|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-08-2006, 19:41 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-08-2006
Postów: 4
|
HELP -Opadają wskaźniki, i szaleją kontrolki -HELP !!!
Witam wszystkich po raz pierwszy,
Od razu zwracam się z prośbą o pomoc i poradę. Kilka dni temu zauważyłem, że podczas jazdy opadają na chwilę wskaźniki - dokładnie temperatura, prędkość i obroty, zeruje się licznik kilometrów i zapalają na chwilę kontrolki silnika i akumulatora (te dwie nie zawsze w tym samym czasie). Ponieważ auto jest kupowane w salonie i jestem pierwszym właścieilem od ok 04.2003 nie ma mowy, że auto było bite itp. pojechałem do serwisu forda na diagnostykę silnika. w serwisie powiedzieli mi, że to nic poważnego, jakiś przewód od zapłonu wypiął się i stykał z modułami elektronicznymi zakłócając ich pracę. Ponieważ usterkę rzekomo naprawili odebrałem auto oi wróciłem do domu. Po jednym dniu objawy się pojawiły ponownie. Czy spotkaliście się z czymś podobnym? proszę o poradę. Dadam jeszcze, że nigdy nie patrzę mechankom na ręce. dzisiaj gdy po otwarcu maski zauważyłem jednak, że dziwnie nie wszystko chyba jest podłączone. Zrobiłem zdjęcie tego podejrzanego miejsca. Jeśli ktoś z Was zechce to przeslę je emailem. |
24-08-2006, 20:57 | #2 |
ford::professional
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 10-09-2005
Skąd: rumia
Model: mondeo mk3
Silnik: TDCI 2.2
Rocznik: 2005
Postów: 1,497
|
a to nie przypadkiem wina tylko niedoladowego akumulatora?? bo z tego co wiem nowsze fordy miewaja podobne problemy jak wlasnie zaczyna im pradu brakowac. oczywsicie nie daje 100% pewnosci,ze tak jest w focusie i akurat to pomoze ale to da sie sprawdzic / zrobic bezkosztowo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pozdrawiam maciek
__________________
mondeo mk3 2.2 TDCI a było mondeo mk2, scorpio mk2 i mk1, sierra mk2 i Taunus 1982 r... |
25-08-2006, 20:50 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-08-2006
Postów: 4
|
pytałem o akumulator w serwisie, ale powiedzieli, że gdyby aku był przyczyną to by auto miało problemy z odpalaniem...
|
25-08-2006, 21:48 | #4 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 23-05-2004
Skąd: Magdalenka
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2,0 TDCI 140KM Aut
Rocznik: 2008
Postów: 67
|
No właśnie miałem dokładnie to samo pytanie zadać
ojciec ma foke 1,6 benzyna z 2004 roku. poinformował mnie własnie ze ma takie same objawy jak ty jemu w serwisie po diagnostyce powiedzieli ze zegary są do wymiany .... koszt bagatela prawie 1.000 zeta! co sugerujecie zrobić teraz!? szczerze powiem że na poczatku tez mi sie wydawało na jakies przebicie, ale słuchajac ojca raczej taką wersje wykluczam chodz nie dokońca, według niego na początku opada prędkościomierz po jakis 5-10 sekundach zeruje sie licznik, po tem po kilku sekundach opada obrotomierz po następnych temperatura i na samym końcu zapala się lampka awarii silnika! po czym cała deska wraca do normy! ale wpierw predkościomierz i obrotomierz wykonuja efektowny rajd ku końcowi skali! i po tym zaczynaja wskazywac normalnie! według niego to ma jakis cykl, po drugie dzieje sie to prawie non stop a potem może ustac na pare chwil lub do samego końca trasy! wczoraj jechał do radomia w drodze do zabawa trwała non stop w drodze Z tylko raz! szczerze powiem pierwszy raz widze coś takiego i jestem głupi... prosze o porade! wiem że zegary do foki to rzad wielkości 300-350 zeta! ale kto mi da pewności ze po wymianie będzie ok!? |
27-08-2006, 21:06 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-08-2006
Postów: 4
|
Witam ponownie,
w sobotę umówiłem się na ponowną wizytę w serwisie. podczas drogi do serwisu (80 km jazdy) nie zauważyłem, żeadnych objawów. W serwisie, sprawdzili na komputerze, zresetowali, wymienili bezpieczniki (tak na wszelki wypadek) wgrali nowe dane (czy coś w tym stylu) i powiedzieli, że komputer nic nie wykrył. przeglądneli podobno wszystko co było możliwe. mi również powiedzieli, że jeśli to się powtórzy to jedynym wyjściem jest wymiana zegarów. koszt ok. 1000 zł. w weekend zrobiłem 300 km. i chyba tylko raz wskazówki na chwilę opadły bez powodu. na razie będę jeździł. jak całkiem siądzie to będę myślał co z tym fantem zrobić. Nie zmienia to faktu, że tracę wiarę w Forda. W trakcie 3,5 roku użytkowania wymieniłem amortyzator (na gwarancji), po gwarancji elektryczne podnośniki do szyb od strony kierowcy i pasażera no i teraz dzieją się te cuda.... |
27-08-2006, 21:22 | #6 | |
Postów: n/a
|
Cytat:
|
|
30-08-2006, 12:06 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 16-01-2006
Postów: 5
|
|
30-08-2006, 21:04 | #8 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-08-2006
Postów: 4
|
Cytat:
Pozdrawiam Robert |
|
07-09-2006, 20:38 | #9 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 23-05-2004
Skąd: Magdalenka
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2,0 TDCI 140KM Aut
Rocznik: 2008
Postów: 67
|
rozmawiałem z elektronikiem z forda powiedzial albo zegary do wymiany albo trzeba podjechac do niego to je naprawi bo zegary fokusa maj jakis bład i dlaego to sie zdarza!
|
18-09-2006, 15:22 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-03-2006
Postów: 62
|
|