|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-02-2013, 11:47 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-09-2012
Skąd: lubelskie
Model: focus
Silnik: 1,8tdci
Rocznik: 2002
Postów: 10
|
Po regeneracji pompy i wtryskiwaczy zamula..
Witam, moze ktos mi cos doradzi. Na poczatku stycznia zaczela padac mi pompa paliwa, oczywiscie na czas nie pojechalem do serwisu wiec do regeneracji były także wtryskiwacze. Troche sie zdenerwowalem bo rok temu kupilem nowe wtryskiwacze i teraz pompa "zasyfiła" je. Zarówno pompa jak i wtryski były zregenerowane u "Wolińskiego" w Lublinie, mam na nie rok gwarancji. Mechanik ktory mi to skręcał mowil ze mial problemy bo po załozeniu pompy, zakodowaniu wtrysków wyskakiwal mu bład czujnika spalania stukowego. Pojechalem zobaczyc jak to dziala, silnik chodzil nierowno, kopcił sprezynka swiecila. Powiedzial ze do jutra powinien zrobic. Na drugi dzien silnik chodzil prawie normalnie, tzn po wcisnieciu pedalu gazu do konca obroty zatrzymywaly sie na 4000 i po jakichs 7 sekundach wskakiwaly na max az do odciecia. Wiec cos nie tak. Kazal mi przejechac z 1000 km i ocenic. No wiec auto ponizej 2000 slabo wkreca sie na obroty, powstaje tak jakby turbodziura (intercooler nie przepuszcza, bałwanki twardnieja, turbina ok), raz jak jechalem 70 km/h na 4 biegu po wcisnieciu do konca gaz auto zaczelo szarpac. Ciezko jest wyczuc te niedomogania jezdzac po miescie i ciagle ruszajac ale cos jest nie tak. Wiem pewnie napiszecie jedz do innego mechanika ale wydalem juz 4200 na regeneracje i naprawe i poki co wolałbym sie wstrzymac od napraw.
Bump: Aha mechanik powiedzial ze nierowno chodzil po skreceniu bo ten czujnik był "rozwalony", ale kto go rozwalil skoro wczesniej bylo dobrze/ druga sprawa dlaczego teraz nie chodzi do konca tak jak nalezy. |
18-02-2013, 13:06 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
|
Odp: Po regeneracji pompy i wtryskiwaczy zamula..
A na wolnych równo pracuje czy trochę kuleje?
|
18-02-2013, 13:10 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-09-2012
Skąd: lubelskie
Model: focus
Silnik: 1,8tdci
Rocznik: 2002
Postów: 10
|
Odp: Po regeneracji pompy i wtryskiwaczy zamula..
Na wolnych chodzi ładnie idealnie trzyma obroty. Czasem jak ruszam slysze jakies ciche wycie ale teraz juz nie wiem czy to pasek pk czy co. Mechanik mówi ze to nie może być pompa bo to nówka pompa. Przed naprawa wszystko bylo idealnie.
|
18-02-2013, 15:12 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
|
Odp: Po regeneracji pompy i wtryskiwaczy zamula..
A jak go podgazujesz na jakieś 1500-1800 obr. to też równo? Pytam o te równe obroty bo wiem, że przy montażu zdarza się ( mimo starań mechanika ), że dostanie się gdzieś do układu jakiś "brudek" i przytka nieco wtryskiwacz. Wtedy nie daje on paliwa lub daje za mało i silnik kuleje.
|
18-02-2013, 15:22 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-09-2012
Skąd: lubelskie
Model: focus
Silnik: 1,8tdci
Rocznik: 2002
Postów: 10
|
Odp: Po regeneracji pompy i wtryskiwaczy zamula..
Hmm to co piszesz moze miec sens bo nawet cos mi mechanik mowil ze niby bylo czysto niby wyczyscil ale mogl cos krecic zreszta i tak juz mu nie wierze....Spoczatku mielismy zmieniac przewody i szyne ale zeby zbic koszty miało sie skonczyc na czyszczeniu. Na 1600-1800 wchodzi rowno na postoju ale w czasie jazdy nie zawsze dobrze ciagnie do 2000. A znowu na postoju jest problem miedzy 4000 a 5000 (czasami trzeba czekac az wskoczy 5000 a czasami odrazu) w trakcie jazdy jak pisalem wyzej problemy sa do 2000 no moze nieco ponad 2. Czy to może samo jakoś naskoczyć? nie wiem czy tak jezdzić czy cos działać w razie awarii mam nadzieje że mi gwarancje uznają.
|
19-02-2013, 06:56 | #6 |
ford::average
Imię: Jarosław
Zarejestrowany: 03-12-2012
Skąd: Lublin
Model: FOCUS
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2001
Postów: 197
|
Odp: Po regeneracji pompy i wtryskiwaczy zamula..
Moim zdaniem trzeba podpiąć kompa i się przejechać, odczytać co się dzieje z ciśnieniem w układzie.
__________________
TDCI to ZŁO!!. |
19-02-2013, 08:41 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-09-2012
Skąd: lubelskie
Model: focus
Silnik: 1,8tdci
Rocznik: 2002
Postów: 10
|
Odp: Po regeneracji pompy i wtryskiwaczy zamula..
Ok tak zrobie i dam znać co i jak
|
01-03-2013, 07:22 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-09-2012
Skąd: lubelskie
Model: focus
Silnik: 1,8tdci
Rocznik: 2002
Postów: 10
|
Odp: Po regeneracji pompy i wtryskiwaczy zamula..
Witam troche zeszło ale w końcu foka została podpięta pod kompa (zrobił to użytkownik yarosyaros na lubelskim spocieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Wyszło to co już wcześniej zacząłem podejrzewać a więc zawór EGR, na szczęście tylko to. Po prostu w jednym czasie zeszły sie usterki, dlatego przyczyn szukałem gdzie indziej. Dziękuje wszystkim za pomoc.
|