Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-01-2013, 20:00   #1
sb84
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-07-2012
Model: Ford Focus MK2
Silnik: TDCI 1.6 / 90km
Rocznik: 2005
Postów: 29
Domyślnie Co to za dzwienki z pod maski??

Focus 1.6 TDCI 90km 195k przebiegu, 2005r, pojawiły się u mnie dwa dziwne dźwięki i mam problem z lokalizacją, tudzież minimalnie nie zgadza mi się parę informacji.

Okresowo pojawiają mi się dziwne dźwięki, najbardziej zbliżone do tych nagranych przez jednego z kolegów: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ], na pewno dźwięk jest niemetaliczny, ale jestem na tyle głuchy że nie jestem w stanie jednoznacznie powiedzieć czy bije z lewej czy prawej strony ;/

Przeczytałem wiele wątków i zacząłem typować 2 kwestie, albo dwumasa, albo koło pasowe.

Czy fakt, iż po wciśnięciu sprzęgła dźwięk nie ustaje jest wystarczającym argumentem aby skreślić dwumasę i celować w koło pasowe?

Ponadto przyglądałem się pracy napinacza paska wielorowkowego, i zauważyłem że na jałowym (800obr.) napinacz dość regularnie pracuje, tzn. wychyla się po 0.5-1cm od położenia zerowego w obie strony, po obejrzeniu rożnych filmików na YT mam wrażenie że wszędzie gdzie patrzyłem przy takiej pracy silnika na niskich obrotach napinacz ani drgnął - to normalne że on u mnie tak pracuje? Próbowałem również ruszać kołem pasowym to przy użyciu dość dużej siły może drgnie o 1mm w osi poprzecznej, ale nie odciągałem napinacza, być może on mi nie pozwalał na większe wychylenie.

Drugi dziwny dźwięk, to taki metaliczny odgłos (1-2 stuknięcia) przy dodawaniu gazu, jak auto wchodzi z tych 800 obr na wyższe to w okolicach 1000 obr jest pojedynczy stukot, a potem można ciągnąć do 3.5k powiedzmy i żadne dźwięki się już nie pojawiają, w drugą stronę jak auto schodzi z obrotów takiego dźwięku nie ma.

Ostatnio (tylko nie potrafię powiedzieć czy to objaw związany z pojawieniem się któryś z powyższych dźwięków) wzmogły się również drgania przenoszone na lewarek skrzyni biegów i kierownicę przy jałowym biegu, które zanikają przy podbiciu do 900-1000 obr.

Któryś z kolegów coś podpowie.
Albo w jakiej kolejności to sprawdzać?

sb84 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:26.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.