Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-06-2013, 07:14   #1
krzysiek1995
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-12-2012
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 16
Domyślnie Mondeo mk3 turbina zaczyna gwizdać 2.0 TDCI

mam mondeo 2.0 TDCi rok 2002 od jakiegoś czasu zaczęła mi gwizdać turbina autko ma 162 tys/km przebiegu. odgłosy z turbiny tj. taki świst od 2800-3100 obrotów przy zmianie biegów wcześniej też gwizdała ale nie tak głośno co to może być i ile bd kosztować :/

krzysiek1995 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2013, 08:31   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,981
Domyślnie Odp: Mondeo mk3 turbina zaczyna gwizdać 2.0 TDCI

Cytat:
Napisał krzysiek1995 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
odgłosy z turbiny tj. taki świst od 2800-3100 obrotów
To nie musi być turbina, w silniku jest sporo rzeczy które mogą wydawać taki świst - rolki napinaczy, łożyska alternatora, koła klimy, pompa wspomagania, może być nieszczelny dolot pomiędzy turbiną i kolektorem. To trzeba dokładnie osłuchać i sprawdzić. Nieszczelność dolotu sygnalizowana jest zazwyczaj śladami oleju na wężu - w dolocie zawsze jest trochę oleju, najczęściej z odmy i jest wypychany przez ciśnienie na zewnątrz. Takie miejsca są od razu podejrzane.
Samą sprężarkę - po zdjęciu węża - kumaty mechanik jest w stanie ocenić wstępnie, na podstawie wyczuwalnych luzów osiowego i promieniowego. Drugą wskazówką co do stanu turbiny jest to, czy silnik bierze olej i czy dymi na biało-niebiesko spalonym olejem.

Jeżeli masz turbinę z ruchomą geometrią (gruszka podciśnieniowa) to koszt całkowicie nowej turbiny Garretta wynosi ok. 2.100 zł netto, regenerowanej na zamiennikach ok. 800 zł (Garrett nie dostarcza części do regeneracji).
Zwykła turbina z zaworem upustowym (gruszka ciśnieniowa) kosztuje mniej o kilkaset zł.
W starszym aucie jest jednak problem z wymianą, gdyż mocujące turbosprężarkę szpilki często się urywają przy demontażu...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 19-06-2013 o 08:49
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:48.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.