|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-11-2006, 22:31 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-06-2006
Skąd: Łódź
Postów: 63
|
Przekładka silnika 1,4 8V na 1,6 8V
Przejrzałem forum, znalazłem garść informacji, teraz chciałbym się upewnić i usystematyzować je.
Mam nadzieję, że modowie mi to wybaczą - musiałbym odświeżyć kilkanaście starych wątków... :fcp19 Mam silnik 1,4 8V CVH. Ani to ekonomiczne, ani dynamiczne. Chciałbym zmienić silnik na 1,6 CVH EFI - i tutaj rodzą się pytania... Zależałoby mi na wymianie możliwie najmniej konfliktowej, żeby trzeba było wykonać jak najmniej zmian. Oto pytania: 1. Czy to prawda, że silniki 1,6 8V EFI bazują na tym samym bloku, co 1,4 8V? Jeśli tak, to: a. Skrzynia od 1,4 będzie pasowała i wytrzyma obciążenia z silnika 1,6? b. Wiązka elektryczna silnika będzie pasowała? c. Czy konieczna będzie wymiana komputera znajdującego się wewnątrz auta przy nogach pasażera? d. Czy osprzęt silnika 1,4 będzie pasował do 1,6? e. Czy moduł zapłonowy 1,4 będzie pasował? 2. Jeśli decydowałbym się na wymianę silnika na któryś z 1,6 8V, to co bezwzględnie zabrać z "dawcy"? Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
__________________
"We live for the fight !!!" |
17-11-2006, 08:30 | #2 |
FCP member
Zarejestrowany: 11-03-2004
Skąd: Mszczonów
Model: Mondeo
Silnik: TDCI 163 KM Powershift
Rocznik: 2010
Postów: 1,533
|
Potrzebny ci będzie silnik z całym osprzętem (kolektory, dolot, elektryka itp.). Nie wiem czy aby 1,6 na wtrysku nie mają też chłodnicy oleju (której 1,4 nie ma). Chyba układ chłodzenia (wntylator) też się różnią. Do tego najprawdopodobniej sprzęgło i skrzynia. Moduł zapłonowy powinien być chyba ten sam (EDIS). Co do komputera EEC - to jest ten sam.
Czy warto się pakować w taką przekładkę? Jeśli auto "ukochane" to może i owszem. Ja chyba bym po prostu kupił odpowiedni egzemplarz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Jest: Mondeo 2,5 V6 '02 Jatco sedan / Aygo '17 1.0 X-shift MMT Były: Escort '86 1,4 htb; Escort '92 1,6 16V htb; Mondeo 2.0 duratec '02 sedan; Mondeo '10 2.0 tdci 163 KM powershift sedan; Yaris '01 1.0 3d |
17-11-2006, 08:46 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 17-11-2006
Model: V50
Silnik: 1.6D
Rocznik: 2006
Postów: 3
|
również przymierszam sie do podmianki silnika w tej chwili posiadam 1.4 8V EFI na pełnym wtrysku zastanawiam sie nad 1.6 EFI tylko nie jestem przekonany czy skrzynia bedzie pasowała do tego silnika
|
19-11-2006, 06:36 | #4 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
|
po moich spostrzeżeniach silnik 1,4 i 1,6 są z zewnątrz takie same Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jak zmieniasz sam silnik to mozesz nawet zostawić kolektor od CVH i mieć 1,6 na jednopunkcie, lubmusisz wymienić wiązkę, sterownik, cały kolektor ssący z osprzętem. Skrzynia i sprzęgło bedą pasowały, przy czym przy okazji można by je wymienic.
kalos Ty mozesz bez problemu przelozyc sam silnik 1,6 8V
__________________
wozidła... Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka Yamaha XV700 [Regulamin Forum] [Szukaj] ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg |
19-11-2006, 08:35 | #5 | ||
ford::average
Zarejestrowany: 24-06-2006
Skąd: Łódź
Postów: 63
|
Cytat:
Cytat:
Dzięki za pomoc.
__________________
"We live for the fight !!!" |
||
21-11-2006, 20:08 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
tracisz moc to napewno.skrzynia pasuje cale reszta do wymiany razem z silnikiem.niestety
|
22-11-2006, 07:02 | #7 | |
FCP member
Zarejestrowany: 11-03-2004
Skąd: Mszczonów
Model: Mondeo
Silnik: TDCI 163 KM Powershift
Rocznik: 2010
Postów: 1,533
|
Cytat:
__________________
Jest: Mondeo 2,5 V6 '02 Jatco sedan / Aygo '17 1.0 X-shift MMT Były: Escort '86 1,4 htb; Escort '92 1,6 16V htb; Mondeo 2.0 duratec '02 sedan; Mondeo '10 2.0 tdci 163 KM powershift sedan; Yaris '01 1.0 3d |
|
03-02-2009, 21:40 | #8 | ||
ford::average
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: łódzkie
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 113
|
Re:
Cytat:
__________________
"In complete darkness we are all the same, it is only our knowledge and wisdom that separates us, don't let your eyes deceive you" |
||
03-02-2009, 21:49 | #9 | |||
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Re: Re:
Cytat:
Sam jezdze na skrzyni od 1.6 CVH, i kole zamachowym od 1.6 CVH w 1.6 16V, sprzegło rowniez jest z 1.6 CVH Nie bój sie nikt Ci kitu nie wciska. |
|||
03-02-2009, 22:15 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: łódzkie
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 113
|
Re: Przekładka silnika 1,4 8V na 1,6 8V
OK :fcp26 ktoś też kiedyś powiedział że tylko głupcy się nie boją :550: bez urazy ktoś kto już sobie przeswapował i mu działa to może się podpisywać pod twoimi postami, ja póki co oczywiście THX za cenne uwagi :fcp29
__________________
"In complete darkness we are all the same, it is only our knowledge and wisdom that separates us, don't let your eyes deceive you" |