|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-01-2013, 20:00 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-07-2012
Model: Ford Focus MK2
Silnik: TDCI 1.6 / 90km
Rocznik: 2005
Postów: 29
|
Co to za dzwienki z pod maski??
Focus 1.6 TDCI 90km 195k przebiegu, 2005r, pojawiły się u mnie dwa dziwne dźwięki i mam problem z lokalizacją, tudzież minimalnie nie zgadza mi się parę informacji.
Okresowo pojawiają mi się dziwne dźwięki, najbardziej zbliżone do tych nagranych przez jednego z kolegów: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ], na pewno dźwięk jest niemetaliczny, ale jestem na tyle głuchy że nie jestem w stanie jednoznacznie powiedzieć czy bije z lewej czy prawej strony ;/ Przeczytałem wiele wątków i zacząłem typować 2 kwestie, albo dwumasa, albo koło pasowe. Czy fakt, iż po wciśnięciu sprzęgła dźwięk nie ustaje jest wystarczającym argumentem aby skreślić dwumasę i celować w koło pasowe? Ponadto przyglądałem się pracy napinacza paska wielorowkowego, i zauważyłem że na jałowym (800obr.) napinacz dość regularnie pracuje, tzn. wychyla się po 0.5-1cm od położenia zerowego w obie strony, po obejrzeniu rożnych filmików na YT mam wrażenie że wszędzie gdzie patrzyłem przy takiej pracy silnika na niskich obrotach napinacz ani drgnął - to normalne że on u mnie tak pracuje? Próbowałem również ruszać kołem pasowym to przy użyciu dość dużej siły może drgnie o 1mm w osi poprzecznej, ale nie odciągałem napinacza, być może on mi nie pozwalał na większe wychylenie. Drugi dziwny dźwięk, to taki metaliczny odgłos (1-2 stuknięcia) przy dodawaniu gazu, jak auto wchodzi z tych 800 obr na wyższe to w okolicach 1000 obr jest pojedynczy stukot, a potem można ciągnąć do 3.5k powiedzmy i żadne dźwięki się już nie pojawiają, w drugą stronę jak auto schodzi z obrotów takiego dźwięku nie ma. Ostatnio (tylko nie potrafię powiedzieć czy to objaw związany z pojawieniem się któryś z powyższych dźwięków) wzmogły się również drgania przenoszone na lewarek skrzyni biegów i kierownicę przy jałowym biegu, które zanikają przy podbiciu do 900-1000 obr. Któryś z kolegów coś podpowie. Albo w jakiej kolejności to sprawdzać? |