Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-12-2012, 14:26   #1
kons6
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 25-12-2012
Model: focus
Silnik: 1.6 d
Rocznik: 2008
Postów: 7
Domyślnie reset "trybu awaryjnego"

witam, auto focus diesel 1.6 '08

czy jest jakiś sposób na zresetowanie "trybu awaryjnego" - czerwona kontrolka: wykrzyknik w kole zębatym plus duże ograniczenie parametrów silnika?

odczytywałem DTC dwoma programami - zero DTC

odłączyłem akumulator na jakieś 15 minut - kontrolka pozostała

czy powód zapalenia się kontrolki odczytuje się jakoś inaczej niż DTC przez OBD2?

kons6 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-12-2012, 15:01   #2
pit76
ford::specialist
 
Avatar pit76
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
Domyślnie Odp: reset "trybu awaryjnego"

Cytat:
Napisał kons6 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czy powód zapalenia się kontrolki odczytuje się jakoś inaczej niż DTC przez OBD2?
tak właśnie się odczytuje,najlepiej jakimś renomowanym sprzętem
pit76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-12-2012, 16:21   #3
kons6
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 25-12-2012
Model: focus
Silnik: 1.6 d
Rocznik: 2008
Postów: 7
Domyślnie Odp: reset "trybu awaryjnego"

Cytat:
Napisał pit76 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
tak właśnie się odczytuje,najlepiej jakimś renomowanym sprzętem
próbowałem odczytać: ScanTool.net i ELMConfig
oba programy pokazały brak DTC
kons6 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-12-2012, 16:36   #4
pit76
ford::specialist
 
Avatar pit76
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
Domyślnie Odp: reset "trybu awaryjnego"

Cytat:
Napisał kons6 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
próbowałem odczytać: ScanTool.net i ELMConfig
oba programy pokazały brak DTC
odczytać błędy powinno dać radę,
roumiem że się z autem połączyłeś.
Sam widzisz ile ten sprzęt jest wart,zaraz mnie zjadą Elmiarze :-)
pit76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-12-2012, 16:40   #5
kons6
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 25-12-2012
Model: focus
Silnik: 1.6 d
Rocznik: 2008
Postów: 7
Domyślnie Odp: reset "trybu awaryjnego"

tak połączenie było w obu przypadkach,
czy do odczytania DTC powyżej P1000 (Ford Manufacturer Codes) potrzebne jest jakieś specjalne oprogramowanie?
kons6 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-12-2012, 16:42   #6
pit76
ford::specialist
 
Avatar pit76
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
Domyślnie Odp: reset "trybu awaryjnego"

jak masz P1000 to masz nie dokończona diagnostykę,o ile mnie pamięć nie myli
pit76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-12-2012, 20:38   #7
kons6
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 25-12-2012
Model: focus
Silnik: 1.6 d
Rocznik: 2008
Postów: 7
Domyślnie Odp: reset "trybu awaryjnego"

jednak sprawdzałem nieodpowiednio
po użyciu modułu PCM w ELMConfig odczytałem DTC

P0704, 28 - można było usunąć
P0380, 61 - powracają po usunięciu

teraz pozostaje sprawdzenie czy to świece żarowe czy coś w ich obwodzie
kons6 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2013, 00:34   #8
Teisejas
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Kraków
Model: Focus Mk3 Turnier
Silnik: 1.6 TDCi 115KM
Rocznik: 2011
Postów: 337
Cool Odp: reset "trybu awaryjnego"

Przerobiłem podobną historię u siebie- zaświeciła się kontrolka awarii osprzętu silnika i silnik przełączał się w tryb awaryjny.
Nie miałem jeszcze wtedy interfejsu diagnostycznego więc samodzielnie kodów odczytać nie mogłem, zaistniała konieczność wizyty u specjalisty. Udałem się do pierwszego z polecanych na forach serwisów w Krakowie specjalizujących się w Fordach. Po podpięciu do kompa okazało się że wywala błąd świec żarowych i jakieś inne drobnostki z kategorii "ten typ tak ma". Panowie mechanicy, jednak nie dopuścili możliwości, że świece mogą ograniczać moc i obroty silnika, zaczęli przygazowywać i osłuchiwać reakcję sprężarki. Po jakiś 5 min poddali się, stwierdzili że nie wiedzą co jest przyczyną. Uczciwie nie wzięli żadnej kasy (z tej przyczyny jestem jeszcze czasami ich klientem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ).
Wizyta w drugim z polecanych serwisów już tak gładko nie poszła. Na początku poinformowano mnie, że podpięcie pod kompa będzie kosztować 100 zł i bez tego mechanik nie będzie szukał przyczyny problemu. Komp wyrzucił takie same błędy i zaczęło się myślenie- z miejsca oczywiście odrzucono możliwość, że źródłem problemu są świece. Podejrzenie padło na zapchany filtr paliwa. Ponieważ samochód kupiłem 2 miesiące wcześniej i nie znałem żadnej wiarygodnej daty jego wymiany, zaproponowano mi jego wymianę, na co się zgodziłem- koszt ok. 100 zł filtr + 50 zł wymiana. Oczywiście nic to nie pomogło i mechanik mógł dalej rozwijać się intelektualnie. Po kilkunastu minutach zapadła diagnoza- albo zapchany jest układ wydechowy albo awarii uległ sterownik sprężarki. "Niestety" z uwagi na umówionego następnego klienta nie było czasu na sprawdzenie więcej niż końcowej części układu wydechowego, która okazała się być raczej w porządku. Z tej przyczyny mechanik zaczął upierać się przy uszkodzeniu sprężarki. W tym zakresie wyjaśnił, że z jego strony możliwe jest w zasadzie tylko jej rozebranie i przeczyszczenie wszystkich styków układu, co może pomóc ale gwarancji nie ma (koszt 300 zł). Gdyby zaś się to nie powiodło rozwiązaniem mogła być już tylko wymiana turbiny na nową, bo wszelkie używki są oferowane bez modułu sterującego z uwagi na jego częste awarie. No cóż, smutny podziękowałem.
W swej desperacji udałem się do ASO. Podpisałem zlecenie naprawy. Zgodziłem się na diagnostykę komputerową (200 zł) usiadłem na kanapie w salonie i czekałem. Po jakiś 30 min podszedł do mnie sprzedawca i poinformował, że najprawdopodobniej przyczyną świecenia kontrolki jest ...awaria świec żarowych. Zaproponował ich wymianę (z częściami ponad 100 zł za sztukę). Trochę już mądrzejszy zapytałem, czy na pewno usunie to problem, na co usłyszałem, że na 90% tak. Zgodziłem się. Po jakimś czasie pojawił się uśmiechnięty sprzedawca z informacją dobrą, tj. wymiana pomogła i kontrolka zgasła i silnik kręci się normalnie, oraz ze złą tj. taką, że jedna ze świec jest zapieczona i nie jest na chwilę obecną możliwa jej wymiana. Została spryskana odrdzewiaczem i na jej wymianę zaproszono mnie za dwa lub trzy dni. Koniec końców w ASO zostawiłem 523 zł. Pozostałą świecę wymieniłem za 60 zł u okolicznego mechanika, który nie specjalizuje się w Fordach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .

Reasumując, jeżeli znasz sposób na sprawdzenie układu świec to możesz od tego zacząć, ale stawiam, że przyczyną jest jedna (przynajmniej) ze świec. Wymienić warto od razu wszystkie, żeby problem się zaraz nie powtórzył.
Teisejas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:04.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.