|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-08-2012, 13:57 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 31-10-2011
Skąd: Paczków
Model: Focus II
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 8
|
2.0 136KM układ paliwowy- zapowietrza się mimo że w zbiorniku jest 1/4 paliwa
Witam.
Przeszukałem to oraz wiele innych forów i nie znalazłem nic związanego z przypadkiem identycznym jak mój. A mianowicie wszystko z autem jest OK do momentu kiedy wskaźnik paliwa nie wskaże 1/4 zbiornika. Nagle w trakcie jazdy auto gaśnie- podnoszę maskę powietrze w wężyku paliwowym. Myślałem że może coś z pływakiem albo coś przytkane. Rozebrałem zbiornik- zlałem z niego 20L paliwa, więc paliwo jest w zbiorniku. Sprawdziłem wszystkie przewody pod względem szczelności i wszystko ok (kompresorem pod ciśnieniem). Niby wszystko OK ale boję się że jak go znów skręcę będzie to samo się dziać. Jedno co mnie zastanowiło to z tyłu za zbiornikiem znajduje się jakieś śmieszne urządzenie, podpięta jest do niego wtyczka z 3 kablami i wężyk który jest wpięty do zbiornika. Urządzenie to ma jeszcze jedno wyjście, które jest zaślepione i u góry kolejne do którego jest również wpięty wężyk ale on też jest na końcu zaślepiony. Czy ktoś może i powiedzieć co to jest i do czego to służy? Na kostce nie ma żadnego napięcia na zgaszonym zapłonie i po przekręceniu też. W zbiorniku nie mam żadnej pompy paliwa, tylko sam pływak, i plastikowy pojemnik do którego wchodzi wężyk zasilający silnik i powrotny. Czy to urządzenie to może być jakaś pompa powietrza do zbiornika wytwarzająca jakieś podciśnienie w zbiorniku? Proszę o jakiekolwiek informacje i pomoc. Narazie idę składać wszystko, zobaczymy czy po wyczyszczeniu wszystkiego będzie wszystko OK. Tylko spokoju mi nie daje to urządzenie co prądu nie dostaje. Ostatnio edytowane przez dario3 ; 10-08-2012 o 01:33 |
09-08-2012, 17:33 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
Odp: Focus 2.0 136KM problem z układem paliwowym- zapowietrza się
Może masz zamienione wężyki ssący i powrotny. W Mk1 bywały takie sytuacje - pewnie przy wymianie filtra paliwa.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
09-08-2012, 17:40 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 31-10-2011
Skąd: Paczków
Model: Focus II
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 8
|
Odp: Focus 2.0 136KM problem z układem paliwowym- zapowietrza się
Węże są prawidłowo sprawdzałem, bo jak odpowietrzałem to odpinałem wąż powrotu, żeby powietrze miało gdzie uciekać i po odpaleniu od razu zaczynała tryskać z niego fontanna.
|
09-08-2012, 17:50 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 22-02-2008
Skąd: Chrzanów
Model: focus MKII
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 289
|
Odp: Focus 2.0 136KM problem z układem paliwowym- zapowietrza się
cóż, to co kolega opisuje jako "śmieszne urządzenie" to zbiornik i pompa specjalnego płynu który okresowo jest dozowany do paliwa podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych( FAP) wężyki są do tłoczenia do zbiornika i do uzupełniania płynu w zbiorniczku. napięcia nie ma jak komp nie zasteruje pompką. znaczy kolego że masz takie ustrojstwo jak filtr cząstek stałych - cóż ja też miałem. co do zapowietrzania się to niestety trzeba szukAĆ DALEJ jeśli w zbiorniku zostaje tyle paliwa co opisujesz to chyba rzeczywiście bierze powietrze po stronie ssącej pompki . pompka paliwowa w zbiorniku musi być , nie rozbierałem ale ten typ tak ma zobacz dobrze ten baniaczek jak go tam nazwałeś. Poza tym na tym forum było kilka razy o tych konkretnych dla zasilania 2,0 tdci przypadkach poszukaj , może korek wlewowy i układ nie dostaje powietrza i robi się podciśnienie , może filtr zapchany i przytrzymuje paliwo a za filtrem wyciąga i jeszcze kilka rzeczy , jak wpisałem w google układ paliwowy 2,0 tdci to już tam dużo znalazłem dużo cierpliwości ale zacząć od rzeczy oczywistych, pozdrawiam
__________________
Teraz już nie 136Km a 167Km!! i moment też poszedł do góry z 317 na 405 Nm! A DPF-a już nie ma ! |
10-08-2012, 01:42 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 31-10-2011
Skąd: Paczków
Model: Focus II
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 8
|
Odp: 2.0 136KM układ paliwowy- zapowietrza się mimo że w zbiorniku jest 1/4 paliwa
Dzięki za informację, teraz wiem bynajmniej co to za pompa. Skoro to coś tłoczy jakiś płyn do zbiornika to skąd on go bierze? Bo te wężyki są ale wszystkie są zaślepione i nigdzie nie prowadzą.
Sytuacja wyżej opisana miała miejsce zarówno przed wymianą filtra paliwa jak i po. Dzwoniłem do kilku mechaników i rozkładają ręce nie wiedząc co może to powodować, chociaż jeden poradził mi żebym wykręcił korek wlewu i narazie jakąś szmatę włożył żeby brud się nie dostał. Zobaczymy czy to coś da. Jeśli chodzi o pompę w zbiorniku to na 100% nie ma, jest tylko smok (czy jakoś tak się to nazywa) i pływak do którego są podpięte 3 kabelki. Czekam na jeszcze jakieś pomysły z waszej strony, ale jeśli to będzie wina korka to dam znać. Ostatnio edytowane przez dario3 ; 10-08-2012 o 01:44 |
17-08-2012, 12:38 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 17-08-2012
Model: fokus 2
Silnik: 1,8tdci
Rocznik: 2005
Postów: 6
|
Odp: 2.0 136KM układ paliwowy- zapowietrza się mimo że w zbiorniku jest 1/4 paliwa
Witam! Mam dokładnie ten sam problem,1/4 paliwa w zbiornika i autko się zapowietrzy i staje.Dolanie paliwa,odpowietrzenie i jedzie.Gdy doleje paliwa do pełna zasięg kilometrow pokazuje tylko 650 km do przejechania.normalnie zawsze przy pełnym te 800km wskazywał.
Moze ktos poradzić co tu zrobic z tym zapowietrzaniem się autka? |
24-09-2012, 20:59 | #7 | |
ford::beginner
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 06-05-2007
Skąd: Rybnik, śląskie
Model: Ford Focus MK2 FL
Silnik: 1,6 Tdci 66 kw
Rocznik: 06.2008
Postów: 13
|
Odp: 2.0 136KM układ paliwowy- zapowietrza się mimo że w zbiorniku jest 1/4 paliwa
Cytat:
Okazuje się że to chyba jakaś wada fabryczna bo już co najmniej kliku forumowiczów ma ten problem z różnymi wersjami silnikowymi, podpowiedzcie coś w temacie bo szlag mnie z tym trafi..... kolega mówi że może być dziura w rurce ssącej albo że spadł smog, do baku nie zaglądałem a wczoraj znowu mi się to stało zatankowałem do pełna 37 litrów wiec 15 było w baku..... a auto się po równej drodze zapowietrzyło.....proszę o info albo o pomoc w tej sprawie. dziekuje tomii1 |
|
25-09-2012, 07:00 | #8 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
|
Odp: 2.0 136KM układ paliwowy- zapowietrza się mimo że w zbiorniku jest 1/4 paliwa
A filtr paliwa z mieniał? bo jak nie to zacznij od tego
|
25-09-2012, 08:48 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-08-2012
Model: MK3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 25
|
Odp: 2.0 136KM układ paliwowy- zapowietrza się mimo że w zbiorniku jest 1/4 paliwa
|
29-09-2012, 18:56 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 29-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK I
Silnik: 2.0
Rocznik: 1999
Postów: 2
|
Odp: 2.0 136KM układ paliwowy- zapowietrza się mimo że w zbiorniku jest 1/4 paliwa
Mam ten sam problem auto pokazuje trochę poniżej 1/4 baku i na kompie że 150 jeszcze mogę jechać na paliwie a zaczyna się dławic i braknie siły. ostatnio zatankowałem do pełna jak zaczął się dusić i weszło 42 litry i auto zaczęło normalnie jechać komp pokazał że 650 mogę zrobić. Ktoś już doszedł co jest grane z tymi wskazaniami.
|