Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-07-2013, 10:31   #1
Daniel155
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-10-2011
Skąd: Białystok
Model: Fokus
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2011
Postów: 10
Domyślnie stuki w układzie kierowniczym, ze skrzyni biegów

Witam,

mam kilka drobnych problemów ze swoim fordzikiem 2011 r, 1,6 tdci 95 km.

1. Delikatne stuki jakby w układzie kierowniczym, wyczuwalne na kierownicy na nierównościach przy małych prędkosciach rzędu 20 km/h. Droga brukowa, bardzo zniszczony asfalt itd. Panowie z salonu nic a nic nie słyszą!!! Jak mam im udowodnić że coś się dzieje??

2. Szarpanie na wolnych obrotach, np. lekkie przyspieszanie 2 bieg, 1000-1200 obortów. Tak samo jedę na 1 biegu bez gazu około 900 obrotów lekko dodaje gazu i zaczyna ''kangurzyć'' czyli są 2, 3 lekkie wyrwania do przodu i dopiero później płynnie przyspiesza. 4 raz jadę z tą usterką (wgrywają nowy soft) i na jakiś czas jest lepiej, poźniej znów to samo coraz bardzie zaczyna szarpać, serwis, i znów w kółko.

3. 3 razy zdarzyło mi się, że jadę sobie na 6 biegu około 120 km na godzinę i nagle na chwilę silnik jakby zgasł (jak puszcze gaz hamuje silnikiem dużo słabiej dlatego moje przepuszczenie jakoby na chwilę zgasł), hamowanie silnikiem i po około pół sekundy póki jeszcze zdąże zaragować szarpnięcie lekkie do przodu i jedziemy normalnie dalej. Rzecz dzieje się, jak toczę się ze stałą prędkościa i wystąpiła tylko 3 razy na 30 tys przebiegu.

4. Stuk ze skrzyni (sprzęgła) podczas przełączania biegu 1 na drugi przy niskich obratach. Opiszę to tak, jadę sobie na 1 biegu około 2 tysiące obrotów, przełączam na drugi bieg i obroty spadną do około 900 (bieg jałowy,) natomiast przy takiej prędkości na 2 biegu będzie około 1000 -1050 obrotów, jak puszczę sprzęgło bez gazu lub lekko dodając gaz będzie dość specyficzny łomot ze okoli sprzęgła i skrzyni. Występuje to tylko w takim przypadku, jeśli rozkręce silnik bardziej, np. do 2500 na 1 biegu czegoś takiego nie będzie. Nie puszczam raptownie sprzęgła, często jest tak że puszczam sprzęgło na tyle powoli, że samochód już zaczyna zwalniać silnikiem (sprzęgło po cześci już jest spięte) a i tak na koniec będzie charakterystyczny łomot.

Czytałem, że problem może być w docisku sprzęgła, gdzieś na forum u jednego użytkownika coś takiego wystąpiło. Macie coś podobnego?

5. Miałem płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym na około max, teraz jest około 2 cm poniżej min. Było czuć z nawiewu alkoholowy zapach, więc myślę, ze to jest przyczyna. Jadę w przyszłym tygodniu do serwisu, ale chce zapytać czy ktoś coś takiego miał, żeby wskazać im co to może być, bo wg mnie w większości serwisach pracują takie patałachy, że przechodzi to ludzkie pojęcie.


Przebieg autka to 30 tyś, a za miesiąc kończy mi się gwarancja więc chce żeby zrobili wszystko co się da, aby autko chodziło jak najlepiej.


Ostatnio edytowane przez Daniel155 ; 15-07-2013 o 10:41
Daniel155 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-07-2013, 14:29   #2
Szymi32
ford::amateur
 
Imię: Szymon
Zarejestrowany: 20-10-2012
Skąd: Warszawa
Model: FOCUS
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 4
Domyślnie Odp: stuki w układzie kierowniczym, ze skrzyni biegów, szarpanie na wolnych obrotach

Również mam problem opisywany przez Daniela155 w punkcie 4. ASO postawiło następującą diagnozę – luz na którymś z elementów przenoszących napęd. W związku z tym wymienili półoś lewą (nie pomogło). Zatem przyszła kolei na półoś prawą (wymiana za kila dni). I tak będą wymieniać poszczególne części aż skończy się gwarancja.
Szymi32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-07-2013, 22:48   #3
Daniel155
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-10-2011
Skąd: Białystok
Model: Fokus
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2011
Postów: 10
Domyślnie Odp: stuki w układzie kierowniczym, ze skrzyni biegów, szarpanie na wolnych obrotach

Opisz później kolego co Ci wymienili i jaki to daje efekt.

Pozdrawiam
Daniel155 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2013, 11:08   #4
sunnyluk
ford::beginner
 
Avatar sunnyluk
 
Zarejestrowany: 20-12-2011
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Model: Ford Focus III kombi
Silnik: 1.6 TDCi 95KM DPF
Rocznik: 2011
Postów: 36
Domyślnie Odp: stuki w układzie kierowniczym, ze skrzyni biegów

O tą wymianę docisku sprzęgła to pewnie o mnie chodziło. Mi się coś zupełnie innego stało - podczas normalnej jazdy nie mogłem nagle wbić żadnego biegu i wzięła mnie laweta.
Wcześniej nic złego ze skrzynią nie obserwowałem.

Ale Twój punkt 2 - mam dokładnie to samo! gwarancja się już skończyła i nawet tego nie zgłaszałem, bo sądziłem, że za mało gazu po prostu dodaję albo nierówno puszczam sprzęgło z dodaniem gazu... mam nadzieję, że to nic poważnego.
sunnyluk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-07-2013, 12:43   #5
Marcin6
ford::amateur
 
Avatar Marcin6
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-03-2013
Skąd: Dublin
Model: Ford Focus Titanium
Silnik: 1.6 TDCI EcoNETIC
Rocznik: 2013
Postów: 1
Domyślnie Odp: stuki w układzie kierowniczym, ze skrzyni biegów

Witam Panowie!

To, co zostalo opisane powyzej w pukncie 2. wyglada podobnie do tego co przydazylo sie mi w zeszlym tygodniu... W ciagu kilku dni moje auto bylo dwukrotnie holowane gdyz silnik nie chcial odpalic (szarpalo, dymilo itp), a zaczelo sie od delikatnych falowan/szarpan w trakcie jazdy i na jalowym. Za pierwszym razem wgrali nowy soft i stwierdzili, ze auto sprawne. Dwa dni pozniej to samo... Jednak za drugim razem kazalem odwiezc auto do innego serwisu i tam znalezli przyczyne - pompa paliwowa - do wymiany. Przebieg - 13kkm... Czekam wlasnie na odbior...
Pozdrawiam
Marcin
Marcin6 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-07-2013, 09:13   #6
Daniel155
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-10-2011
Skąd: Białystok
Model: Fokus
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2011
Postów: 10
Domyślnie Odp: stuki w układzie kierowniczym, ze skrzyni biegów

Dzieki Marcin. U mnie 3 razy wymieniali soft i za każdym razem pomagało. Ale za miesiąc kończy się gwarancja i chce mieć spokój z tym!
Daniel155 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-07-2013, 11:06   #7
nori76
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 11-02-2011
Skąd: Poznań
Model: Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 1.0 Ecoboost Hybrid 125 KM
Rocznik: 2022
Postów: 220
Domyślnie Odp: stuki w układzie kierowniczym, ze skrzyni biegów

A czy w sprawie pkt.4 ASO coś poradziło u Ciebie?
nori76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2013, 20:53   #8
Daniel155
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-10-2011
Skąd: Białystok
Model: Fokus
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2011
Postów: 10
Domyślnie Odp: stuki w układzie kierowniczym, ze skrzyni biegów

Na razie jeszcze nic nie poradzili.
Postaram się w ciągu najbliższy dwóch tygoni wybrać do ASO (koniec gwarancjiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.()

Czy ktoś może wie jako to jest, jeśli 3 razy już robli i nic nie pomaga co mogę zrobić? Czy jeśli znajdę np. mam wadę to będą mi naprawiać nieudolnie do końca gwarancji a później już mogą mnie dym.ć na kasę?

Byłoby to całkowiciel bez sensu, bo w takim razie pod koniec gwararancji zawsze by tak robili, aby tylko odwlec termin do konca gwarancji...
Daniel155 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-06-2014, 08:40   #9
nori76
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 11-02-2011
Skąd: Poznań
Model: Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 1.0 Ecoboost Hybrid 125 KM
Rocznik: 2022
Postów: 220
Domyślnie Odp: stuki w układzie kierowniczym, ze skrzyni biegów

Kolego czy wyeliminowali Ci problem opisywany w pkt4?
nori76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2014, 17:15   #10
Daniel155
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-10-2011
Skąd: Białystok
Model: Fokus
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2011
Postów: 10
Domyślnie Odp: stuki w układzie kierowniczym, ze skrzyni biegów

Nie weliminowali 4 pkt. Po prostu staram się delikatnie wyżej ciągnąć na 1 i wtedy jest OK. Trochę głupota, ale da się przyzwyczaić.

Natomiast mam jeszcze taki problem :


mam fordzika z 2011 roku z silnikiem 1,6 TDCi i 95 kucy . w Autku już kilkukrotnie był zmieniany soft na gwarancji bo auto przy przyspieszaniu z samego "dołu" na 1, 2 biegu robiło kangurki czyli kilkukrotnie samochód szarpał.

Usterka została wyeliminowana po kilku wizytach w serwisie, ale widzę dalej coś niepokojącego.

Mianowicie jak jest przejście np. z 1 na biegu jałowym i dodam gazu to samochód nie rusza płynnie do przodu tylko szarpnie do przodu.

To samo dzieję się np. gdy hamuję na jakimkolwiek biegu nawet na 5 czy 6, hamuję i dodaję tylko odrobinę gazu żeby nie zwalniał tylko jechał z określoną prędkością i tak szarpnie. Robię to nawet najdelikatniej jak się da i jest to samo.
Autko ma 43 k km przebiegu.


Czy ktoś ma coś podobnego lub wie co to może być?
Daniel155 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:10.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.