Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-03-2013, 21:31   #1
armak
ford::amateur
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 19-03-2013
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 1
Domyślnie Spora lista błędów przy wyłączonym silniku

Drodzy Koledzy,

mam Forda Mondeo MK3, 2.0 TDCI, 115KM, przebieg 158kk. Dzisiaj podpiąłem interfejs diagnostyczny ELM i za pomocą programu Scan XL wczytałem kody usterek na wyłączonym silniku. Poniżej ich lista:

P0409 EGR Sensor A
P0110 Czujnik temp. powietrza wlotowego - usterka
U1900 Usterka magistrali komunikacji CAN
P1288 Cylinder Head Temperature Sensor out of Self-Test Range
P0105 Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - usterka
P0100 Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - usterka
P0235 Czujnik A wspomagania turbosprężarki - usterka
P0404 Układ recyrkulacji spalin - sygnał poza zakresem/wydajność
P0700 System kontroli przełożenia /przenoszenia napędu/ - usterka
P0403 Układ recyrkulacji spalin - usterka
P0401 Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ
P0402 Układ recyrkulacji spalin - wykryty nadmierny przepływ
P0650 Obwód sterujący lampki uszkodzeń MIL - usterka
P0243 Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki - usterka
P0405 Czujnik A recyrkulacji spalin - niski sygnał wejściowy
P0406 Czujnik A recyrkulacji spalin - wysoki sygnał wejściowy
P0500 Czujnik prędkości pojazdu - usterka
U1039 Data Circuit Message (The PCM received a signal on the SCP bus that indicated Invalid or Missing Data from the vehicle speed sensor)
P2263 Turbocharger boost pressure/supercharger boost pressure performance problem
P0560 Napięcie zasilania systemu - usterka
P0325 Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) - usterka
P0611 Fuel Injector Control Module Performance
P0200 Obwód wtryskiwacza - usterka
P0201 Obwód wtryskiwacza, cylinder 1 - usterka
P0202 Obwód wtryskiwacza, cylinder 2 - usterka
P0203 Obwód wtryskiwacza, cylinder 3 - usterka
P0204 Obwód wtryskiwacza, cylinder 4 - usterka
P0251 Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A - usterka
P2336 Cylinder 1, osiagnieta granica kontroli spalania stukowego
P2337 Cylinder 2, osiagnieta granica kontroli spalania stukowego
P2338 Cylinder 3, osiagnieta granica kontroli spalania stukowego
P2339 Cylinder 4, osiagnieta granica kontroli spalania stukowego
P0603 Wewnętrzny moduł sterujący - błąd pamięci podtrzymywanej (KAM)

Natomiast po uruchomieniu silnika i ponownym odczycie, nie było już żadnych błędów. W związku z tak imponującą listą błędów zastanawiam się czy to nie jest coś w stylu złamanego palca:
Kod:
Przychodzi blondynka do lekarza:
- Panie doktorze, wszystko mnie boli, dotykam 
palcem nosa - boli, dotykam kolana - boli, 
dotykam brzucha - boli...
- Ma pani zlamany palec!
Samochód nie ma żadnych niepokojących objawów, nigdy nie zaświeciła mi się kontrolka MIL (chociaż to może jest powodem błędu P0650) ani sprężynka podczas jazdy. Co ciekawe, nigdy też nie widziałem kontrolki rezerwy (chociaż byłem już bardzo blisko końca). Oczywiście zarówno MIL, jak i rezerwa świecą się testowo po włączeniu zapłonu.

Akumulator był wymieniany kilka miesięcy temu.

W związku z tym kilka pytań:
- czy takie zachowanie (znikanie błędów po wyłączeniu silnika) jest normalne (lub spowodowane interfejsem ELM z allegro)?
- czy coś może być nie tak z instalacją elektryczną (kilka razy samochód mnie "kopnął" - takie typowe wyładowanie elektrostatyczne a czujniki parkowania działają losowo przy ujemnych temperaturach)?
- czy w ogóle jest czym się niepokoić, a jeżeli tak, to jakie dalsze testy mogę przeprowadzić?

Dzięki za wszelkie sugestie!

armak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2013, 21:36   #2
Mariusz
ford::professional
 
Avatar Mariusz
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
Domyślnie Odp: Spora lista błędów przy wyłączonym silniku

Po prostu, dla pewności podpiąć go pod porządny sprzęt (KTS, WDS) i sprawdzić, czy są błędy.
__________________

668855686
Mariusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-03-2013, 08:01   #3
stecus
ford::specialist
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO KOMBI TITANIUM RUBY RED
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km manual
Rocznik: 2017
Postów: 733
Domyślnie Odp: Spora lista błędów przy wyłączonym silniku

Kolego coś nie tak z tym ELMem, raczej nie masz żadnych błędów, a to dlatego że np. błąd P2336 do P2339 czyli tzw. granica spalania stukowego oznacza zgubienie kodu wtryskiwacza przez sterownik, a to skutkuje totalnym brakiem mocy, migającą sprężynką i trudnościami w uruchomieniu zimnego silnika. U Ciebie wszystko jest ok, więc jest ok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
stecus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2014, 17:35   #4
juri2069
ford::expert
 
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
Domyślnie Odp: Spora lista błędów przy wyłączonym silniku

Witam już się żaliłem odnośnie błędów xenonu i pojawił się jeszcze jeden :
U 2501 - błąd magistrali komunikacyjnej , błąd komunikacji między ABS ECU , a PCM.
Jechałem dziś spokojnie i na 3 zakrętach włączyła mi się kontrolka ESP i przychamowały koła a wcale w poślizg nie wpadłem ( suchy asfalt , prędkość bezpieczna )
Czy ktoś miał coś podobnego lub też wie co to może oznaczać? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
juri2069 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2014, 09:08   #5
Murani
ford::advanced
 
Avatar Murani
 
Imię: Seba
Zarejestrowany: 05-05-2012
Skąd: Grójec
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130km -GHIA Peugeot 308 1.6
Rocznik: 2004
Postów: 229
Domyślnie Odp: Spora lista błędów przy wyłączonym silniku

Przeczytaj posty powyżej. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Murani jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2014, 13:24   #6
juri2069
ford::expert
 
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
Domyślnie Odp: Spora lista błędów przy wyłączonym silniku

Poczytałem i nic mi to nie dało ponieważ nie napisałem tutaj tylko o kodzie błędu ale o samoczynnie blokujących się kołach na zakręcie więc nie jest to wina mojego taniego ELMa który zawsze dobrze pokazywał.
Bład skasowałem i już go nie ma , ale podpinałem wczoraj 2 razy i 2 razy był takowy błąd.
Więc cośw samochodzie zaszwankowało , zobaczę dzis - robię dłuższą trasę na noc
juri2069 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:29.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.