Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-10-2013, 22:58   #1
vanBasten
ford::amateur
 
Imię: Marco
Zarejestrowany: 19-12-2012
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCi 140 KM
Rocznik: 2009
Postów: 8
Angry Klimatronic self-test. Jaka kombinacja?

Juz trzecią godzinę szukam po internetach i nic Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Najgorsze jest to, że kiedyś juz to robiłem...
Czy jakis dobry człowiek mógłby podlinkować lub napisać co się po kolei przyciska i podać ew. listę kodów?

Dla jasności. Tak wygląda mój panel:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Ostatnio edytowane przez vanBasten ; 25-10-2013 o 23:37
vanBasten jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-10-2013, 09:21   #2
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,035
Domyślnie Odp: Klimatronic self-test. Jaka kombinacja?

Po 15 sekundach googlowania: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Patrz na post 'Paddles 'a...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-11-2013, 22:02   #3
vanBasten
ford::amateur
 
Imię: Marco
Zarejestrowany: 19-12-2012
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCi 140 KM
Rocznik: 2009
Postów: 8
Domyślnie Odp: Klimatronic self-test. Jaka kombinacja?

Dzięki za linka, ale nie trzeba było szukać aż tak daleko...

Taki sam panel jest chyba w Mondeuszu mk3, wrzucam poniżej dla potomnych przekopiowany post z forum Mondeo.

Ogólnie to mój Klimatronic nie chce mnie słuchać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Objawia się to tym, że np. zadam mu 18*C a on dmucha zimnym (takim jak na zewnątrz). Dopiero jak dojdę do HI zaczyna grzać.
Następnie gdy schodzę w dół z HI dopiero przy ok. 18*C podaje ciut chłodniejsze.

Dzisiaj była jeszcze inna sytuacja. Działał O.K. w zakresie 16*C-22*C elegancko reagował i ogólnie myślałem, że self-test mu pomógł. Niestety, gdy zjechałem na LO i zaczął dmuchać zimnym to później podniesienie temp. nawet do 24*C nic nie zmieniło, nadal podawał zimne. Ech... wkurzające to jest bardzo.

Teraz o samym self-teście. Pierwsze kilka prób nic nie wykazało tz. kod 88. Jednakże za którąś tam z kolei pojawił się 2308 czyli problem z wiatraczkiem.
Wdusiłem "defrost" żeby skasować błąd. Uwaga, teraz kolejny kwiatek, po tym zabiegu podświetlenie panelu Klimatronika przygasło o 50% Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W tym trybie działał może nie zupełnie sprawnie, ale inaczej jakoś.
Po wyłączeniu auta i ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do stanu wyjściowego. Czyli lipa.

Kiedyś już rozbierałem ten panel i wiatraczek się kręcił. Teraz też jestem przekonany, że działa.
Co może być przyczyną tych dziwnych zachowań?
Czy ktoś przerabiał podobny motyw?
Mam dziwne przeczucie, że ten panel jest sprawny, tylko trzeba by go jakoś zresetować, czy coś.
Jakieś pomysły oprócz wymiany?


Aha w tym self-teście przycisk AUTO trzeba nacisnąć od razu po poprzedniej kombinacji a nie w czasie 1,5 sek. Inaczej nie zadziała!


Cytat:
MK III

Self-test :

1) Nacisnąć przyciski "OFF i nawiew na nogi" na około 2 sekundy, a następnie przycisk "Auto" w ciągu maksymalnie 1,5 sekundy od puszczenia "OFF i nawiew na nogi"
2) System zacznie self-test i ZAPISZE ewentualne kody błędów DTC (Diagnostic Trouble Codes).
3) Naciśnięcie przycisku "odmrażanie" spowoduje wymazanie błędów i wyjście z self-testu.
4) Naciśnięcie jakiegokolwiek innego przycisku spowoduje wyjście z self-testu bez wymazania kodów błędów DTC


Odczyt błędów DTC

1) Nacisnąć przyciski "off i nawiew na nogi" na około 2 sekundy, a następnie przycisk "headroom" w ciągu maksymalnie 1,5 sekundy od puszczenia "OFF i nawiew na nogi"
2) Kody błędów DTC (sporadyczne) zostaną wyświetlone.
3) Naciśnięcie przycisku "odmrażanie" spowoduje wymazanie błędów

Odczyt wersji softu

1) Nacisnąć przyciski "off i nawiew na nogi" na około 2 sekundy, a następnie przycisk "AC" w ciągu maksymalnie 1,5 sekundy od puszczenia "OFF i nawiew na nogi"


Do MK III są też takie tipsy:

Aby wyświetlić bieżące błędy :
1) Włączyć zapłon
2) Nacisnąć krótko dwa przyciski "OFF" i "nawiew na nogi" (razem)
3) W ciągu 2 sekund nacisnąć przycisk "Auto"
4) System jest teraz w trybie serwisowym

Aby wyświetlić sporadyczne błędy :

1) Włączyć zapłon
2) Nacisnąć krótko dwa przyciski "OFF" i "nawiew na nogi" (razem)
3) W ciągu 2 sekund nacisnąć przycisk "nawiew na twarz"
4) System jest teraz w trybie diagnostycznym. kody będą pokazywały się na ekranie LCD.
Każdy kod składa się z 2 członów po 2 liczby - i tak będzie się wyświetlał. Czas wyświetlania jednego członu trwa 2 sekundy.
Kod trzeba więc sobie "poskładać" z 2 członów i odczytać co oznacza na podstawie poniższych danych :

B1200 - AC control module - internal fault
B1242 - AC heater recirculation flap motor
B1251 - In-car temperature sensor - open circuit
B1253 - In-car temperature sensor - short circuit to earth
B1259 - AC sunlight sensor - open circuit
B1261 - AC sunlight sensor - short circuit to earth
B1262 - AC heater defrost flap motor
B1263 - AC heater footwell flap motor
B1342 - AC control module - internal fault
B1676 - AC control module - supply voltage
B2297 - Heater output temperature sensor - open cirsuit
B2298 - Heater output temperature sensor - short circuit to earth
B2308 - In-car temperature sensor blower


Naciśnięcie któregokolwiek z przycisków oprócz przycisku "rozmrozić" powoduje wyjście z trybu serwisowego.



Kasowanie kodów błędów

W trybie odczytu kodów błędów nacisnąć przycisk "rozmrozić". Kody błędów można odczytać i wymazać także poprzez komputer serwisowy ODB2.

Dla lepszego zrozumienia błędów to jeszcze po Polsku
B1200 - Błąd wewnętrzny sterownika A/C
B1242 - Niesprawny silnik recyrkulacji powietrza nagrzanego
B1251 - Czujnik temperatury wewnętrznej - otwarty obwód
B1253 - Czujnik temperatury wewnętrznej - zwarcie w obwodzie
B1259 - Czujnik nasłonecznienia - otwarty obwód
B1261 - Czujnik nasłonecznienia - zwarcie w obwodzie
B1262 - Niesprawny silnik regulacji powietrza nagrzanego / odmrażania
B1342 - Błąd wewnętrzny sterownika A/C
B1676 - Bład zasilania sterownika A/C
B2297 - Czujnik temperatury nagrzania - otwarty obwód
B2298 - Czujnik temperatury nagrzania - zwarcie w obwodzie
B2308 - Niesprawny silniczek czujnika temperatury wewnętrznej

Milej lektury i wiecej samozaparcia, uporu i checi :fcp4

Pozdrawiam

Ostatnio edytowane przez vanBasten ; 04-11-2013 o 22:05
vanBasten jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2014, 21:46   #4
rav16
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-09-2009
Model: Focus mk3 lift
Silnik: 1,6
Rocznik: 2017
Postów: 11
Domyślnie Odp: Klimatronic self-test. Jaka kombinacja?

Witam
mam pytanie czy dla focusa fl mk1 z climatronic jest taka sama kombinacja ? bo próbuję, ale nic się nie dzieje.
rav16 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:25.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.