Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 21-05-2012, 18:34   #1
redmann
ford::average
 
Imię: Jurek
Zarejestrowany: 14-09-2009
Skąd: Kraków
Model: MONDEO MK3 KOMBI
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 51
Domyślnie wymiana zawieszenia w kombi

czesc
mam do wymiany amortyzatory przod i tyl do tego tuleje wahacza tyl
poszukuje czesci w dobrej cenie oraz dobrego a niedrogiego warsztatu , ktory to wykona. musze tez podjechac zrobic geometrie
wszelkie podpowiedzi i sugestie w kwestii cen czesci oraz warsztatu mile widziane
z gory dziekuje

redmann jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2012, 19:53   #2
wojtekdg
ford::advanced
 
Avatar wojtekdg
 
Zarejestrowany: 01-08-2010
Skąd: Zagłębie D/G
Model: Ford Mondeo Mk3 kombi
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 213
Domyślnie Odp: wymiana zawieszenia Mondeo kombi

Dzisiaj robiłem geometrie kół. Chcieli za to 70zł, ale że nie mieli wydać zapłaciłem 50zł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
wojtekdg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2012, 23:04   #3
fundil
ford::advanced
 
Avatar fundil
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 20-07-2010
Skąd: Mysłowice
Model: Mondeo MK III
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 290
Domyślnie Odp: wymiana zawieszenia w kombi

Co do części to niestety tanie nie są same śruby to kosz ok 200pln + tuleje.
Ja robiłem sobie sam wymianę ale powiem Ci że tylko cztery śruby odkręciłem normalnie a resztę musiałem ciąć. Na szczęście miałem kilka samochodów rozebranych i śruby dopasowałem.
Części szukaj w tym linku [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
fundil@interia.pl lub 604236407
fundil jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-05-2012, 08:25   #4
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo SW
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 3,774
Domyślnie Odp: wymiana zawieszenia w kombi

Cytat:
Napisał redmann Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
do tego tuleje wahacza tyl
poszukuje czesci w dobrej cenie
żeby dwa razy nie robić to tylko polecam oryginalne tuleje albo lemfroder. koszt 14 sztuk to 500-550 zł. nie baw się w zamienniki tańsze o 150 zł bo efekt jet krótkotrwały. na zamiennikach zrobisz 20-30 tys. km a na oryginale powinno się udać 100 tys. km. robocizna ta sama. śruby do zbieżności z tyłu to 120-140 zł za 2 szt. a na pewno będą do wymiany. przyzwoity koszt robocizny to 400-500 zł. tuleje kupuj sam bo będziesz miał pewność, że masz to co chciałeś a nie kombinację warsztatu na częściach
__________________
Mondeo 2.0 tdci kombi 130+ KM, pakiet ST, ham. ff2 st225, eibach pro -30
http://images45.fotosik.pl/1017/7816b88c36522005.jpg
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-05-2012, 08:39   #5
mch12
ford::advanced
 
Avatar mch12
 
Zarejestrowany: 09-02-2009
Skąd: W-wa,Pr.Płn
Model: mondeo kombi
Silnik: 2,0 tdci (FL),webasto
Rocznik: 2003,XII,2004
Postów: 373
Domyślnie Odp: wymiana zawieszenia w kombi

ja wymieniłem sam 2 tyg. temu wszystkie tuleje 14 szt z tyłu,
powiem tak, robota nie jest trudna ( wszystkie śruby i nakrętki są bardzo dobrze dostępne - potrzebny tylko kanał), trzeba sie zaopatrzyć w dobre klucze nasadowe 18 i 15 + 19 + wytrzyamła grzchotka - jedną ukręciłem i musiałem sobie kupić (78,00) i ew. płaskie rozm. 18 i 15 + 19 do mimośrodu . ( niektóre odkręcałem na 1m dźwigni )
u mnie nie było to odkręcane od nowości, ciąłem tylko mimośrodowe - niestety zapiekły sie na tulejkach, reszta poszła z oporem ale sie odkręciły.
Naturalnie 2 dni wcześniej popsikałem płynem hamulcowym wszystkie śruby ( bardzo dobrze penetruje).
Całe wahacze powyciągałem ( z podłużnego nie odkręcałem piasty i tarczy, należy tylko opiąć ręczny i ABS) i wybiłem na prasie , problemem może być wyciśnięcie i wciśnięcie tulejek z wahacza podłużnego - bardzo dziwna budowa i trzeba bardzo sie nagimnastykować aby podłożyć go pod prasę i go nie powyginać bo jest miękki jak aluminium przy prasie 20t, ale jest to możliwe . Po złożeniu trzeba ustawić geometrię najlepiej pełną ( ja robiłem na stacji kontroli pojazdów 186,00 zł)
komplet tulejek oryginalnych zapłaciłem 400,00 + 2 x śruba mimośrodowa 41,00/ szt. + wszystkie nowe nakrętki samohamowne też oryginalne ( 46,00) + 6 x 0,5 browar + 2 dni na spokojnie bo sie odprężałem przy robocie w majowy dł. weekend.
co najważniejsze wszystkie śruby dokręcać jak samochód będzie stal na kolach , żeby tulejki nie były wstępnie naprężone co spowoduje dłuższy żywot tych tulejek
warto sie zaopatrzyć/ pożyczyć w klucz dynamometryczny
i ew. palnik - ja go nie miałem i sie siłowałem ze śrubami

ogólnie jak ktoś ma troche smykałki do mechaniki i kanał to sobie poradzi
__________________
Zalałem silnik Motulem - jest ciszej,

Ostatnio edytowane przez mch12 ; 22-05-2012 o 08:41
mch12 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.