Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 24-04-2012, 00:56   #1
sonula
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-05-2008
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 11
Domyślnie moduł turbosprężarki garrett błąd P132A

Sprawa dotyczy oczywiście awarii modułu/sterownika turbosprężarki
Przypadek taki zdarzył mi się dzisiaj po raz drugi. Pierwszy raz 2 lata temu, zdiagnozowano błąd P132A i musiałem kupić używany sprawny sterownik

Wsiadam wczoraj i znowu!!!
miga kontrolka świec żarowych, jazda na pół gwizdka wiec pierwsze o czym pomyślałem to sterownik turbiny
otwarta klapa i odpalam silnik obserwując sterownik, i co widzę !! wszystko gra, kontrolka nie świeci więc wsiadam i jadę, o dziwo wszystko normalnie. Przejechałem 10km, kontrolka miga i znowu połowa mocy
za kilka godzin odpalam i znowu kontrolka świec miga wiec otwieram klapę i obserwuje sterownik odpalając silnik i widzę ze sterownik ani rusz
Rozebrałem przeczyściłem i założyłem i ... nic, sterownik ani drgnął przy odpalaniu
Wkurzyłem się bo znowu muszę kupować sterownik wiec uwziąłem się i mówię sobie o nie!!! nie popuszczę !!!!

Szukałem w necie kilka godzin i nagle znalazłem na czeskim forum forda gościa który naprawił sterownik we własnym zakresie !!!

Okazała się to banalna sprawa, oczywiście w moim przypadku
Czytałem, że usterki są różne mechaniczne, elektroniczne ...

Do rzeczy!

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Sprawdziłem manualnie połączenia między drukowaną płytka a obudowa modułu (jest ich 9) i okazało się, że jedno z połączeń jest uszkodzone, nie było tego widać !!!

Postanowiłem je zlutować, jednak okazało się, że to jakiś dziadowski materiał i się nie da.
Zeskrobałem śrubokrętem pierwszą warstwę tego dziadostwa usuwając jednocześnie te oryginalne cienkie druciki. Trzeba zeskrobać tego tyle żeby pojawił się nam kolor miedzi, warstwa jest cienka wiec nie przesadzajcie !!!!!!

Dopiero wtedy mogłem odnowić połączenia za pomocą splotki z byle jakiego przewodu np głośnika.
Oddzieliłem 5 włókien tego przewodu i skręciłem, i wszystko polutowałem

Założyłem moduł i cieszę się pełnią mocy
Jakbyście mieli pytania to chętnie służę radą !!

sonula jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2012, 09:26   #2
tlopuc
ford::specialist
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 06-07-2006
Skąd: Siedlce
Model: mondeo ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 680
Domyślnie Odp: moduł turbosprężarki garrett błąd P132A

Oczywiście sprawdziłeś, czy dźwignia kierownicy łopatek porusza się bez oporów?
Bo jak się przycina to trzeba czyścić turbo, bo znowu sterownik padnie.
Post uważam, za bardzo pomocny, kolejna nisko-kosztowa naprawa sterownika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A może administrator by zebrał wszystko o sterowniku w jakiś artykuł?
__________________
Pozdrawiam PUCEK
tlopuc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2012, 10:15   #3
Snajper_881
SLEEPER
 
Avatar Snajper_881
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Sosnowiec
Model: Mondeo MKIII
Silnik: "Zwykłe"...TDCi 2.0
Rocznik: 2004
Postów: 1,568
Domyślnie Odp: moduł turbosprężarki garrett błąd P132A

Z tego co wiem to ludzie krzyczeli jakieś chore ceny za ten sterownik...a dekle z ASO oczywiście całą turbinę chcieli wymieniać...
__________________
Millers Oil CFS 5w40 NT(Triple Ester,Nanodrive)
Snajper_881 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2012, 10:29   #4
sonula
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-05-2008
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 11
Domyślnie Odp: moduł turbosprężarki garrett błąd P132A

Cytat:
Napisał tlopuc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Oczywiście sprawdziłeś, czy dźwignia kierownicy łopatek porusza się bez oporów?
Bo jak się przycina to trzeba czyścić turbo, bo znowu sterownik padnie.
tak oczywiście sprawdziłem!!
to podstawa przed przystąpieniem do naprawy, którą opisałem wyżej - zapomnialem dodać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
sonula jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2012, 10:31   #5
sonula
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-05-2008
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 11
Domyślnie Odp: moduł turbosprężarki garrett błąd P132A

Cytat:
Napisał Snajper_881 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z tego co wiem to ludzie krzyczeli jakieś chore ceny za ten sterownik...a dekle z ASO oczywiście całą turbinę chcieli wymieniać...
na allegro naprawiają sterowniki za ok 350zł
w Piasecznie w "elektronika" powiedzieli mi 1000zł
sonula jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-06-2012, 22:39   #6
lamparcik
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 23-04-2012
Model: Mondeo
Silnik: 2,0
Rocznik: 2005
Postów: 1
Domyślnie Odp: moduł turbosprężarki garrett błąd P132A

na allegro znalazłem firmę z rumii, która naprawia moduły garretta, wysłałem sterownik, po kilku dniach sterownik miałem z powrotem - na razie działa bez zarzutu; rozmawiałem z następującymi ekspertami, którzy proponowali naprawę auta - ich propozycje: ASO - 6000 pln, firma od regeneracji turbo - 1200 pln, naprawa sterownika - 300 pln;
lamparcik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2012, 21:03   #7
tlopuc
ford::specialist
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 06-07-2006
Skąd: Siedlce
Model: mondeo ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 680
Domyślnie Odp: moduł turbosprężarki garrett błąd P132A

Mi naprawa zajęła 2 godz. i polegała na przeczyszczeniu silniczka sterującego (zero kosztów). I już blisko 30tyś. smiga bez problemu.
Zależy jaki jest problem i co się popsuło.
__________________
Pozdrawiam PUCEK
tlopuc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2012, 14:00   #8
beria
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-10-2011
Skąd: Kwidzyn
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 34
Domyślnie

Podlacze sie pod temat. U mnie sprawa wyglada tak:

Blad 132A awaria sterownika. Rozebralem ustrojstwo przeczyscilem sciezki zakladam spowrotem i obserwuje co robi sterownik. A sterownik reguluje swoje polozenie, naciskam pedal gazu sterownik otwiera turbine puszczam gaz sterownik zamyka turbine i koniec nie otwiera jej ponownie. I tak za kazdym razem. Czy to wina elektroniki? Czy bardziej silniczka?
beria jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2012, 14:14   #9
leon 72
ford::average
 
Avatar leon 72
 
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 08-11-2009
Skąd: Wielkopolska , Niemcy Leipzig
Model: Ford Mondeo Mk4 Titanium Turnier
Silnik: 2.0 TDCI 163 km
Rocznik: 2012
Postów: 132
Domyślnie Odp: moduł turbosprężarki garrett błąd P132A

Czy to wina elektroniki? Czy bardziej silniczka?[/QUOTE]



Chyba najczesciej tej plastikowej zebatki i slimaka,
temat powielany na forum, duzo o sterowniku juz bylo a naprawa tez jest szczegolowo opisana przez naszego forumowicza.
leon 72 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2012, 14:26   #10
beria
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-10-2011
Skąd: Kwidzyn
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 34
Domyślnie

Zgodnie z intrukcjami z forum dzialam. Ciegno od turbo tez chodzi leciutko. Zebatka i plastik wygladaja na dobre (jak krece paluchami to wszystko dziala lekko)
beria jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Obsługa techniczna: Wilu