Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-07-2012, 18:52   #1
qzonq
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-11-2011
Skąd: Kielce
Model: Mondeo [MK3]
Silnik: 2.0 TDCi 130 KM
Rocznik: 2003
Postów: 8
Domyślnie przerywa po depnięciu (duża zależność od temperatury zew)

Witam
Szukałem już wiele, ale nie udało mi się znaleźć chociaż podobnego tematu. MK3 2.0 TDCi 130 KM, odpala bez problemu na ciepłym i zimnym silniku. Wtryski po regeneracji, pompa była sprawdzana, po wymianie dwumasy z kompletem sprzęgła. Problem objawia się tym, że jesli temperatura zewnętrzna przkroczy 30 stopni to po mocnym przyspieszeniu i zmianie biegu (niezależnie od biegu i obrotów) jest jakby chwilowe odcięcie paliwa- takie pojedyncze szarpnięcie. Jeśli przyspieszę i wcisnę sprzęgło, obroty spadają do około 1 tys, a potem (po około 0,5s do 1 s) silnik gaśnie. Na WDS brak błędów, wtryski po ponownym programowaniu i dzieje się to samo. Jeśli temperatura na zewnątrz jest niższa niż 30 stopni wszystko bajka, żadnych szarpnięć itp. Co to może być, może któryś z czujników?

qzonq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2012, 15:48   #2
dbdrag
ford::advanced
 
Avatar dbdrag
 
Zarejestrowany: 22-11-2009
Skąd: Sulejów
Model: mondeo
Silnik: tdci 131ps
Rocznik: 2002
Postów: 236
Domyślnie Odp: przerywa po depnięciu (duża zależność od temperatury zew)

gdzie kto jak kiedy i co robił ci przy wtryskach?
dbdrag jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-07-2012, 09:15   #3
qzonq
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-11-2011
Skąd: Kielce
Model: Mondeo [MK3]
Silnik: 2.0 TDCi 130 KM
Rocznik: 2003
Postów: 8
Domyślnie Odp: przerywa po depnięciu (duża zależność od temperatury zew)

Wtryski robiłem w Nieciesławicach u pana Ptaka. Miał ogólnie bardzo dobre opinie odnośnie regeneracji wtrysków. Byłem u Niego 2 dni temu i kolejny raz przeprogramował wtryski, ale objawy nie ustapiły, a komputer nie wykazywał żadnych błędów. Dopiero gdy wgrał nowy soft do PCM-u wszystko ustąpiło. Także teraz jest wszystko w porządku, ale dalej nie wiem, co mogło być przyczyną tych objawów.
qzonq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-07-2012, 12:40   #4
dbdrag
ford::advanced
 
Avatar dbdrag
 
Zarejestrowany: 22-11-2009
Skąd: Sulejów
Model: mondeo
Silnik: tdci 131ps
Rocznik: 2002
Postów: 236
Domyślnie Odp: przerywa po depnięciu (duża zależność od temperatury zew)

przeprogramował ci komputer na nowy soft,czyli zwiększył ci dawkę paliwa na rozgrzanym silniku i problem ustąpił ale to nie jest prawidłowe rozwiązanie problemu według mnie,czy silnik pracuje miękko aksamitnie tak jak powinien czy twardo i słychac prace wtrysków?
dbdrag jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-07-2012, 18:01   #5
qzonq
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-11-2011
Skąd: Kielce
Model: Mondeo [MK3]
Silnik: 2.0 TDCi 130 KM
Rocznik: 2003
Postów: 8
Domyślnie Odp: przerywa po depnięciu (duża zależność od temperatury zew)

Póki co jestem w fazie testów, czy nic się nie dzieje z silnikiem, pojeżdżę jeszcze parę dni i zobaczę czy efekt wystąpi. Mechanik stwierdził, że jeśli problem wystąpi to można by spróbować wymienić czujnik wałka rozrządu (tylko nie pamiętam, który jest ten prawidłowy, szary czy czarny), ale to w sumie zabawa w kotka i myszkę. Bo cały problem tkwi tylko w tym, że brak błędów w komputerze gdy to zjawisko występowało :/
Silnik w sumie chodzi miękko, bez jakichś tam drgań, (tyle co bagnet drga dość mocno) na jutro postaram się wrzucić filmik na YT z pracy silnika.
qzonq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-07-2012, 21:08   #6
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: przerywa po depnięciu (duża zależność od temperatury zew)

Cytat:
Napisał qzonq Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeśli temperatura na zewnątrz jest niższa niż 30 stopni wszystko bajka, żadnych szarpnięć itp. Co to może być, może któryś z czujników?
U mnie w 2,0 tdci/Transit (praktycznie ten sam silnik) też w upały mam podobne objawy.
Moim zdaniem jest to związane z obcinaniem dawki paliwa, nie jest to związane z turbiną (sterowanie łopatkami).

Poprzednio - przed regeneracją pompy - pomogła wymiana zaworu IMV w pompie wtryskowej.
Ale też myślę o czujniku MAP-T w dolocie (mierzy nie tylko ciśnienie, ale także temperaturę powietrza za IC).
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2012, 05:27   #7
dbdrag
ford::advanced
 
Avatar dbdrag
 
Zarejestrowany: 22-11-2009
Skąd: Sulejów
Model: mondeo
Silnik: tdci 131ps
Rocznik: 2002
Postów: 236
Domyślnie Odp: przerywa po depnięciu (duża zależność od temperatury zew)

jak dla mnie jest to objaw uszkodzonych wtryskiwaczy na 99% ponieważ sam takie objawy mam i diagnozowałem u 2 speców pompa została wykluczona bo była wyjmowana i sprawdzana i zostały wtryski ale już nie było czasu ich wyjąc i sprawdzic
dbdrag jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2012, 08:37   #8
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: przerywa po depnięciu (duża zależność od temperatury zew)

Cytat:
Napisał dbdrag Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak dla mnie jest to objaw uszkodzonych wtryskiwaczy na 99%
Wtryski mam zregenerowane i sprawdzone.
Cały szereg parametrów z różnych czujników skutkuje obcięciem dawki wtrysku. Same wtryski gdyby były aż tak uszkodzone, wprowadzałyby układ w tryb awaryjny (np za duże przelewy) lub kopciłby mocno na czarno (np lejące końcówki).
Myślę, że jeden z czujników przekłamuje... Jednocześnie jeżeli np przycina się kierownica łopatek i turbina "wstaje" dużo za dużo - także obcinana jest dawka wtrysku - bo czujnik ciśnienia w dolocie to sygnalizuje. Sprawdziłem - grucha turbiny pracuje prawidłowo. Itd., itd.
Moim zdaniem albo są za wysokie wskazania temperatury lub ciśnienia powietrza w dolocie, albo zawór regulacji ciśnienia IMV wariuje. Może jeszcze być uszkodzony czujnik ciśnienia na szynie. Jednocześnie powstaje pytanie, czy IC nie jest zawalony osadami w środku lub na zewnątrz (słabo schładza powietrze).
Wtryski wg mnie tu nic nie robią - silnik nie dymi, praca jest miękka, szybkości osiąga dobre. Tylko przy przyspieszaniu przy mocnym depnięciu są te objawy.
W chłodniejszy dzień jest ok.

-------------------

Dopuszczam tez myśl, że starsza wersja softu (mapa) nie obejmowała tak skrajnie ekstremalnych wskazań temperatur w dolocie. Być może dlatego wgrana nowsza wersja softu zlikwidowała te objawy...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 08-07-2012 o 08:46
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2012, 09:26   #9
qzonq
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-11-2011
Skąd: Kielce
Model: Mondeo [MK3]
Silnik: 2.0 TDCi 130 KM
Rocznik: 2003
Postów: 8
Domyślnie Odp: przerywa po depnięciu (duża zależność od temperatury zew)

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wtryski wg mnie tu nic nie robią - silnik nie dymi, praca jest miękka, szybkości osiąga dobre. Tylko przy przyspieszaniu przy mocnym depnięciu są te objawy.
W chłodniejszy dzień jest ok.
No właśnie brak jest objawów, że są jakieś braki w mocy, czy przyspieszaniu. Tylko w momencie gdy mocniej się depnie na gaz i w trakcie zmiany biegu na kolejny jest takie odczuwalne szarpnięcie (na 1,2,3 biegu dość mocno się to odczuwa, na pozostałych tak spokojniej), ewentualnie na wciśniętym pedale sprzęgła obroty spadły do około 1k i po około 0,5s - 1s silnik gasł.
qzonq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2012, 11:48   #10
qzonq
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-11-2011
Skąd: Kielce
Model: Mondeo [MK3]
Silnik: 2.0 TDCi 130 KM
Rocznik: 2003
Postów: 8
Domyślnie Odp: przerywa po depnięciu (duża zależność od temperatury zew)

tak jak mówiłem- wrzucam filmik z pracy silnika już po wgraniu nowego softu. W sumie temperatura wynosi 29 stopni, więc nic szczególnego już się nie działo. Jeśli temperatura skoczy jeszcze powyżej tych 30st. to powiadomię.

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] (tutaj silnik pracuje już po rozgrzaniu)

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] (z pozycji kierowcy na postoju, silnik oczywiście rozgrzany)

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] (przyspieszanie- trochę na filmiku trzęsie..cóż telefon)

Ostatnio edytowane przez qzonq ; 08-07-2012 o 11:50
qzonq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:16.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.