|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-04-2013, 09:24 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-02-2010
Skąd: Lublin
Model: Mondeo MK 1 / MK 3
Silnik: 2,5 V6 / 2.0 TDDi
Rocznik: 1994 / 2002
Postów: 38
|
Odpowietrzanie ukladu paliwowego
Witam wszystkich. Pisalem juz wczesniej o moim problemie, ale niestety moj post trafil do poczekalni i jest tam dalejGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W skrocie: podczas jazdy silnik nagle zgasl, po czym pojawila sie mrugajaca sprezynka, motor zresetowalem kluczykiem i dalej bez problemu, ale wchodzac na wyzsze obroty, sytuacja sie powtorzyla, wiec staralem sie nie przekraczac setki na piatym biegu i jakos dojechalem te ostatnie 30km. Pisalem wczesniej, ze auto kupilem rok temu w niemczech, przebieg okolo 160 tys, mam nadzieje, ze orginalny, do ostatniego zdarzenia wymienilem w aucie olej,filtr oleju i filtr powietrza. Teraz pomyslalem sobie, ze moze przyczyna tej awarii jest zapchany filtr paliwa, to najtanszy koszt naprawy, wiec zaczne od tego, no i wymienilem na filtr Mann-a, ale niestety, nie zalozylem dobrze zawleczki od przewodu przelotowego i paliwo mam w calej komorze silnika, jak i rowiez na ulicy, mozna dokladnie okreslic trase ktora jechalem, zrobilem sensacje, bo to w malym miasteczku niemieckim... Zaraz po wykryciu nieszczelnosci, poprawilem zawleczke i jest ok, to znaczy, paliwo nie wyplywa, ale ja jeszcze ujechalem pare metrow i kapput, silnik zgasl i nie chce odpalic, wiem, ze jest zapowietrzony, prosze o rade jak najbardziej skutecznie i najmniejszym wysilkiem go odpowietrzyc? Dziekuje i pozdrawiam |
21-04-2013, 09:59 | #2 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Odp: Odpowietrzanie ukladu paliwowego
Kolego trafil do poczekalni bo kolega jvc prosil Cie o poprawienie tytulu a ty go zignorowales. Popraw tytul i temat wroci na miejsce.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
21-04-2013, 10:01 | #3 |
ford::expert
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
|
Odp: Odpowietrzanie ukladu paliwowego
Układ paliwowy odpowietrza się sam,trzeba do filtra paliwa wlać świeze paliwo i szczelnie podłączyć.Jak ktoś poda twoje numery tam gdzie trzeba to zapłacisz rachunek za czyszczenie ulicy.Filtr paliwa jest w bardzo małych przypadkach winny ,kiedy mruga sprężynka,ale może masz farta
|
21-04-2013, 10:03 | #4 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Odp: Odpowietrzanie ukladu paliwowego
Cytat:
Tez mialem taka sytuacje, kapal mi olej z silnika, przyjechala niemiecka policja bo sasiadka naskarzyla ze jej kostke zaplamilem, musialem sie udac po rozpuszczalnik i wyczyscic kostke, dobrze ze ta ja zadowolilo, ale nie ma co sie klocic tylko przeprosic i naprawic wyciek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! Ostatnio edytowane przez 1olek ; 21-04-2013 o 10:06 |
|
21-04-2013, 10:20 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-02-2010
Skąd: Lublin
Model: Mondeo MK 1 / MK 3
Silnik: 2,5 V6 / 2.0 TDDi
Rocznik: 1994 / 2002
Postów: 38
|
Odp: Odpowietrzanie ukladu paliwowego
Oczywiscie, ze poprawilem temat, tylko, ze po 3-4 dniach, bo nie zawsze mam dostep do kompa. Kolego Aprox99, piszesz, ze uklad sam sie odpowietrza, bo wczoraj po dokladnym podlaczeniu, nie chcial mi odpalic, chyba wszystkie paliwo wypalilem i mam samo powietrze w przewodach, kolatalem nim z pol godziny i nawet ani razu nie zaskoczyl... A, dziekuje za pocieszenie z policja niemiecka
|
21-04-2013, 10:26 | #6 |
ford::expert
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
|
Odp: Odpowietrzanie ukladu paliwowego
Po półgodzinnym kołataniu możesz spokojnie wymienić pompe wysokiego ciśnienia,życzę sukcesu
|
21-04-2013, 10:29 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-02-2010
Skąd: Lublin
Model: Mondeo MK 1 / MK 3
Silnik: 2,5 V6 / 2.0 TDDi
Rocznik: 1994 / 2002
Postów: 38
|
Odp: Odpowietrzanie ukladu paliwowego
Kolego Aprox99, to napisz mi cos wiecej, jak znasz temat, czy miales tego typu awarie? Czy faktycznie siadla pompa wysokiego cisnienia? To jest pompa wtryskowa?
|
21-04-2013, 10:40 | #8 |
ford::expert
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
|
Odp: Odpowietrzanie ukladu paliwowego
Układ odpowietrza się sam po napełnieniu nowego filtra paliwem i dokładnym połączeniu przelewów i rurek.Jeśli tak zrobiłeś i nie odpala to coś jest nie tak.W takim przypadku daję pompie paliwo z kanistra albo baniaka omijając ten filtr i wtedy musi silnik zapalić jak są pompa i wtryski ok.Mam 5 L pojemnik z paliwem i wężykim łączę z z pompą tam gdzie zasysa,w ten sposób podaję paliwo bezpośrednio omijając bak i filtr.Jak wtedy nie pali to jest coś z pompą alb wtryskami.Pompy nie powinno się żyłować tak jak piszesz bo diesel smaruje.W instrukcji obsługi wyrażnie pisze ,kręcić nie dłużej jak 10-15 sek.Po podłączeniu pompy z niezależnego żródła można pewne dolegliwości wykluczyć
Ostatnio edytowane przez aprox99 ; 21-04-2013 o 10:45 |
21-04-2013, 10:49 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-02-2010
Skąd: Lublin
Model: Mondeo MK 1 / MK 3
Silnik: 2,5 V6 / 2.0 TDDi
Rocznik: 1994 / 2002
Postów: 38
|
Odp: Odpowietrzanie ukladu paliwowego
Czyli rozumiem, ze odpinam przewod od filtra paliwa, ten zasilajacy pompe /chyba zolty kolor, bo czerwony jest zwrotny, czy na odwrot?), wsadzam go do karnisterka, wczoraj taki kupilem i krece rozrusznikiem, jak odpali, to pompa ok, jak nie to lipa. Czy tak?
|
21-04-2013, 10:57 | #10 |
ford::expert
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
|
Odp: Odpowietrzanie ukladu paliwowego
Tak robię zawsze z Tdci,nie wiem co ty masz bo nie piszesz,w Tddi jest dodatkowa pompa pod podwoziem przy baku.Głównie chodzi o to żeby podłączyć pompę wtryskową niezależnie z kanistra i wtedy już coś wiadomo.Może ta pompka wstępna przy baku jest padnięta jeśli masz Tddi
|