|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-11-2013, 16:50 | #1 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 21-05-2010
Skąd: Polska/Śląskie/Sadów
Model: Focus MK1 Sedan GHIA
Silnik: 1,6 Benzyna
Rocznik: 1999
Postów: 15
|
Szarpanie całm samochodem przy przyspieszaniu
Witam wszystkich serdecznie!
Ford Focus - 1,6 Zetec-S - 100KM - Sedan - 1999 rok Z góry zaznaczam, ze przejrzałem forum przed założeniem tematu i wiem, ze już ten temat się pojawiał, ale podane rozwiązania w moim przypadku nie zadziałały... Postanowiłem w ubiegłym tygodniu wymienić koła na zimowe w cieplutkim garażu. Wszystko poszło sprawnie, wyjechałem z garażu przejechać się by sprawdzić czy kola nie biją i... mina mi spoważniała ;/ Auto szarpało jak głupie, choćby kursant w "L"ce robił tzw. kaczuchy... od razu zajechałem do serwisu oponiarskiego by sprawdzić, czy wszystkie koła są dobrze wyważone. Okazało się, że są. Postanowiłem poradzić się u mechanika, który mieszka parę domów dalej, co to może być. Mechanikowi wygladało to na coś związanego ze świecami. Było to dla mnie dość dziwne, ponieważ w ubiegłym roku wymieniałem świece i kable na nowe. Były to świece platynowe z NGK oraz kable WN z tej samej firmy NGK. Od tamtej wymiany samochód przejechał około 15 tyś km. A z tego co słyszałem, to "platynówki" powinny wytrzymać z 50 tyś km. Świece odkręciliśmy, okazało się że 3 z nich mają popękaną ceramikę, a dwa kable mają zwęglone w środku te styki. Kupiłem nowe świece - również platynowe z NGK oraz nowe kable WN tym razem z firmy Magnetti Maranelli. Odpaliłem samochód i nadal to samo... wnerw na całego. Postanowiłem poszukać porady tutaj na forum i wspomniano tutaj o cewce. Tak się składa, że mój mechanik miał używaną, sprawną ale oryginalną cewkę z Motorcrafta. Podmieniłem tą moją (moja nie miała napisu Motorcraft i widniała na niej data 2011 roku, więc musiał ją już ktoś wymieniać). Wymieniłem cewkę, odpaliłem, przjechałem się i nadal to samo... Podpieliśmy moją fokę pod komputer, który nie wykazał żadnych błędów. Wszystkie paraemtry w normie, czas wtrysku, opór na sondzie Lambda itd. Odpięliśmy wtyczkę z przepływomierza, by sprawdzić, czy to on nie jest winien. Niby było ciut lepiej ale minimalnie ;/ wykręciłem przepływkę i preparatem na bazie alkoholu do elektroniki wyczyściłem przepływomierz. Po skręceniu ponownym odpaliłem samochód i w dalszym ciągu to samo. Samochód po przegazowaniu na postoju jak naciśnie się na gaz to najpierw się tak jakby zadławi i dopiero później wkręca na obroty. Przy przyspieszaniu szarpie całym samochodem. Najgorzej jak jest zimny, jak jest ciepły to ciut mniej szarpie. Do tego wydaje mi się, że wzrosło zużycie paliwa i dostał dośc takiego muła ;/ Może ma ktoś jakieś pomysły, co to może być? Czekam na jakieś wskazówki/propozycje. Pozdrawiam |
24-11-2013, 18:22 | #2 |
ford::amateur
Imię: Zbychu
Zarejestrowany: 20-11-2013
Skąd: Lębork
Model: ford FOCUS
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 1999
Postów: 7
|
Odp: Szarpanie całm samochodem przy przyspieszaniu
Może jestem laikiem, ale sprawdził bym filtr paliwa, szarpanie na zimnym silniku to są wstępne objawy do wymiany.
|
24-11-2013, 19:02 | #3 |
ford::specialist
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 03-11-2010
Skąd: 100-Lica
Model: Focus Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 109 kunia
Rocznik: 2006
Postów: 556
|
Odp: Szarpanie całm samochodem przy przyspieszaniu
Jak cewka wymieniona to sprawdz filtr i pompke od paliwa
__________________
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców” |
24-11-2013, 20:03 | #4 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 21-05-2010
Skąd: Polska/Śląskie/Sadów
Model: Focus MK1 Sedan GHIA
Silnik: 1,6 Benzyna
Rocznik: 1999
Postów: 15
|
Odp: Szarpanie całm samochodem przy przyspieszaniu
Czyli obstawiacie filtr paliwa? Przyznam, że nie wiem czy był wymieniany ;/
Wcześniej, tak gdzieś od dwóch miesięcy sporadycznie pojawiało się szarpnięcie jak miałem 3 bieg i chciałem gwałtowniej przyspieszyć. Orientujecie się ile ten filtr kosztuje i czy jestem w stanie sam go wymienić? |
25-11-2013, 04:21 | #5 |
ford::specialist
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 03-11-2010
Skąd: 100-Lica
Model: Focus Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 109 kunia
Rocznik: 2006
Postów: 556
|
Odp: Szarpanie całm samochodem przy przyspieszaniu
Filtr to jakieś 35-50 zł I jeśli masz choć małe pojęcie to dasz radę wymienić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców” |
25-11-2013, 10:13 | #6 |
ford::amateur
Imię: Zbychu
Zarejestrowany: 20-11-2013
Skąd: Lębork
Model: ford FOCUS
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 1999
Postów: 7
|
Odp: Szarpanie całm samochodem przy przyspieszaniu
Wiem że dziś liczy się każda złotówa, ale ja jednak bym obstawiał wymianę u mechanika (zaufanego czy dobrego) u mnie koszt wymiany filtra paliwa 45zł filtr i 25zł robocizna, bynajmniej będziesz miał jakąś małą gwarancję że bak gwałtownie nie zrobi się pusty :)
Pozdrawiam i powodzenia. |
25-11-2013, 13:40 | #7 |
ford::average
Imię: Norbert
Zarejestrowany: 07-10-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1.8 16v
Rocznik: 2003
Postów: 80
|
Odp: Szarpanie całm samochodem przy przyspieszaniu
Eboola
bynajmniej nie jest synonimem przynajmniej, ale to tak poza konkursem. adamkandzia Wymiana filtra paliwa to banał i można zrobić to samemu pod warunkiem, że samochód będzie na jakimś podnośniku czy coś w ten deseń bo dostęp jest bardzo ciężki. Nie baw się w zamiennik bo na tym aż wstyd oszczędzać [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
25-11-2013, 17:22 | #8 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 21-05-2010
Skąd: Polska/Śląskie/Sadów
Model: Focus MK1 Sedan GHIA
Silnik: 1,6 Benzyna
Rocznik: 1999
Postów: 15
|
Odp: Szarpanie całm samochodem przy przyspieszaniu
Witam Panowie!
Właśnie wróciłem z serwisu i mam założony nowy filtr paliwa. Efekt - nic to nie dało Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co proponujecie? Bo mi już brakuje sił do tego auta... EDIT: Po wymianie filtra paliwa szarpanie (już mniejsze) tylko na zimnym silniku. Na ciepłym wydawać by się mogło że jest już w miarę OK. Co to jeszcze może być? ;/ Moze teraz po wymianie filtra trzeba zresetować komputer w aucie, bo może ma tą starą złą mieszankę zapamiętaną? Ostatnio edytowane przez adamkandzia ; 26-11-2013 o 06:29 |
26-11-2013, 20:01 | #9 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 21-05-2010
Skąd: Polska/Śląskie/Sadów
Model: Focus MK1 Sedan GHIA
Silnik: 1,6 Benzyna
Rocznik: 1999
Postów: 15
|
Odp: Szarpanie całm samochodem przy przyspieszaniu
Muszę napisać kolejnego posta, bo chyba rozwiazałem zagadkę z moją foką Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Okazało się że przyczyną były.... wtryskiwacze paliwa! ;] Tak się złożyło, że mój mechanik po sąsiedzku miał listwę wraz z wtryskami bo kiedyś zamówił w internecie i mu leżało. Podmieniliśmy, wyjechałem z garażu na "jazdę testową" i foka jak nowo narodzona! Nie dusi się, nie szarpie i wróciła dawna werwa przy dodawaniu gazu. Mam nadzieję, gdy kiedyś ktoś będzie miał podobne problemy, to moja "historia" okaże się pomocna w rozwiazaniu problemu. Pozdrawiam wszystkich! Szerokiej drogi! |
Tagi |
drgania karoserii , focus , szarpanie silnika |
|
|