|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-09-2013, 21:02 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus mk II
Silnik: 1.6 TDCi 109 km
Rocznik: 2007 rok, przebieg 370000
Postów: 39
|
Usterka układu wspomagania i "choinka" na desce rozdzielczej
Cześć, podczas jazdy przestało działać wspomaganie układu kierowniczego i jednocześnie zapaliła się i migała lampka ESP, zapaliła się kontrolka hamulca ręcznego i akumulatora. Po stu metrach zjechałem na pobocze i zanim się zatrzymałem zgasła cała deska rozdzielcza, wyłączyło się radio i klima.
Zgasiłem auto, odpaliłem ponownie i wszystko wróciło do normy. Dwa dni temu zleciłem wymianę rozrządu z pompą wody i paska alternatora. Pasek jest cały i się kręci. Coś komuś przychodzi do głowy? |
05-09-2013, 06:21 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-10-2009
Skąd: Gdańsk
Model: FFII
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 98
|
Odp: Usterka układu wspomagania i "choinka" na desce rozdzielczej
Ja miałem tak przy awarii alternatora/regulatora napięcia.
|
05-09-2013, 09:10 | #3 |
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,185
|
Odp: Usterka układu wspomagania i "choinka" na desce rozdzielczej
ta, bład komunikacji szyny CAN, zegary do obejzenia/naprawy na poczatek potem wszelkie inne złącza
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
05-09-2013, 23:16 | #4 |
ford::beginner
Imię: Stanisław
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: Bartoszyce
Model: ford focus
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 15
|
Odp: Usterka układu wspomagania i "choinka" na desce rozdzielczej
U mnie tak się objawiało przy niedoładowanym akumulatorze. Akumulator doładowałem i wszystko śmigało. Następnie znowu pojawiła się usterka-awaria układu wspomagania. Przeczyściłem styki - wtyczki pompy wspomagania i podładowałem akumulator. Usterka ustąpiła, do pierwszych mrozów, wtedy znowu się pojawiła. Wymieniłem akumulator na nowy - usterka ustąpiła. U mnie jest alternator 120 A, jeżeli wystąpi taka usterka ponownie to wymienię regulator napięcia lub kupię używany alternator 150 A. W Focusach jest duże zapotrzebowanie na pobierany prąd i być może przy przeważającej jeżdzie w mieście doładowanie akumulatora nie jest wydajne przy tym typie alternatora. Jak jeździłem w dłuższe trasy takiego problemu nie miałem ???
|
09-09-2013, 13:29 | #5 |
FCP member
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,153
|
Odp: Usterka układu wspomagania i "choinka" na desce rozdzielczej
może to wina aku, ale jeśli po chwili samo się naprawiło, to raczej wątpię, że akumulator sam naładował się Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
prawdopodobnie problemem są zimne luty (niepoprawne lutowania) w zegarach - do tej pory spotkałem się kilka razy z tym problemem w podstawowych zegarach (takich z samym wyświetlaczem przebiegu, bez komputera pokładowego, czyli takich: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]). Temat przewijał się na forum już kilka razy, np. tu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM |
20-08-2014, 12:48 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-06-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3
Silnik: 1,6 TDCI DPF (115 KM)
Rocznik: 2012
Postów: 333
|
Odp: Usterka układu wspomagania i "choinka" na desce rozdzielczej
Pozwolę sobie odgrzać kotleta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .
Mam sytuację analogiczną. Podczas jazdy (na postoju rzecz nie występuje) pojawia się choinka złożona z kontrolki ładowania, hamulca, ABS, ESP + informacja o usterce układu wspomagania. Dodatkowo przygasa radio i sterowanie klimatyzacją. Wszystko to mruga sobie w losowej kolejności po czym ustępuje i przez jakiś czas jest spokój. Gaz działa cały czas, wskazówki nie świrują a i na monitorku nie pojawiają się kreski. Napięcie spoczynkowe aku: 12,4V Napięcie ładowania: 14,1V Błędy DTC: D900 (U1900 - CAN Communication Bus Fault - Receive Error B902) E199 (U2199) Invalid data for engine coolant temperature (Invalid CAN message) Zacząłem od klem, mas i bezpieczników: są ok. Dalej wywalę zegary i rozejrzę się za zimnymi lutami ale chciałbym zapytać o inne potencjalne przyczyny. Najbardziej nie daje mi spokoju radio i sterowanie klimą: czy one są podłączone do zegarów? Jak nie to chyba trzeba się zainteresować alternatorem, prawda? Pozdr, |
20-08-2014, 13:03 | #7 |
FCP member
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,153
|
Odp: Usterka układu wspomagania i "choinka" na desce rozdzielczej
przy zimnych lutach pojawia się z reguły błąd PATSa (immobilizera), u Ciebie jest jakoś inaczej
Czym i z jakich modułów czytałes błędy? Jakie masz zegary? z komputerem czy bez? Zimne luty dotyczą przede wszystkim tych bida-zegarów bez kompa (wyświetlają tylko przebieg ogólny i dzienny)
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM |
20-08-2014, 13:13 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-06-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3
Silnik: 1,6 TDCI DPF (115 KM)
Rocznik: 2012
Postów: 333
|
Odp: Usterka układu wspomagania i "choinka" na desce rozdzielczej
Klasyczne, zielone bida-zegary z małym wyświetlaczem na dole. Błędy póki co zaczytałem z tychże zegarów właśnie (test mode), bo rzecz świeża i nie było jeszcze jak podjechać do kogoś z poważniejszym sprzętem.
Wracając z roboty spróbuję z test mode ustawionym na napięcie baterii i zobaczę, czy to świrowanie jest połączone ze spadkiem napięcia. Swoją drogą czy informacje z tych zegarów mają jakikolwiek sens? |
20-08-2014, 14:37 | #9 |
ford::advanced
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 03-09-2013
Skąd: Tychy
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Postów: 461
|
Odp: Usterka układu wspomagania i "choinka" na desce rozdzielczej
Jeżeli wykonałeś test na zegarach to oznacza to że jednak masz zegary z komputerem czyli jednak nie takie "bida-zegary". Koledze mayak chodzi o zegary podstawowe tylko przebieg dzienny i ogolny samochodu.
|
20-08-2014, 15:36 | #10 |
ford::beginner
Imię: Lukas
Zarejestrowany: 28-07-2014
Skąd: POZ
Model: Mondeo
Silnik: Hybrid+LPG
Rocznik: 2018
Postów: 26
|
Usterka układu wspomagania i "choinka" na desce rozdzielczej
Panowie. Był gdzies na forum opis jak wyciągnąć 'zegary' zeby oddać je do sprawdzenia/Hot air?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Ostatnio edytowane przez wzz048 ; 20-08-2014 o 15:41 |