|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-10-2013, 17:36 | #1 |
ford::amateur
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 17-11-2012
Skąd: Kraków, Tychy
Model: Ford
Silnik: 2.0 benzyna
Rocznik: 2004
Postów: 6
|
Drgające wskazówki po odpaleniu silnika
Od jakiegoś czasu podczas odpalania samochodu (Focus mk1 2.0 benzyna, 2004r) zauważam drgające przez kilka sekund po zapaleniu silnika wskazówki.
Poniżej zamieszczam filmik z tym jak to wygląda: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Po przekręceniu stacyjki widać, że wskazówki rosną (temp, paliwo), ale podczas zapalenia silnika opadają i drgają. Mija to po kilka sekundach. Dodam, że ogólnie nie mam problemów z odpalaniem auta, ale gdzieś 1 na 20 zdarza się, że auto długo kręci. Wystarczy wtedy przekręcić kluczyk ponownie i auto odpala normalnie. Czy to jest objaw słabnącego akumulatora? |
17-10-2013, 07:27 | #2 |
ford::average
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 23-05-2012
Skąd: Zambrów
Model: Focus Mk1 Trend
Silnik: 1.6 16v B+G Sekwencja
Rocznik: 2000
Postów: 65
|
Odp: Drgające wskazówki po odpaleniu silnika
Coś pobiera prad.
|
17-10-2013, 08:54 | #3 |
Postów: n/a
|
Odp: Drgające wskazówki po odpaleniu silnika
Wymień regulator alternatora.
|
17-10-2013, 09:41 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Drgające wskazówki po odpaleniu silnika
nie regulator...i niekoniecznie pobiera prad...ale napewno akumulator kaput juz jest lub rozrusznik do regeneracji.
zacznij od rozrusznika, a jesli to nie pomoze to do wymiany akumulatora na wiekszy!!!! a nie na taki co ci w sklepie doradza. ten silnik(rozrusznik) ledwo kreci!!!! jesli wejdzie ci akumulator 275x175x175mm to taki ci radze... to bedzie cos okolo 70Ah i 700A. nie schodz ponizej 60Ah i 600A!!!!!!!!!! tymbardziej ze masz 2,0 wiec na wyposazeniu pewnie przednia szyba grzana jest? jak tak to akumulator mozliwie duzy!!!! Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 17-10-2013 o 09:45 |
17-10-2013, 10:47 | #5 | |
ford::beginner
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 12-10-2013
Skąd: Bydgoszcz
Model: Ford Focus MK1 FL
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 29.10.2004
Postów: 17
|
Odp: Drgające wskazówki po odpaleniu silnika
Cytat:
Pomocny link: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez GilasM ; 17-10-2013 o 10:56 |
|
17-10-2013, 11:02 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Drgające wskazówki po odpaleniu silnika
lepiej dokladac 10-20% do tego co podaje producent (bo producent niektore wartosci celowo zaniza do minimum aby poprawic osiagi spalanie itp.)
akumulator ma tym mniejsza zywotnosc im bardziej jest obciazany i rozladowywany... o tym wie kazdy handlarz ktory sprzedaje akumulatory. a mit wyssany z palca to to ze zbyt duzy akumulator sie nie doladuje. stary polonez mial alternator 40-50A a akumulator 60Ah i jezdzil na nim 10lat. dzisiaj samochody maja 150A alternatory a akumulatory 40-50A i wytrzymuja srednio 5 lat... i to nie dlatego ze stare akumulatory byly gorsze, ale dlatego ze nowe akumulatory sa zbyt male i zbyt mocno obciazane roznymi odbiornikami w samochodzie. w przypadku podgrzewanej przedniej szyby to 75Ah i 700A akumulator bedzie na wolnych obrotach i tak dosc mocno obciazany- wystarczy zmierzyc napiecie ladowania co sie dzieje po wlaczeniu przedniej szyby. Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 17-10-2013 o 11:04 |