![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 18-09-2009
Skąd: Kraków
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0L Duratorq DI HPCR (125PS)
Rocznik: 2006
Postów: 182
|
![]()
Witam.
Od kilku dni mój mondziak zaczął kopcić na biało po odpaleniu na zimnym silniku (duża chmurka białego...) + nierówno pracuje. Dziwne jest to, że po dodaniu gazu chmura znika, silnik zaczyna pracować normalniej i objawy już nie wracają, do kolejnego zimnego odpalenia silnika. Wygląda to tak: odpalam silnik - dymi - nic nie robię - dymi (może tak dymić i 2-3min) + silnik nie równo pracuje - jak odpalę silnik i przegazuje - dym znika, silnik zaczyna pracować normalnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? - woda w zbiorniku paliwa - niedziałające świecie (ale chyba w takie upały +20st to nie powinno mieć znaczenia). - może coś bardziej niepokojącego ;( Dodam, że oleju nie bierze, płynu chłodniczego nie ubywa. Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 20-07-2015 o 11:46 Powód: Dodanie prefiksu |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Imię: Arek
Zarejestrowany: 09-08-2009
Skąd: Brzesko
Model: Ford Mondeo Mk3 Kombi
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 26
|
![]()
Witam, mój brat miał podobny problem w escorcie, też dymił na zimnym i nierówno pracował.. jak złapał temperaturę to problemu nie było. Przez zimę dolewał trochę mixolu do paliwa.. i problem po jakimś czasie zniknął.. możliwe że się wtryski przytkały, ale nie jestem tego pewien.
Ostatnio edytowane przez Arek8 ; 09-05-2012 o 17:55 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 24-04-2011
Skąd: Gdynia
Model: S MAX , FOCUS
Silnik: 2.0 TDCI 140 km , 2.0 TDCI
Rocznik: 2010 , 2011
Postów: 207
|
![]()
Witam .
Ja mam c maxa od trzech lat , objawy mam te same i ten bialy dym strasznie smierdzi (nie jest to spalony olej). Olej i inne plyny ustrojowe zawsze w normie .Maxik smiga rewelacyjnie , nic sie nie dzieje czy zima czy lato . A przebiegu mam pewnie kolo 200.000 . |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 15-07-2010
Model: Fiesta
Silnik: Tdci
Rocznik: 2011
Postów: 293
|
![]()
a sprawdzales swiece zarowe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::average
![]() Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 18-09-2009
Skąd: Kraków
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0L Duratorq DI HPCR (125PS)
Rocznik: 2006
Postów: 182
|
![]() Cytat:
Jeśli nawet w instrukcji pisze, że ich nie nagrzewa jeśli temperatura otoczenia jest powyżej 5st C?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,664
|
![]()
Yabollek nawet jeśli temperatura otoczenia jest powyżej 5st.C to i tak świece żarowe są włączane.
Jesteś w błędzie odnośnie ich działania - poczytaj poniższe info z instrukcji. Świece żarowe znajdują się w boku głowicy cylindrów; pomagają one w rozruchu zimnego silnika i zwiększają jego efektywność. Świece żarowe i lampka kontrolna świec żarowych sterowane są przez moduł sterowania zespołem napędowym (PCM). Świece żarowe podgrzewają komory spalania, co ułatwia rozruch zimnego silnika. W fazie ogrzewania wstępnego moduł PCM otrzymuje sygnał z informacją o temperaturze silnika z czujnika temperatury głowicy cylindrów (CHT) i na tej podstawie określa czas ogrzewania wstępnego. Im niższa temperatura, tym dłuższy czas ogrzewania wstępnego. Czas maksymalny wynosi 8 sekund przy temperaturze -20°C lub niższej. Przy temperaturze powyżej 80°C nie ma fazy ogrzewania wstępnego. Po uruchomieniu silnika świece żarowe wchodzą w fazę ogrzewania wtórnego. Faza ta pomaga polepszyć pracę na biegu jałowym i zmniejszyć emisję węglowodorów poprzez bardziej wydajne spalanie zaraz po rozruchu Faza ta odbywa się tylko przy prędkości silnika poniżej 2500 obr/min., przy większej prędkości zostaje ona przerwana w celu zwiększenia żywotności świec żarowych. Maksymalny czas tej fazy wynosi 30 sekund przy temperaturze -20°C lub niższej. Przy temperaturze powyżej 50°C nie ma fazy ogrzewania wtórnego. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 18-09-2009
Skąd: Kraków
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0L Duratorq DI HPCR (125PS)
Rocznik: 2006
Postów: 182
|
![]()
Dzięki za pełne info...
W takim razie zacznę od sprawdzania świec - koszt zerowy, a może rozwiązać problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,664
|
![]()
Yabollek widzę, że masz taki sam silnik i rocznik jak mój a nie masz DPF'a.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio edytowane przez benio ; 10-05-2012 o 21:40 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::average
![]() Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 18-09-2009
Skąd: Kraków
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0L Duratorq DI HPCR (125PS)
Rocznik: 2006
Postów: 182
|
![]() Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez Yabollek ; 10-05-2012 o 12:48 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::advanced
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 15-07-2010
Model: Fiesta
Silnik: Tdci
Rocznik: 2011
Postów: 293
|
![]()
I jak zamierzasz sprawdzić świece ?
|
![]() |
![]() |