|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-07-2006, 13:17 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-04-2005
Skąd: Częstochowa
Postów: 31
|
Strzela na LPG i nie ma mocy
witam!!!
Do dzisiaj było wszystko ok tak z benzyną jak i z gazem. Po wymianie świec trochę się mu pomyliło. Na gazie zaczął strzelać jak opętany, na benzynie natomiast brak mocy przy wrzuceniu wyższego biegu. Szarpie i nie ma mocy, jak się pomału wciśnie pedał gazu jest ok. Kable, filtry po wymianie. Ps. szukałem na forum ale nie znalazłem przypadku tych dwóch objawów naraz zwłaszcza że objawy zaczęły się po wymianie świec. |
01-07-2006, 13:37 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-06-2004
Skąd: Płock
Model: Ka
Silnik: 1,3
Rocznik: 1999
Postów: 154
|
Jakie świece włożyłeś i jaka na nich jest przerwa??
__________________
MARIUSZ |
01-07-2006, 13:47 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-04-2005
Skąd: Częstochowa
Postów: 31
|
NGK dobrne z katalogu.
|
01-07-2006, 14:25 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-06-2004
Skąd: Płock
Model: Ka
Silnik: 1,3
Rocznik: 1999
Postów: 154
|
Włóż na chwilę stare świece i sprawdź czy będzie dobrze
Sprawdź odrazu przerwę na nowych
__________________
MARIUSZ |
03-07-2006, 14:50 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-04-2005
Skąd: Częstochowa
Postów: 31
|
Włożyłem stare i nic się nie zmienia, przerwa na świcach to 1,1. Sprawdzałem jakimś urządzeniem kable, wynika z tego że na 1 i 3 jest większe napięcie niż na 2 i 4. Czy cewka jest odpowiedzialna za taki właśnie układ?
|
04-07-2006, 17:10 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-06-2006
Skąd: Grójec
Model: VW Passat B6, Fiesta
Silnik: 2.0 TDI DSG; 1,25 Zetec 16v
Rocznik: 2006; 1997
Postów: 119
|
Strzela bo Ci niespala mieszanki. A dzieje się to tak: tłok wypycha niespaloną mieszankę do kolektora wylotowego i zapala się ona w punkcie łączącem kanały kolektora wylotowego od płomiena z innego cylindra a następnie płomień niemając bariery izolacyjnej w postaci spalin przechodzi przez jednocześnie rozwarte zawory ssący i wydechowy cylindra w którym niespaliła się mieszanka i eksploduje Ci mieszanka w kolektorze ssącym. :573:
Twój problem to kijowe iskry w którychś z dwóch cylindrów 1,3 lub 2,4 Dodatkowo Ci powiem że Ford ma taki dziwny układ zapłonowy z tzw. 'traconą iskrą' jednocześnie pojawia się iskra w dwóch cylindrach 1 i 3 oraz 2 i 4. Np: gdy w 1 cylindrze mamy moment zapłonu, w 3 koniec suwu wydechu i iskra jest w obu tych cylindrach jednocześnie. Bo tak jest zbudowana Cewka Zapłonowa, uzwojenie wtórne Cewki Zapłonowej stanowi obwód 'świeca- uzwojenie wtórne -świeca'. Wymysł Forda. Mamy dwie Cewki Zapłonowe w monolitycznej obudowie z kostką na 3 przewody (kluczowanie masą dla cylindrów 1,3_+12V wspólne dla dwóch cewek_kluczowanie masą dla cylindrów 2,4) i z czterema wyprowadzeniami do przewodów zapłonowych. Wystarczy że będziesz miał spapraną jedną świecę albo przewód albo gniazdo cewki (sprawdź bo śniedzieją) i masz załatwione dwa cylindry jednocześnie. Już wiecie dlaczego Fordy nielubią Gazu!? :fcp23 |
04-07-2006, 17:46 | #7 | ||
Postów: n/a
|
Cytat:
Cytat:
Goraco dziś jakos Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
||
05-07-2006, 16:11 | #8 | ||
ford::average
Zarejestrowany: 27-06-2006
Skąd: Grójec
Model: VW Passat B6, Fiesta
Silnik: 2.0 TDI DSG; 1,25 Zetec 16v
Rocznik: 2006; 1997
Postów: 119
|
Cytat:
Cytat:
Ponieważ gdy masz h.jową święcę w 1 cylindrze będzie strzelał na 1 i na 3. Bo energia iskry w tych dwóch przypadkach jest taka sama. :fcp1 Pozdrawiam. |
||
05-07-2006, 21:18 | #9 | |
Postów: n/a
|
Cytat:
|
|
05-07-2006, 21:36 | #10 |
ford::professional
Imię: Kornel
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: GDYNIA
Model: mondeo titanium
Silnik: 2.0 H.E benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 1,413
|
Z 90% nowych samochodów ma podwujną cewkę chyba że ma do każdej świecy osobną cewkę tak jest chyba w polo gdzie cewka jest bezpośrednio zakładana na świece do każdego cylindra
__________________
Pozdrawiam Kornel MONDEO MK4 TITANIUM 2.0 HE 2007 MONDEO MK2 GLX 1,6 + LPG 1997 sedan był escort mk V 1,6 efi cvh 105KM |