Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Cougar

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 10-11-2012, 20:46   #1
mat666666
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-10-2010
Model: Cougar
Silnik: 2.0 Zetec
Rocznik: 1999
Postów: 12
Exclamation Falujace obroty. Przepustnica , egr i krokowy wyczyszczony.

Witam posiadam cougara z silnikiem 2.0l Ostatnio mam z nim problem związany z obrotami. Obroty falują zacinają sie. Jest to dosyć uporczywe ale nie potrafię znaleźć przyczyny. Przepustnica była czyszczona, zawór egr tez i silniczek krokowy tez czyściłem. Nic to nie pomogło dodam ze po tych czynnościach odpinałem na 15 min akumulator. Wydaje mi sie ze jak wyczyściłem silniczek krokowy to przez chwile obroty spadały normalnie. Ale nie biegu jałowym falowały. Do postu załączam film który ukazuje mój problem. Mam nadzieje ze ktoś mi podpowie co jest zepsute. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]


Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 19-10-2013 o 11:40
mat666666 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-11-2012, 21:40   #2
Wojtek
ford::expert
 
Avatar Wojtek
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk2 , Renault Master III , Renault Scenic
Silnik: 1.8 16v , 2.5 DCI-by V-tech 100KM / 147KM , 1.9 DTI
Rocznik: 1998 , 2005 , 2000
Postów: 4,475
Domyślnie Odp: Falujace obroty

Często jest tak , że samo czyszczenie silniczka krokowego niewiele pomaga.
Dlatego wskazane jest podmienić na inny sprawny lub kupić nowy.
90% przypadków winny jest silniczek krokowy jeżeli obroty falują.

Jeżeli chodzi o " zacinające się " obroty , to może być wina czujnika ( potencjometr ) przepustnicy. Należy go wyjąć i również wyczyścić lub podmienić na sprawny.

Ps. poprawiłem Twój tytuł tematu na bardziej konkretny.

Pozdrawiam
Wojtek
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie !


Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim.

KU PRZESTRODZE !
http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!!

Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 10-11-2012 o 21:43
Wojtek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-11-2012, 22:16   #3
mat666666
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-10-2010
Model: Cougar
Silnik: 2.0 Zetec
Rocznik: 1999
Postów: 12
Domyślnie Odp: Falujace obroty. Przepustnica , egr i krokowy wyczyszczony.

Tak ale obroty na biegu jałowym falują minimalnie np 950-980. Czyli może być korkowiec ?? A możliwe żeby była cewka popsuta ?? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] I jeszcze jedno pytanie czy w miejscu zaznaczonym czerwonym kółkiem nie powinien być podpięty jakiś przewód ??
mat666666 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2012, 13:17   #4
WIDZ
ford::beginner
 
Avatar WIDZ
 
Imię: Waldi
Zarejestrowany: 19-05-2012
Skąd: Pomorskie
Model: Mondeo kombi
Silnik: 2.0TDDI 90km
Rocznik: 2002
Postów: 48
Domyślnie Odp: Falujace obroty

Zgadza sie,u mnie w fordowskim silniku v6 2.0 benz,2002r winny byl potecjometr,wymontowalem go i poruszalem kilka razy max w prawo max w lewo,zalozylem i przez 3lata obroty ani razu nie falowaly.
__________________
KUPUJ POLSKIE PRODUKTY
WIDZ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2012, 13:32   #5
mat666666
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-10-2010
Model: Cougar
Silnik: 2.0 Zetec
Rocznik: 1999
Postów: 12
Domyślnie Odp: Falujace obroty

Cytat:
Napisał WIDZ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zgadza sie,u mnie w fordowskim silniku v6 2.0 benz,2002r winny byl potecjometr,wymontowalem go i poruszalem kilka razy max w prawo max w lewo,zalozylem i przez 3lata obroty ani razu nie falowaly.
W jakim przedziale u ciebie falowały obroty ?? Zaraz pójdę wyczyścić potencjometr i napisze czy to coś zmieniło.
Potencjometr wymontowałem i wyczyściłem tzn nie było zbytnio co czyścic bo był czysty ale jedna rzecz zwróciła moja uwagę środek potencjometru jest cały luźny lata na boki i wyciąga sie trochę do przodu. Hmm czy tak ma być ??

Ostatnio edytowane przez mat666666 ; 11-11-2012 o 15:37
mat666666 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2012, 16:07   #6
WIDZ
ford::beginner
 
Avatar WIDZ
 
Imię: Waldi
Zarejestrowany: 19-05-2012
Skąd: Pomorskie
Model: Mondeo kombi
Silnik: 2.0TDDI 90km
Rocznik: 2002
Postów: 48
Domyślnie Odp: Falujace obroty

U mnie falowały ale raczej bym nazwal to zacinaniem sie na ok 900-1200.Co do czyszczenia to chodzi o srodek(ten nierozbieralny) wierci sie w tej plastikowej puszce dwie male dziurki ok 2mm i przelewa sie przez niego srodek do czyszczenia hamulcow lub cos podobnego potem suszy i uszczelnia silikonem.U mnie obylo sie bez tego zrobilem tak jak juz napisalem.Co do latania na boki srodka jak to opisujesz to napewno tak byc nie powinno
__________________
KUPUJ POLSKIE PRODUKTY
WIDZ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2012, 15:25   #7
mat666666
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-10-2010
Model: Cougar
Silnik: 2.0 Zetec
Rocznik: 1999
Postów: 12
Domyślnie Odp: Falujace obroty. Przepustnica , egr i krokowy wyczyszczony.

Dzisiaj zamówiłem nowy potencjometr. Po założeniu jego zdam relacje. Mam pytanie dotyczące zaworu sterującego podciśnieniem EGR czy ten przewód który idzie z niego do egr powinien mieć podciśnienie ?? Ja podejrzewam ze powinien mieć. U mnie nie ma żadnego podciśnienia nie zależnie od obrotów. A sama końcówka która nachodzi na egr jest luźna.
mat666666 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-11-2012, 14:01   #8
mat666666
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-10-2010
Model: Cougar
Silnik: 2.0 Zetec
Rocznik: 1999
Postów: 12
Domyślnie Odp: Falujace obroty. Przepustnica , egr i krokowy wyczyszczony.

Witam dzisiaj wymieniłem potencjometr przepustnicy. Ale niestety nie poprawiło sie nic. Obroty spadają płynie do 1500 obrotów później sie zacinają na chwile i po chwili spadają do 1100. Jednak jak jadę na luzie rozpędzonym autem obroty trzymają sie na 1500 nie spadają poniżej. Jak odpinam przewód od przepływomierza powietrza obroty spadają do około (920) i po dodaniu gazu obroty spadają płynie. Odpiłem tez sondę lambda na chwile silnik pracował bez zmian. Bardzo bym prosił o udzielenie pomocy. 20.11.2012 Dzisiaj podłączyłem auto pod komputer wyskoczył jeden błąd. Obwód nagrzewania sondy lambda blok cyl.1 czujnik 1 wadliwe działanie.

Ostatnio edytowane przez mat666666 ; 20-11-2012 o 21:45
mat666666 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2012, 20:06   #9
mat666666
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-10-2010
Model: Cougar
Silnik: 2.0 Zetec
Rocznik: 1999
Postów: 12
Exclamation Odp: Falujace obroty. Przepustnica , egr i krokowy wyczyszczony.

Błąd złapał prawdo podobnie jak na chwile odpiąłem sondę. Błąd został skasowany przejechałem 100 km i błąd nie powrócił. Obroty wciąż są za wysokie. Od czyszczenia przepustnicy przejechałem już 500 km. Po tylu km już powina sie chyba zaadaptować ?? Można zaadaptować przepustnice jakoś inaczej samemu ?? Posiadam interfejs elm 327. Może miał ktoś kiedyś podobny przypadek i mi pomorze rozwiązać problem był bym bardzo wdzięczny
mat666666 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-11-2012, 12:33   #10
WIDZ
ford::beginner
 
Avatar WIDZ
 
Imię: Waldi
Zarejestrowany: 19-05-2012
Skąd: Pomorskie
Model: Mondeo kombi
Silnik: 2.0TDDI 90km
Rocznik: 2002
Postów: 48
Domyślnie Odp: Falujace obroty. Przepustnica , egr i krokowy wyczyszczony.

Ciezko powiedziec co moze jeszcze byc.Mi pomogl ten zabieg z potecjometrem.A tak swoja droga to chyba trzeba bedzie wrocic do Poloneza zero komputerow,elektroniki i innych badziewi.
__________________
KUPUJ POLSKIE PRODUKTY
WIDZ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Obsługa techniczna: Wilu