie Odp: 97r 2.9 Cossi przekładka na manual

nieeeeee, TSS nie ma nic wspólnego z VIS-em, ale ma znaczenie dla poprawnej pracy silnika ( a raczej jego sterowania przez kompa ), zapewne auto Ci teraz próbuje "zmieniać" biegi, choć nie ma już co zmieniać.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:20.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.