Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-10-2013, 17:36   #1
Flaku
ford::amateur
 
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 17-11-2012
Skąd: Kraków, Tychy
Model: Ford
Silnik: 2.0 benzyna
Rocznik: 2004
Postów: 6
Domyślnie Drgające wskazówki po odpaleniu silnika

Od jakiegoś czasu podczas odpalania samochodu (Focus mk1 2.0 benzyna, 2004r) zauważam drgające przez kilka sekund po zapaleniu silnika wskazówki.
Poniżej zamieszczam filmik z tym jak to wygląda:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Po przekręceniu stacyjki widać, że wskazówki rosną (temp, paliwo), ale podczas zapalenia silnika opadają i drgają. Mija to po kilka sekundach. Dodam, że ogólnie nie mam problemów z odpalaniem auta, ale gdzieś 1 na 20 zdarza się, że auto długo kręci. Wystarczy wtedy przekręcić kluczyk ponownie i auto odpala normalnie.
Czy to jest objaw słabnącego akumulatora?

Flaku jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2013, 07:27   #2
piotrek19902008
ford::average
 
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 23-05-2012
Skąd: Zambrów
Model: Focus Mk1 Trend
Silnik: 1.6 16v B+G Sekwencja
Rocznik: 2000
Postów: 65
Domyślnie Odp: Drgające wskazówki po odpaleniu silnika

Coś pobiera prad.
piotrek19902008 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2013, 08:54   #3
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Drgające wskazówki po odpaleniu silnika

Wymień regulator alternatora.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2013, 09:41   #4
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Drgające wskazówki po odpaleniu silnika

nie regulator...i niekoniecznie pobiera prad...ale napewno akumulator kaput juz jest lub rozrusznik do regeneracji.
zacznij od rozrusznika, a jesli to nie pomoze to do wymiany akumulatora na wiekszy!!!! a nie na taki co ci w sklepie doradza.
ten silnik(rozrusznik) ledwo kreci!!!!

jesli wejdzie ci akumulator 275x175x175mm to taki ci radze... to bedzie cos okolo 70Ah i 700A.
nie schodz ponizej 60Ah i 600A!!!!!!!!!! tymbardziej ze masz 2,0 wiec na wyposazeniu pewnie przednia szyba grzana jest?

jak tak to akumulator mozliwie duzy!!!!

Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 17-10-2013 o 09:45
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2013, 10:47   #5
GilasM
ford::beginner
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 12-10-2013
Skąd: Bydgoszcz
Model: Ford Focus MK1 FL
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 29.10.2004
Postów: 17
Domyślnie Odp: Drgające wskazówki po odpaleniu silnika

Cytat:
Napisał mjprzem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak tak to akumulator mozliwie duzy!!!!
A nie przypadkiem taki, jaki rekomenduje producent, czyli podany w specyfikacji..???

Pomocny link:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez GilasM ; 17-10-2013 o 10:56
GilasM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2013, 11:02   #6
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Drgające wskazówki po odpaleniu silnika

lepiej dokladac 10-20% do tego co podaje producent (bo producent niektore wartosci celowo zaniza do minimum aby poprawic osiagi spalanie itp.)
akumulator ma tym mniejsza zywotnosc im bardziej jest obciazany i rozladowywany...
o tym wie kazdy handlarz ktory sprzedaje akumulatory.
a mit wyssany z palca to to ze zbyt duzy akumulator sie nie doladuje.
stary polonez mial alternator 40-50A a akumulator 60Ah i jezdzil na nim 10lat.
dzisiaj samochody maja 150A alternatory a akumulatory 40-50A i wytrzymuja srednio 5 lat...
i to nie dlatego ze stare akumulatory byly gorsze, ale dlatego ze nowe akumulatory sa zbyt male i zbyt mocno obciazane roznymi odbiornikami w samochodzie.

w przypadku podgrzewanej przedniej szyby to 75Ah i 700A akumulator bedzie na wolnych obrotach i tak dosc mocno obciazany- wystarczy zmierzyc napiecie ladowania co sie dzieje po wlaczeniu przedniej szyby.

Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 17-10-2013 o 11:04
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:54.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.