Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 30-11-2012, 14:44   #1
BSN
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-08-2012
Skąd: Kurpie
Model: Transit/Galaxy
Silnik: 2,0/2,3+LPG
Rocznik: 2004/1999
Postów: 57
Domyślnie Jaki gwint na śrubie koła pasowego

Witam.
Mam pytanie do tych co odkręcali koło pasowe wału w Galaxy 2.3 . Jaki jest gwint na śrubie prawy czy lewy ? Mam do zrobienia zaworek pompy oleju ale nie można ruszyć śruby koła pasowego.

BSN jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-11-2012, 16:08   #2
wojtekn
Moderator
 
Avatar wojtekn
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-07-2010
Skąd: Poznań
Model: Galaxy MK2
Silnik: 2,3 Benzyna z LPG
Rocznik: 2000
Postów: 2,432
Domyślnie Odp: Jaki gwint na śrubie koła pasowego

Z tego co pamiętam to prawy.
wojtekn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-12-2012, 09:35   #3
dwoje19
ford::specialist
 
Avatar dwoje19
 
Imię: Jędrek
Zarejestrowany: 22-06-2007
Skąd: Okolice BOLESŁAWCA.
Model: Sharan "sport trend" i Fiesta
Silnik: AFN - TDDI
Rocznik: 1999 - 2000
Postów: 722
Domyślnie Odp: Jaki gwint na śrubie koła pasowego

Potwierdzam, prawy już kilka odkręcałem.
Nie możesz ruszyć bo tam trzeba nieźle się przyłożyć i niczego się nie bać.
dwoje19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-12-2012, 11:00   #4
BSN
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-08-2012
Skąd: Kurpie
Model: Transit/Galaxy
Silnik: 2,0/2,3+LPG
Rocznik: 2004/1999
Postów: 57
Domyślnie Odp: Jaki gwint na śrubie koła pasowego

Wczoraj podjechałem na wulkanizację bo mają tam porządne klucze pneumatyczne i tamtejszy pracownik powiedział, że nie trzeba odkręcać tej śruby środkowej tylko te sześć okalających na inbus/torx i zejdzie koło pasowe i osłona. To prawda? Narazie nie ruszaliśmy śruby centralnej.
BSN jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-12-2012, 13:55   #5
dwoje19
ford::specialist
 
Avatar dwoje19
 
Imię: Jędrek
Zarejestrowany: 22-06-2007
Skąd: Okolice BOLESŁAWCA.
Model: Sharan "sport trend" i Fiesta
Silnik: AFN - TDDI
Rocznik: 1999 - 2000
Postów: 722
Domyślnie Odp: Jaki gwint na śrubie koła pasowego

Cytat:
tylko te sześć okalających na inbus/torx
To jest efekt nie pisania wszystkiego nam...trzeba było od razu napisać żeś nawet nie odkręcił jeszcze koła pasowego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum....ta duża to jest od zębatki na wale.

Bump:
Cytat:
To prawda? Narazie nie ruszaliśmy śruby centralnej.
Oczywiście, najpierw odkręć koło pasowe.
Śruba centralna raczej nie powinna przeszkadzać (a raczej na pewno).
Jak ją odkręcisz to już trochę większa robota by cię czekała z rozrządem.

Ostatnio edytowane przez dwoje19 ; 02-12-2012 o 14:02
dwoje19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-12-2012, 16:35   #6
BSN
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-08-2012
Skąd: Kurpie
Model: Transit/Galaxy
Silnik: 2,0/2,3+LPG
Rocznik: 2004/1999
Postów: 57
Domyślnie Odp: Jaki gwint na śrubie koła pasowego

Dzięki za podpowiedzi.
W końcu skąd miałem wiedzieć, że duża nie trzyma koła pasowego. Przewertowałem wcześniej wątki o dokręcaniu zaworka pompy oleju i nikt tam nie wspomniał jak jest mocowane koło pasowe. Przewijały się tylko informacje o tym, że trudno odkręcić śrubę centralną.
BSN jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-12-2012, 18:41   #7
dwoje19
ford::specialist
 
Avatar dwoje19
 
Imię: Jędrek
Zarejestrowany: 22-06-2007
Skąd: Okolice BOLESŁAWCA.
Model: Sharan "sport trend" i Fiesta
Silnik: AFN - TDDI
Rocznik: 1999 - 2000
Postów: 722
Domyślnie Odp: Jaki gwint na śrubie koła pasowego

Tak to jest z ludźmi na forach...
dwoje19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2012, 01:03   #8
Rafał A.(antek)
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo_Focus
Silnik: 2.5 24V_1.4 16V
Rocznik: '03_'01
Postów: 5,848
Domyślnie Odp: Jaki gwint na śrubie koła pasowego

zebatka i koło jest na klinie, rozrzadowi nie powinno sie nic stać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaz LPG!! - Warsztat, Ul. Niezapominajki 1
Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214 www.ford-service.eu
Rafał A.(antek) jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2012, 13:32   #9
endriu.kom
ford::advanced
 
Avatar endriu.kom
 
Imię: Endriu
Zarejestrowany: 15-08-2007
Skąd: A czy to ważne?...
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI 115PS
Rocznik: 2001.
Postów: 326
Domyślnie Odp: Jaki gwint na śrubie koła pasowego

Cytat:
Napisał Rafał A.(antek) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
zebatka i koło jest na klinie, rozrzadowi nie powinno sie nic stać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
I co z tego?...Nie sądzisz chyba, że by tylko odkręcił śrubę...
endriu.kom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2012, 17:52   #10
BSN
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-08-2012
Skąd: Kurpie
Model: Transit/Galaxy
Silnik: 2,0/2,3+LPG
Rocznik: 2004/1999
Postów: 57
Domyślnie Odp: Jaki gwint na śrubie koła pasowego

Już wyjaśniam bo wszystko wiem. W Galaxy 2.3 benzyna bo o takim mowa, aby zdjąć koło pasowe wału trzeba odkręcić tylko śrube centralną. Śruba ma faktycznie prawy gwint. Sześciu śrub na torx okalających centralną nie trzeba odkręcać. Za kołem pasowym jest zębatka do napędu pompy oleju a za nią od napędu rozrządu jednak żadnej nie ma potrzeby demontowania. Wystarczy zdemontować koło na pompie i ewentualnie ślizgi wtedy pompa wychodzi bez potrzeby opuszczania silnika.
BSN jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.