Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Tuning
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-02-2012, 00:01   #1
Pirat08
ford::beginner
 
Avatar Pirat08
 
Zarejestrowany: 21-08-2010
Skąd: Wro
Model: Ford Escort Cabrio XR3i
Silnik: 1,6 EFi
Rocznik: 1990
Postów: 25
Domyślnie Xr3i Swap na 2.0 ST170

Witam, jestem posiadaczem escorta xr3i cabrio 1990 1,6 105 km, EFI. Jest to moj drugi samochód, ostatnimi czasy znajomy(jako, ze razem mechanikujemy) po wspólnym przeliczeniu wyremontowania obecnego silnika(a trochę się tego nazbierało) zaproponował odłożenie starego serducha w kąt, a wpakowanie 170 konnej wersji dwulitrowej od focusa mk1 st. Chciałbym znać wasze opinie i podejście na temat tej modyfikacji, oraz co musialbym zakupić procz samego silnika, wiązki elektrycznej z komputerem oraz skrzyni biegów? Sa jakies chochliki lub ukryte niespodzianki ktore mogą nas czekać? Z niecierpliwością czekam na odpowiedzi i pozdrawiam
Krzychu

Pirat08 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2012, 20:20   #2
PrzeeMOC
ford::average
 
Avatar PrzeeMOC
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 14-01-2007
Skąd: Rawa Mazowiecka/Łódź
Model: Escort
Silnik: Zetec 1.6 SilverTop
Rocznik: 1998
Postów: 136
Domyślnie Odp: Xr3i Swap na 2.0 ST170

SWAP jak SWAP... zawsze będzie coś nieprzewidzianego, zawsze projekt czegoś nie uwzględni w stosunku do realiów. Włóż to sam sprawdzisz, koszty będą pewnie ogromne i nie kojarzę, żeby ktoś w Polsce coś takiego robił - rzeźba, rzeźba i jeszcze raz rzeźba. Nie lepiej (i kilka razy taniej) wrzucić 2.0 z Mondeo? Te silniki fajnie sie modzi, sporo już takich swapów w Polsce było, sporo opisane i dużo prostszym i tańszym kosztem osiągniesz ze 160 kucyków.

Żeby wrzucić ST170 to praktycznie potrzebujesz całego Focusa ST170 na dawce części, co mija się z opłacalnością i logiką. Wrzucić silnik to nie wszystko przecież - trzeba zadbać o zawieszenie, bude i przede wszystkim HAMULCE. Czyli projekt Escorta ST170 wyjdzie drożej niż kupno Focusa ST170 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak masz taką kase to rób - fajnie będzie zobaczyć coś takiego w Polsce, ale zrozum, że nie skończy się to na kosztach rzędu 3-4 tysiące złotych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez PrzeeMOC ; 25-02-2012 o 20:23
PrzeeMOC jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2012, 00:02   #3
Pirat08
ford::beginner
 
Avatar Pirat08
 
Zarejestrowany: 21-08-2010
Skąd: Wro
Model: Ford Escort Cabrio XR3i
Silnik: 1,6 EFi
Rocznik: 1990
Postów: 25
Domyślnie Odp: Xr3i Swap na 2.0 ST170

Cytat:
Napisał PrzeeMOC Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
SWAP jak SWAP... zawsze będzie coś nieprzewidzianego, zawsze projekt czegoś nie uwzględni w stosunku do realiów. Włóż to sam sprawdzisz, koszty będą pewnie ogromne i nie kojarzę, żeby ktoś w Polsce coś takiego robił - rzeźba, rzeźba i jeszcze raz rzeźba. Nie lepiej (i kilka razy taniej) wrzucić 2.0 z Mondeo? Te silniki fajnie sie modzi, sporo już takich swapów w Polsce było, sporo opisane i dużo prostszym i tańszym kosztem osiągniesz ze 160 kucyków.

Żeby wrzucić ST170 to praktycznie potrzebujesz całego Focusa ST170 na dawce części, co mija się z opłacalnością i logiką. Wrzucić silnik to nie wszystko przecież - trzeba zadbać o zawieszenie, bude i przede wszystkim HAMULCE. Czyli projekt Escorta ST170 wyjdzie drożej niż kupno Focusa ST170 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak masz taką kase to rób - fajnie będzie zobaczyć coś takiego w Polsce, ale zrozum, że nie skończy się to na kosztach rzędu 3-4 tysiące złotych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzięki za odpowiedź! Generalnie sprawa wygląda tak, ze nie bedę opowiadał niestworzonych opowieści o moich nieskończonych zasobach finansowych, bo gdyby tak bylo to zamiast escorta stałby w garazu mustang 69'Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co do całego projektu, to wiadomo gdybym chcial gotowca, sprzedałbym auta i kupił jednego porządnego focusa rs mk1, ale nie o to chodzi, postawilem sobie za cel stworzenie oryginalnego, jedynego samochodu, w 100% wg mojej wyobraźni, dlatego wpadłem na pomysl z silnikiem od st. Sprawa faktycznie wydaje się droga, jednak nie przychodził mi zaden inny silnik do głowy, silniki 2.0 zetec 115 konny lub 130 konny wydawal mi sie za slaby, a escortowy rs2000(150km)jest sam w sobie mega trudno dostepny i za silnik w dobrej kondycji trzeba by było słono zapłacić, stąd padło na wersje 170 konną od focusa. Wracając do Twojej sugestii, u kumpla(naprawia on skrzynie w niezliczonej ilości) zawsze znalazła by sie jakaś przekladnia ktorą mozna by było wpasować, i to w zasadzie na tyle moich znajomości, reszta do szukania to tylko forum oraz allegro. Wlasnie u tego kumpla stoi zetec (nie wiadomo czy 115 czy 130 konny) z całym osprzętem , jednak bez wiązki, powiedział, ze odda mi go za free, haczyk polega jednak na tym, ze jest w nim uszkodzona panewka(czyli zastanawia mnie sens wogole brania tego silnika), jak sądzisz, jest co zrobić?
Pirat08 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2012, 00:16   #4
Alexander25
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-11-2008
Skąd: Warszawa
Model: mustang gts/taurus sho/grand marquis/taurus flex/zx4
Silnik: 5.0V8/3.2V6/4.6V8/3.0 V6/2.0
Rocznik: 95/95/92/05/05
Postów: 60
Domyślnie Odp: Xr3i Swap na 2.0 ST170

Kombinujesz zbyt wiele i tyle Ci napisze. PO CO TO!!!!
Jak juz cos robic to kup 3.0 vulcan z taurusa albo kup z rozwalonego sho(co jakis czas sie pojawia) silnik 3.2 yamaha 220KM z manualna skrzynia caly taurus byl za 2tys. A moje sho w automacie jest bardzo szybkie to co dopiero w manualu i przy masie polowe mniejszej.
Alexander25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2012, 00:17   #5
Pirat08
ford::beginner
 
Avatar Pirat08
 
Zarejestrowany: 21-08-2010
Skąd: Wro
Model: Ford Escort Cabrio XR3i
Silnik: 1,6 EFi
Rocznik: 1990
Postów: 25
Domyślnie Odp: Xr3i Swap na 2.0 ST170

Co do samego auta(bo nawet nie zdązyłem go opisać) sytuacja wygląda nastepująco:
*zawiecha cała kompletna wymieniona, koncówki drązków, elementy metalowo-gumowe, wahacze, wsadzone sportowe amortyzatory i spręzyny(całośc siadła o jakieś 40 mm) , auto prowadzi sie znakomicie, jest twarde i przewidywalne, natomiast nie jest na tyle niskie, zebym sie głowił jak przejechać przez próg.
*buda, tutaj sytuacja jest zadowalająca, auto nie ma śladów korozji, pod nakładkami progów jest baranek, lakier wydaje sie być oryginalny, prócz przedniego, prawego błotnika i maski
*koła od rs, opony 3 letnie, w stanie perfekcyjnym, od yokohamy
i teraz ta mniej przyjemna częśc, lista rzeczy do roboty:
*pomalowanie progów i maski(na masce jakiś dupek ponaklejał pseudo wloty i naklejki schodzą z lakierem OMG, a progi jako, ze sa narazone na kamienie i zwir, łuszczą się
*caly silnik jest do roboty, i na dodatek pacan wsadził strumienice ktora tylko wyje i robi dziure w dolnym zakresie obrotów, uszczelniacze do wymiany rozrząd też, jeszcze nie mierzylem tylko ciśnienia na cylindrze, byc moze pierścienie do wymiany, stąd też pomysł na swap.

Polecali mi sprzedać corta, kupic golfa vr6 i go uturbić, ale sama myśl, ze miałbym byc golfiarzem, jest tak odrzucająca, ze nie podejme sie tegoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. dlatego cort zostaje u mnie i czeka na wiosenne prace;D
Pirat08 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2012, 00:18   #6
Alexander25
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-11-2008
Skąd: Warszawa
Model: mustang gts/taurus sho/grand marquis/taurus flex/zx4
Silnik: 5.0V8/3.2V6/4.6V8/3.0 V6/2.0
Rocznik: 95/95/92/05/05
Postów: 60
Domyślnie Odp: Xr3i Swap na 2.0 ST170

Skoro v8 z SHO 3gen dalo sie upchnac w focusie zx3 1gen to w v6 yamaha wejdzie chyba do escorta
Alexander25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2012, 00:23   #7
Pirat08
ford::beginner
 
Avatar Pirat08
 
Zarejestrowany: 21-08-2010
Skąd: Wro
Model: Ford Escort Cabrio XR3i
Silnik: 1,6 EFi
Rocznik: 1990
Postów: 25
Domyślnie Odp: Xr3i Swap na 2.0 ST170

Cytat:
Napisał Alexander25 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Skoro v8 z SHO 3gen dalo sie upchnac w focusie zx3 1gen to w v6 yamaha wejdzie chyba do escorta
częsci do tego jest jeszcze mniej niż do rs 2000, chciałbym zauwazyć, sam pomysł jest ciekawy, ale nie rozumiem Twojego pytania "po co mi takie kombinowanie", przecież niezaleznie jaki silnik włoze, to kombinowania przy zmienianiu jest tyle samo...
Pirat08 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2012, 00:24   #8
Alexander25
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-11-2008
Skąd: Warszawa
Model: mustang gts/taurus sho/grand marquis/taurus flex/zx4
Silnik: 5.0V8/3.2V6/4.6V8/3.0 V6/2.0
Rocznik: 95/95/92/05/05
Postów: 60
Domyślnie Odp: Xr3i Swap na 2.0 ST170

Polecali mi sprzedać corta, kupic golfa vr6 i go uturbić, ale sama myśl, ze miałbym byc golfiarzem, jest tak odrzucająca, ze nie podejme sie tegoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. dlatego cort zostaje u mnie i czeka na wiosenne prace;D[/QUOTE]

najlepiej kup sobie forda v8 np tbirda 1992-1994 chodza za 4-6k a masz rasowe v8 a jak dobrze trafisz to bedziesz mial szpere i duzo wiecej frajdy z jazdyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Czesci jest pelno tylko trzeba wiedziec gdzie szukac a jak cos zmieniac to lepiej przekladac z taniego aut niz z drogiego juz 3.0 V6 vulcan byloby lepsze niz silnik 2.0
Alexander25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2012, 00:26   #9
Pirat08
ford::beginner
 
Avatar Pirat08
 
Zarejestrowany: 21-08-2010
Skąd: Wro
Model: Ford Escort Cabrio XR3i
Silnik: 1,6 EFi
Rocznik: 1990
Postów: 25
Domyślnie Odp: Xr3i Swap na 2.0 ST170

najlepiej kup sobie forda v8 np tbirda 1992-1994 chodza za 4-6k a masz rasowe v8 a jak dobrze trafisz to bedziesz mial szpere i duzo wiecej frajdy z jazdyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.[/QUOTE]

patrząc na Twoje litraże silników, wnioskuje, ze zajmujesz się tylko dużym kalibremGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pirat08 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2012, 00:31   #10
Pirat08
ford::beginner
 
Avatar Pirat08
 
Zarejestrowany: 21-08-2010
Skąd: Wro
Model: Ford Escort Cabrio XR3i
Silnik: 1,6 EFi
Rocznik: 1990
Postów: 25
Domyślnie Odp: Xr3i Swap na 2.0 ST170

Tak czy inaczej, zostajemy przy escorcie, i najchętniej widziałbym w nim 2.0 litrową rzędówkę, wracając do punktu wyjściowegoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pirat08 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:09.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.