|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-03-2013, 20:55 | #1 |
ford::amateur
Imię: witkrk
Zarejestrowany: 25-12-2012
Skąd: Kraków
Model: Focus II AmberX
Silnik: 1,6
Rocznik: 2006
Postów: 8
|
Kolektor wydechowy + katalizator - jak wyjac?!
czy ktos z Was wyjmowal katalizator z focusa mk2 1,6 16v?
cos mi pierdzi w okolicach kolektora wydechowego, dzisiaj walczym pol dnia z wyjeciem kata z koletorem ale nie dalem rady... nie chcial wyjsc ani gora ani dolem... robilem to wszystko na tzw. "kobylkach" wiec zakres ruchow ograniczony, ale w sobote bede mial dostep do kanalu moze macie jakies wskazowkie co do demontazu? demontowac tlumik srodkowy z konczowym? obydwie sondy wykrecac? wyjomowac dolem czy gora? robić to na trzezwo czy po browarze? Ostatnio edytowane przez witkrk ; 07-03-2013 o 21:59 |
10-03-2013, 00:35 | #2 |
ford::amateur
Imię: witkrk
Zarejestrowany: 25-12-2012
Skąd: Kraków
Model: Focus II AmberX
Silnik: 1,6
Rocznik: 2006
Postów: 8
|
Odp: Kolektor wydechowy + katalizator - jak wyjac?!
dzieki za odzew....
no wiec sprawa wyglada tak... 1) odkrecamy ramiona wycieraczek (klucz 13tka) 2) zdejmujemy ramona wycieraczek 3) zdejmujemy oslone podszybia (najpierw odpinamy 6x spinka) 4) zdejmujemy dolna osłonę podszybia (2x torx) i juz mamy ladny dostep do kolektora wydechowego 6) odkrecamy sonde lambda (klucz 22) 7) odkrecamy oslone termiczna i wyjmujemy ja na zewnatrz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. okrecamy 5x srub mocujacych kolektor (klucz 15tke) i schodzimy do kanału... 9) odkrecamy dwie sruby (17tka i 15tka) mocyjace elastyczny lacznik i tłumik srodkowy 10) odkrecamy 4x sruba torx sanek 11) odkrecamy 3x sruba 13cie - dolnej podpory katalizatora 12) zrzycamy katalizator z gumowych wieszaków 13) całośc (kolektor wydechowy+katalizator+elastyczny łacznik) wyjmujemy pod samochodem. opracja tą musiałem wykonac poniewaz wymieniałem katalizator na zamiennik i "pierdział". po wyjeciu calosci okazalo sie ze zamiennik nie byl nalezycie poslawany... na kolektorze były przedmuchy... cały katalizator zawieziony do tłukimarza ktory za 10 zl zaspawal dziury. koszt robocizny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 2x 4pak browara (dla mnie i dla szwagra) na robote, czas roboty ok 2h z wyjeciem, zalozeniem, zaspawaniem operacja zakladania moze sie wydluzyc o czas adaptacji sobndy lambda...czyli skrecamy wszystko, spnamy sondy, odpalamy silnik i mamy... chec engine Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wiec zostawiały samochod odpalony na luzie na ok 5min, po tym czasie podnosimy obroty do ok 1500 i utzymujemy je przez ok 3 min. po tym czasie gasimy, odpalamy, i powinno byc wszystko ok (check engine gasnie). ps. przy okazji tej naprawy mozemy sobie wyjac mechanizm wycieraczek ( o ile mamy podejrzenia ze chodza za wolno) i zregenerowac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|