Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-11-2012, 11:03   #1
foc2004
ford::beginner
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 02-06-2012
Skąd: Warszawa
Model: Transit Custom // Focus MK1 ST170
Silnik: 2,2 tdci 125 KM / 2,0 170KM
Rocznik: 2017 / 2002
Postów: 28
Domyślnie Zerwany pasek wieloklinowy

Witam,

Może zacznę od początku.... Rano odpaliłem samochód i pojechałem do pracy (po odpaleniu silnika było wszystko ok). Po przejechaniu kilku kilometrów, zatrzymałem się na czerwonym świetle. Po skręceniu w prawo, samochód zaczął wydawać dziwny stukot z prawej strony, z okolic paska. Po odjechaniu kilkunastu metrów od skrzyżowania, zacząłem mieć problemy ze wspomaganiem kierownicy, a dokładniej mówiąc przestało chodzić i kierownica zrobiła się sztywna. Wówczas się zapaliła się również kontrolka od baterii (sygnał, że źle jest ładowna lub wogóle?). Zjechałem na prawo i zgasiłem silnik. Podniosłem maskę, wszystko wyglądało w porządku. Poza tym i tak musiałem zjechać przynajmniej z ulicy, więc odpaliłem samochód. Wspomaganie kierownicy ponownie zaczęło działać, niestety po minucie jazdy znów zapaliła się kontrolka od baterii. W dalszym ciągu było słychać niepokojący klekot z prawej strony (zdarzały się chwile kiedy nie było słychać klekotu, a był to stukot zależny od obrotów silnika, im wyższe tym głośniej). Podczas powrotu do domu pasek zerwał się podczas jazdy... w tym momencie usłyszałem tylko pisk. Pasek rozerwał się na pół. Jedna połowa została zmasakrowana, druga natomiast została na miejscu, co pozwoliło mi dokończyć podróż. Myślę, że warto dodać, że po zerwaniu paska okolice paska były "zarzygane" przez płyn od wspomagania (w zbiorniczku zostało tylko minimum...)

W tej chwili nie jestem pewien co zawiniło więc proszę o pomoc (sprzęgło jednokierunkowe alternatora ? pompa wspomagania?). Poza tym, że nie ma ładownia,nie chodzi pompa wody i pompa wspomagania, to wszystko ok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Trzy miesiące temu w samochodzie był wymieniany pasek klinowy, jego napinacz oraz rolka sprzęgła alternatora (dla jasności podaje link pod którym jest zdjęcie takiej rolki [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]. Poza tym w trakcie lata był wymieniany akumulator.
Samochód to Ford Focus MK1. Silnik: 1.8 TDCi. Rocznik 2004. Przebieg 260 000.

Przepraszam, że tyle czytania jest, ale może ktoś dostrzeże, gdzieś w tych informacjach co ja mogłem przeoczyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

foc2004 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-11-2012, 11:37   #2
moons
ford::expert
 
Avatar moons
 
Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 DURATEC-HE
Rocznik: 2007
Postów: 2,010
Domyślnie Odp: Zerwany pasek wieloklinowy

Bez obejrzenia paska jak i osprzętu myślę że nikt się nie podejmie diagnozowania co było przyczyną. Jest tyle powodów że brakło by miejsca żeby wszystkie je wypisać.
Pozdrawiam
__________________

moons jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-11-2012, 11:38   #3
Toni999
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-10-2009
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi/ 1,6 16V
Rocznik: 2001 / 2004
Postów: 176
Domyślnie Odp: Zerwany pasek wieloklinowy

Witam,
Po przeczytaniu twojej wiadomości wydaje się że sam odpowiedziałeś sobie na pytanie pisząc że okolice pompy wspomagania są zażygane płynem, czyli generalnie doszło do awarii wspomnianej pompy, trudno zgadywać co się konkretnie stało ale pewne jest że pojawił się wielki opór który spowodował zniszczenie paska, można przypuszczać że zatarły się łożyska a to oznacza że czeka cię wymiana pompy.
Toni999 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-11-2012, 14:59   #4
foc2004
ford::beginner
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 02-06-2012
Skąd: Warszawa
Model: Transit Custom // Focus MK1 ST170
Silnik: 2,2 tdci 125 KM / 2,0 170KM
Rocznik: 2017 / 2002
Postów: 28
Domyślnie Odp: Zerwany pasek wieloklinowy

Cytat:
Napisał Toni999 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
generalnie doszło do awarii wspomnianej pompy
Z tego co słyszałem, to podobno to normalne w fordach, że wycieka płyn od wspomagania podczas zerwania się paska klinowego, ale nie wiem ile w tym prawdy...

A w jaki sposób mogę sprawdzić "na sucho" czy pompa jest sprawna ?
Zakładając, że rzeczywiście została uszkodzona pompa wspomagania, mogło być to spowodowane tym, że wcześniej rozleciało się sprzęgło alternatora i stąd był ten klekot, który po zerwaniu paska ustał ? Sprzęgło przy alternatorze jest jednokierunkowe. Czy mogę sprawdzić je bez wyciągania go z auta ?

Cytat:
Napisał moons Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bez obejrzenia paska jak i osprzętu myślę że nikt się nie podejmie diagnozowania co było przyczyną.
Rozumiem, że zalecasz powierzenie autka komuś, kto ma z tym do czynienia na co dzień. Masz może kogoś do polecenia, w Warszawie lub okolicach, kto zrobi to rzetelnie i nie wymieni mi połowy samochodu na "wszelki wypadek" jak to bywa w ASO.
foc2004 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-11-2012, 15:21   #5
moons
ford::expert
 
Avatar moons
 
Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 DURATEC-HE
Rocznik: 2007
Postów: 2,010
Domyślnie Odp: Zerwany pasek wieloklinowy

Jak zerkniesz w mój profil to mam prawie trzysta km do Warszawy ale cytat z innego forum mogę Ci podrzucić.
Cytat:
Nasz ulubiony, zaprzyjaźniony Warsztat u Wuja Zbycha..
obecna siedziba: ul. Naddnieprzańska 8, Warszawa tel. 691745391
Z pompy płyn nie ucieka przez zerwanie paska, wiem bo też zerwałem i żaden płyn mi nie uciekł. Inna sprawa że układ kierowniczy w Fordach zawsze cieknie, tylko trzeba by zerknąć czy U Ciebie to normalne wycieki czy jednak coś niedobrze się dzieje. Skoro zostało mało płynu to pewnie coś jest nie tak. Trzeba pokręcić każdym kółkiem, posłuchać, popukać i będzie wiadomo co spowodowało że pasek się zerwał.
Pozdrawiam
__________________

moons jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-02-2013, 17:47   #6
foc2004
ford::beginner
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 02-06-2012
Skąd: Warszawa
Model: Transit Custom // Focus MK1 ST170
Silnik: 2,2 tdci 125 KM / 2,0 170KM
Rocznik: 2017 / 2002
Postów: 28
Domyślnie Odp: Zerwany pasek wieloklinowy

Gdyby komuś się przydało -> sprawa zakończyła się tak, że zaprowadziłem do poleconego mechanika... Okazało się, że 'fachowcy' którzy wcześniej naprawiali auto wzieli kase, a nie zrobili tego o co byli proszeni... Prosiłem o to, aby sprawdzić sprężarkę klimatyzacji... A teraz ona okazała się przyczyną zerwania paska i uszkodzenia pompy wspomagania...
I tak dziękuje za pomoc
foc2004 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-02-2013, 23:44   #7
krykra76
ford::beginner
 
Imię: Krystian
Zarejestrowany: 26-01-2013
Skąd: okokice Ustki
Model: ford focus
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2001
Postów: 24
Domyślnie Odp: Zerwany pasek wieloklinowy

Mi w podobny sposób "naprawili" ogrzewanie w kabinie, ot ominęli chłodnice oleju- ogrzewanie działa, ale usterka nie naprawiona. Nie prosiłem o rachunek i teraz zapłacę raz jeszcze...ale komu innemu. Pozdrawiam
krykra76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-02-2013, 16:31   #8
Daro19823
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 06-07-2010
Skąd: Brzeg
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8TDDI Heczbek
Rocznik: 2002
Postów: 555
Domyślnie Odp: Zerwany pasek wieloklinowy

Cytat:
Napisał moons Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak zerkniesz w mój profil to mam prawie trzysta km do Warszawy ale cytat z innego forum mogę Ci podrzucić.


Z pompy płyn nie ucieka przez zerwanie paska, wiem bo też zerwałem i żaden płyn mi nie uciekł. Inna sprawa że układ kierowniczy w Fordach zawsze cieknie, tylko trzeba by zerknąć czy U Ciebie to normalne wycieki czy jednak coś niedobrze się dzieje. Skoro zostało mało płynu to pewnie coś jest nie tak. Trzeba pokręcić każdym kółkiem, posłuchać, popukać i będzie wiadomo co spowodowało że pasek się zerwał.
Pozdrawiam
a skad wiesz ze w fordach układ kierowniczy cieknie banał ja chyba mam bentleya bo u mnie nie cieknie
1. kiedy wymieniałes pasek i czy wogle kiedys wymieniałes
2. sprawdz napinacz moze łozyska staneły
3. pompa wody
4. alternator
kup nowy pasek załóż i zobaczysz co bedzie według mnie a troche w tym siedze pompa wspomagania ma tendencje do ząbkowania czyli przycinania sie .Jak kiera chodziła ci płynnie to wszystko z pompa dobrze

Ostatnio edytowane przez Daro19823 ; 21-02-2013 o 16:36
Daro19823 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-02-2013, 17:03   #9
moons
ford::expert
 
Avatar moons
 
Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 DURATEC-HE
Rocznik: 2007
Postów: 2,010
Domyślnie Odp: Zerwany pasek wieloklinowy

Cytat:
Napisał Daro19823 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ja chyba mam bentleya bo u mnie nie cieknie
Masz wyjątek potwierdzający regułę.
Pozdrawiam
__________________

moons jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-02-2018, 19:00   #10
maniek103
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 02-12-2017
Skąd: Zgierz
Model: Focus
Silnik: Zetec SE
Rocznik: 2002
Postów: 1
Domyślnie Odp: Zerwany pasek wieloklinowy

Witam,

Wymieniłem rozrząd. Po dwóch miesiącach co raz głośniej pracował pasek wieloklinowy, w końcu zauważyłem że jest lekko naderwany. Okazało się że jakaś śruba na kole pasowym pompy wykręciła/urwała się. Czy może to mieć związek ze złym wykonaniem wymiany rozrządu? Przy wymianie paska rozrządu odkręca się koło pasowe pompy wody. Czy mechanik mógł zwalić sprawę z ponownym dokręceniem koła pasowego pomy? Focus 1.6 Zetec SE 2002

Ostatnio edytowane przez maniek103 ; 08-02-2018 o 19:04
maniek103 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:47.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.