Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-10-2013, 19:47   #1
jarek.123
ford::average
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 02-10-2013
Skąd: Trzebiatów
Model: Focus C-MAX - GHIA
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 74
Domyślnie Nie działające kierunkowskazy

Witam. Od kilku dni walczę z brakiem kierunków z lewej strony, ale niestety z marnym skutkiem wiec może ktoś miał taki przypadek lub będzie coś wiedział w tej kwestii. Był już na forum taki temat, ale nie było konkretnej odpowiedzi i został zamknięty.
Ale do rzeczy, po włączeniu lewego kierunku wszystkie lampy błysną b.krótko i przestają działać, wygląda to tak jakby było jakieś duże obciążenie (gdyby było zwarcie to wogóle nie zapaliły by się). Zmierzyłem opór lewej strony i nie ma żadnego zwarcia, ponadto wyciągnąłem żarówki z przodu i z tyłu, jedynie została w lusterku i nadal bez zmian. Już miałem wyciągać licznik bo tam słychać tykanie jednak dzięki koledze tedi_k dowiedziałem się że tam jest tylko głośnik a nie przekaźnik przerywacza. Co dziwniejsze przy włączaniu lewej strony jest zauważalne zafalowanie obrotów silnika i na sekundę przygasa wyświetlacz co by świadczyło że jednak jest jakieś zwarcie albo duże obciążenie, ale jak mówiłem od strony żarówek jest okey. Już zastanawiam się czy w gem nie poszedł jakiś element podający prąd na kierunki. Czy ma ktoś może rozpiskę kostek wychodzących z gem, a dokładnie kierunków, wtedy mógłbym odłączyć linię i dać na krótko żarówkę żeby sprawdzić co jest uszkodzone. I czy jest może jakiś program do sprawdzenia gem żeby od razu można było sprawdzić, a nie kombinować jak koń pod górkę.

jarek.123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-10-2013, 21:15   #2
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,035
Domyślnie Odp: Nie działające kierunkowskazy

Po pierwsze to w takiej sytuacji masz na 100% błędy w GEM. Wystarczy podłączyć się ELMconfigiem lub FORScanem i odczytać.
Po drugie: lewe kierunki wyprowadzone są na złączce C100-pin32 i C96-pin37. Prawe natomiast są na C100-pin33 i C96-pin36.
Po trzecie: GEM ma tryb diagnostyczny uruchamiany w ten sposób, że najpierw wciskamy i trzymamy przycisk grzania tylnej szyby a następnie włączamy zapłon. Puszczamy przycisk grzania szyby po jakichś 3-5 sekundach, jak usłyszymy piknięcie. Teraz GEM potwierdza każdy sygnał (kierunki, wycieraczki, tempomat, grzane szyby) piknięciem.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg C96.jpg (14.4 KB, 183 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg C100.jpg (15.4 KB, 144 wyświetleń)
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-10-2013, 21:42   #3
jarek.123
ford::average
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 02-10-2013
Skąd: Trzebiatów
Model: Focus C-MAX - GHIA
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 74
Domyślnie Odp: Nie działające kierunkowskazy

Wielkie dzięki tedi_k. Dzisiaj przerobiłem interface i wgrałem ELMconfig, ale myślałem że program służy tylko do konfiguracji ustawień (ciągle się jeszcze uczę). A więc jutro po pracy biorę się za szukanie usterki, a jeszcze jak mam piny kierunków to już całkiem bajka. Jeszcze raz wielkie dzięki.
jarek.123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-10-2013, 12:10   #4
jarek.123
ford::average
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 02-10-2013
Skąd: Trzebiatów
Model: Focus C-MAX - GHIA
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 74
Domyślnie Odp: Nie działające kierunkowskazy

Po podłączeniu komputera wyszedł błąd B2899,0F. Z tego co znalazłem na forum to jest "Kierunkowskaz lewy, lampka kontrolna ? blad sygnalu obwodu wyjscia". Tyle to sam wiem, wiec już tylko zostaje miernik i szukanie.
jarek.123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-10-2013, 19:31   #5
jarek.123
ford::average
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 02-10-2013
Skąd: Trzebiatów
Model: Focus C-MAX - GHIA
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 74
Domyślnie Odp: Nie działające kierunkowskazy

No i niestety na 99% walnięty jest gem. Sprawdziłem komputerem i wyszedł błąd taki jak napisałem powyżej, następnie wg wskazówek kolegi tedi_k uruchomiłem tryb diagnostyczny i gdy tylko błyśnie awaryjnymi wyłącza się i nie idzie dalej. Po rozpisce pinów porównałem opór lewej i prawej strony i jest taki sam, a więc na budzie jest wszystko okey. Ponadto widać że gem już ktoś rozbierał, a wiec myślę że kończy swój żywot. Znalazłem na allegro o takim samym oznaczeniu ale różnica jest w ostatnich literach, ja mam DD, a w necie DG. Czy ma to duże znaczenie i czy wszystko będzie działało.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg CAM01666.jpg (71.0 KB, 121 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 3613844606_1.jpg (30.6 KB, 115 wyświetleń)
jarek.123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-10-2013, 20:35   #6
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,035
Domyślnie Odp: Nie działające kierunkowskazy

Będzie. Popatrz tylko, że ten z allegro jest 3M5T - nie ma to wielkiego znaczenia, ale np. takiej gumowej osłony wiązek od dołu GEM do tego 3M5T nie założysz, bo obudowa nie ma stosownych prowadnic.

Trzeba ELMconfigiem zachować do pliku każdą stronę konfiguracji starego GEM, a następnie wpisać wszystkie te zachowane strony do nowego GEM. Na koniec wpisać do niego także poprawny VIN samochodu.
Jeśli się to wszytko zrobi poprawnie, to nawet pilotów centrala nie będzie trzeba konfigurować.

UWAGA - GEM wymieniamy na odpiętym aku - przez GEM przechodzi zasilanie prawie wszytkiego w aucie, więc lepiej nie ryzykować...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 14-10-2013 o 20:40
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-10-2013, 20:55   #7
jarek.123
ford::average
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 02-10-2013
Skąd: Trzebiatów
Model: Focus C-MAX - GHIA
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 74
Domyślnie Odp: Nie działające kierunkowskazy

Dzięki tedi_k, zaraz zamówię i dam znać jak już zamontuje. Gdybyś mieszkał bliżej nie jedno piwo już by poszło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 3613946915_21.jpg (37.7 KB, 64 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez jarek.123 ; 14-10-2013 o 21:54
jarek.123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-10-2013, 21:55   #8
jarek.123
ford::average
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 02-10-2013
Skąd: Trzebiatów
Model: Focus C-MAX - GHIA
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 74
Domyślnie Odp: Nie działające kierunkowskazy

No i rzeczywiście nie zauważyłem że ten z allegro jest 3MT5, ale w tej samej cenie znalazłem z takim oznaczeniem, ma to jakieś znaczenie czy wogóle (oprócz tej osłony, której i tak nie mam). Zdjęcie jest w poście wyżej
jarek.123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-10-2013, 22:43   #9
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,035
Domyślnie Odp: Nie działające kierunkowskazy

Funkcjonalnie bz. Bardziej perspektywiczny jest ten 4M5T, bo za ok. 15zł w ASO kupujesz taką plastikowo-gumową osłonkę kabli-wiązek od spodu GEM i pasażerka swymi długimi nogami Ci złączek wiązek nie pomanipuluje... Jest o tej osłonie osobny wątek, podałem tam jej FINIS i warto ją kupić - choćby dla samej satysfakcji, że coś użytecznego można dostać w ASO za mniej niż 20złGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Możesz też napisac do kol wrzoch - wiem, że miał jedną taką osłonę na zbyciu.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 15-10-2013 o 10:34
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-10-2013, 10:22   #10
lisek40
ford::specialist
 
Avatar lisek40
 
Zarejestrowany: 08-04-2011
Model: Ford c-max s-max
Silnik: 1,8 2,2 tdci
Rocznik: 2006, 2013
Postów: 583
Domyślnie Odp: Nie działające kierunkowskazy

U mnie na zegarach zapala się kontrolka ręcznego, brak sygnalizacji kierunków różne błędy.Czy dobrze rozumiem: po włączeniu trybu diagnostycznego GEM jeden sygnał mignięcie kierunków równa się uszkodzony GEM?
lisek40 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:50.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.