|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-10-2011, 11:25 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-12-2010
Skąd: Przechlewo
Model: Escort Kombi
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1994
Postów: 23
|
97r 2.9 Cossi przekładka na manual
Witam, mam taki mały problem. A więc włożyłem do swojego Cossiego manualną skrzynie. I teraz jest sprawa z oszukaniem elektryki. Aby działał rozruch zmostkowałem kable od P. Aby świecił się wsteczny podłączyłem do czujnika kable od R. Teraz mam pytanie, czy trzeba mostkować jakieś kable od biegu? Gdzieś czytałem że nie można mostkować od D ponieważ na D odcina wtryski przy jakichś obrotach przy których zmienia bieg i mówili żeby zmostkować kable od 1 biegu. Czy to tak powinno być? Bo jest następujący problem:
Jak dam gaz do oporu to idzie ale nie ma tej pełnej mocy, idzie jakby chciał a nie mógł. Odejme trochę gazu i odzyskuje moc. Czym to może być spowodowane, czy właśnie brakiem zmostkowania kabla od 1 biegu? |
26-10-2011, 13:31 | #2 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Odp: 97r 2.9 Cossi przekładka na manual
stary - to jest skrzynia sterowana elektronicznie wprost przez ECU samochodu, tam są odpowiednie mapy do zmiany biegów, więc mostkowanie Ci niezbyt wiele da, bo komp i tak będzie chciał swoje zrobić. A co choćby z czujnikiem TSS...
|
27-10-2011, 05:49 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-12-2010
Skąd: Przechlewo
Model: Escort Kombi
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1994
Postów: 23
|
Odp: 97r 2.9 Cossi przekładka na manual
No cóż, widziałem scorpio z manualem i chodziło to zacnie. Co dostrzegłem, to że nie chodzi klapka która jest od przodu kolektorów ssących w miejscu ich połączenia. Muszę posprawdzać podciśnienia. A ten czujnik za co odpowiada?
|
27-10-2011, 08:38 | #4 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Odp: 97r 2.9 Cossi przekładka na manual
czujnik prędkości konwertera, w zasadzie można by obrotomierzem go zaemulować bo jak patrzyłem kiedyś na diagnoskopie forda to to idzie praktycznie łeb w łeb, bieg zaemulować na stałe 1 lub 2 ( nie N ani nie D ), to co masz z przodu kolektorów to VIS - jak to nie działa to nie masz efektu zmiany długości dolotu i tego "drugiego" kopa, aczkolwiek miałem sierrę z zeswapowanym takim silnikiem na manualu na hamowni i wyszło, że przy manualu warto by było zmienić zakres aktywacji VIS-a. Przy automacie to się aktywuje w okolicy 3500 rpm, ale automat ma długie biegi i toto się zdąży ustabilizować i powtórnie wpaść w rezonans, na manualu wszystko dzieje się szybciej i wyszło mi, że najlepiej byłoby aktywować to w okolicy 4200 - 4400 rpm.
|
27-10-2011, 17:41 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-12-2010
Skąd: Przechlewo
Model: Escort Kombi
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1994
Postów: 23
|
Odp: 97r 2.9 Cossi przekładka na manual
Ok, ale czy ten VSS ma coś wspólnego z VIS'em? Dzisiaj badałem te urządzenie które zmienia wybierak biegów w automacie(to przy skrzyni plastikowe) i wyszło że na pozycji D/2/1 zmienia się oporność, czyli tutaj mostkowanie jest na zasadzie włożenia opornika, dobrze kombinuję?
|
27-10-2011, 17:56 | #6 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Odp: 97r 2.9 Cossi przekładka na manual
VSS ? ja nic o VSS nie wspomniałem, VSS to od prędkości pojazdu jest, VIS to Variable resonance Inlet System, nie wdając się w szczegóły za bardzo to po prostu system zmiennej geometrii dolotu, poprawia "dolny" zakres prędkości obrotowych, tu możesz poczytać nieco o tym -> [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Cytat:
|
|
27-10-2011, 18:12 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-12-2010
Skąd: Przechlewo
Model: Escort Kombi
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1994
Postów: 23
|
Odp: 97r 2.9 Cossi przekładka na manual
Aa to musiałem coś pomieszać, czyli to coś przy skrzyni ten VIS steruje tą klapką przy dolocie tak? Czyli jeżeli to ma chodzić to trzeba podpiąć pod obrotomierz tak? A może jakaś podpowiedź jak to zrobić? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
27-10-2011, 18:19 | #8 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Odp: 97r 2.9 Cossi przekładka na manual
o fuck - teraz toś dopiero namieszał.
VIS-em steruje bezpośrednio komp auta, czujnik TSS daje info do kompa jak się rozkręca automat i dzięki temu komp wie co i jak wysterować żeby jechało jak należy. |
27-10-2011, 18:24 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-12-2010
Skąd: Przechlewo
Model: Escort Kombi
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1994
Postów: 23
|
Odp: 97r 2.9 Cossi przekładka na manual
Ok to teraz poprawka. Czyli VIS'em steruje komputer który dostaje info od czujnika prędkości konwertera który trzeba zaemulować poprzez "złączenie" go z obrotomierzem. Czy teraz jest dobrze? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
27-10-2011, 18:28 | #10 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Odp: 97r 2.9 Cossi przekładka na manual
nieeeeee, TSS nie ma nic wspólnego z VIS-em, ale ma znaczenie dla poprawnej pracy silnika ( a raczej jego sterowania przez kompa ), zapewne auto Ci teraz próbuje "zmieniać" biegi, choć nie ma już co zmieniać.
|