|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-04-2013, 16:44 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 27-03-2013
Model: ford focus mk2
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Postów: 7
|
Gaz a katalizator
Mam problem z moim Fordem Focusem Mk2 silnik 1.4 . Po 700km jazdy na gazie zapaliła się check silnika, po podpięciu do komputera okazało się że katalizator nawalił. Czy może być to wina gazu ? Drugie pytanie brzmi, czy jeżeli mam gwarancje na samochód od ubezpieczyciela gdzie jest napisane iż gwarancji podlega kolektor wydechu i wdechu to katalizator się do tego łapię?
|
08-04-2013, 20:10 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-09-2007
Skąd: Rumia
Model: C-Max
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 457
|
Odp: Gaz a katalizator
Jeżeli katalizator jest razem z kolektorem to powinien się łapać, ale tego to dowiesz się u gwaranta. Tylko pytanie czy w gwarancji jest wpisane że auto napędzane jest gazem.
Źle wyregulowany gaz mógł doprowadzić do uszkodzenia katalizatora (stopienia lub spękania wkładu) chociaż czasem i dobrze wyregulowany gaz powoduje uszkodzenia katalizatora z powodu wyższej temperatury spalania gazu. Błąd mógł wywalić również w wyniku przegrzania się katalizatora(gaz spala się w wyższej temperaturze). Czy po ostudzeniu nadal wywala błąd kata? Jednorazowe przegrzanie kata nie koniecznie musiało doprowadzić do jego uszkodzenia. |
08-04-2013, 22:41 | #3 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Odp: Gaz a katalizator
Cytat:
A skoro temp. była za wysoka to znaczy że mieszanka była za uboga, a więc nie mogło być dobrze wyregulowane. |
|
24-04-2014, 11:26 | #4 |
ford::advanced
Imię: Darek
Zarejestrowany: 06-05-2013
Skąd: Kraków, Skawina
Model: Ford Focus mk2
Silnik: 1.4 80KM, Pb+LPG
Rocznik: 2006
Postów: 377
|
Odp: Gaz a katalizator
Cześć,
też zakładałem gaz ok miesiąc temu. W poniedziałek zapaliła mi się kontrolka silnika. U gazownika po podłączeni pod komp okazało się ze to błąd katalizatora a sama instalacja sprawna (trochę za niskie ciśnienie). Dzisiaj podczas jazdy usłyszałem syczenie podczas przyspieszania. Gdzieś czytałem że jak się posypie katalizator to może zatkać kolektor i spaliny bedą syczeć uciekając "innymi drogami". Ale na parkingu przy dodaniu gazu nie słyszałem zadnego syczenia, tylko podczas jazdy. Zbyt niskie ciśnienei?? Czy ktoś sie z tym spotkał? |
24-04-2014, 11:46 | #5 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Odp: Gaz a katalizator
Daj to komuś naprawdę kumatemu do sprawdzenia, bo teksty typu, że instalacja sprawna tylko trochę ciśnienie za niskie to jakaś kpina.
|
24-04-2014, 12:05 | #6 |
ford::advanced
Imię: Darek
Zarejestrowany: 06-05-2013
Skąd: Kraków, Skawina
Model: Ford Focus mk2
Silnik: 1.4 80KM, Pb+LPG
Rocznik: 2006
Postów: 377
|
Odp: Gaz a katalizator
Gaz zakładałem i wczoraj byłem na regulacji (odnośnie tego ciśnienia) w poleconym tutaj zakładzie autogaz joanna na beskidzkiej w krakowie. Co do instalacji na razie nie mam nic, wszystko sprawnie działa, nic nie szarpie. Przełącza się płynnie. Na gazie na razie zrobiłem ok 1200km po czym zapaliła sie kontrolka i pierwsze co pomyslałem ze moze trzeba wyregulowac instalacje. Do tego pojawił sie ubytek oleju. Przez jakis czas nie brało ani kropli( nie liczac przejazdu autostrada kraków tarnów i tarnów kraków prawie ciagle 160 km/h. Wtedy olej spadł do minimum. Po dolaniu pod kreske max olej spadł do polowy miarki a nigdzie wycieków nie ma i nie kopci.
|
24-04-2014, 12:12 | #7 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Odp: Gaz a katalizator
ok - to w Joannie raczej Ci krzywdy nie zrobili.
Jeśli to świeża instalacja to faktycznie, po około 1000 kkm należy zweryfikować pierwotne nastawy ( szczególnie ciśnienie ), także tu kwestia niższego ciśnienia mogła wystąpić. Jeśli chodzi o błąd - to pewnie trzeba by dokładniej wyregulować korektą po obrotach. Co do oleju - jaki używasz ? |
24-04-2014, 12:17 | #8 |
ford::advanced
Imię: Darek
Zarejestrowany: 06-05-2013
Skąd: Kraków, Skawina
Model: Ford Focus mk2
Silnik: 1.4 80KM, Pb+LPG
Rocznik: 2006
Postów: 377
|
Odp: Gaz a katalizator
Ale błąd dotyczył niby katalizatora. Co do oleju to po kupnie wymieniłem na ford formula f. Przez bardzo długi czas nic nie ubyło pozniej ten duzy spadek o ktorym pisałem a po dolewce znow wszystko ok przez pewnien czas i pozniej juz nie sprawdzałem co drugi dzień. Po sprawdzeniu w poniedziałek okazało sie ze połowa miarki
|
24-04-2014, 12:19 | #9 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Odp: Gaz a katalizator
Cytat:
Co do oleju - polecam użyć coś sensowniejszego niż te fordowskie popłuczyny. |
|
24-04-2014, 12:30 | #10 |
ford::advanced
Imię: Darek
Zarejestrowany: 06-05-2013
Skąd: Kraków, Skawina
Model: Ford Focus mk2
Silnik: 1.4 80KM, Pb+LPG
Rocznik: 2006
Postów: 377
|
Odp: Gaz a katalizator
Błąd sprawdzał mi pracownik pana Piotra Ficka,tez Piotr ale nazwiska nie pamiętam. Stwierdził że katalizator po czym Pan Ficek podłączył komputer i przejechaliśmy się autem. Komp nie wykazał, że jest jakiś problem. Przy czym wcześniej tej kontrolki nigdy nie wywaliło. Zobaczymy jak bedzie po skasowaniu błędu. Co do oleju to może nie jest on najlepszy ale przez długi okres czasu wszystko było ok. Czy po przejechaniu 5000km mogł juz stracic swoje własciwości i "znikac"??
|