Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-04-2014, 17:12   #1
Ravaelo
ford::beginner
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 21-03-2014
Skąd: Pustynia Błędowska
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.8 TDCI 125KM
Rocznik: 2010
Postów: 31
Domyślnie Zerwany pasek osprzętu 1.8 TDCI 125KM i inne "wycieki"

Witam

Zacznę od typowej usterki jaka mnie dopadła w moim MK4 z silnikiem diesla 1.8 TDCI 125KM. Mianowicie dzisiaj jadąc do pracy nagle coś zagruchotało przy dodawaniu gazu i po jakiś 10s siadło mi wspomaganie. Auto oprócz tego zachowywało się normalnie, mimo to zatrzymałem się na najbliższym zjeździe, podniosłem maskę i moja diagnoza to zerwany pasek osprzętu. Sprawdziłem czy nie zostało nic na rolkach ale widać że leży rozszarpany na plastikowej obudowie pod silnikiem.

Zadzwoniłem do forda odrazu zaznaczę gdzie, mianowicie Szumilas w Sosnowcu z zapytaniem czy mają pasek i czy mi go na miejscu wymienią. Powiedzieli mi żebym przyjechał. Do serwisu miałem około 10 km wiec odpaliłem i na samym akumulatorze postanowiłem tam zajechać.

Tuż przed samym serwisem padł akumulator i auto zgasło wiec panowie z serwisu doholowali mnie jakieś 50m.

Zaczęli rozkręcać dolną osłonę i zawołali mnie żebym coś zobaczył. Cała strona od paska była zachlapana olejem, zdiagnozowali że jest to dość duży wyciek i pochodzi najprawdopodobniej z rozrządu ale nie byli pewni bo trzeba umyć wszystko i dopiero zobaczyć skąd to cieknie, druga sprawa to wylany płyn chłodniczy (dziwne bo temperatura wskazywała 90 st, chyba że zegary wysiadły wcześniej i się zatrzymało na tej temperaturze).

Zapytali się czy mają to diagnozować bo mogą założyć pasek, wleją płyn i jakoś do domu dojadę, ale kazałem im to sprawdzić.

Po powrocie do domu z ciekawości poszedłem do garażu i były 2 tłuste około 20 na 20cm plamy najprawdopodobniej oleju silnikowego.

Moje pytanie brzmi: Czy większy wyciek oleju i płynu chłodniczego może być spowodowany zerwanym paskiem osprzętu czy po prostu chcą mnie naciągnąć na inne roboty?


Ostatnio edytowane przez Ravaelo ; 28-04-2014 o 19:20
Ravaelo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-04-2014, 11:10   #2
czader
ford::average
 
Imię: Lucas
Zarejestrowany: 11-06-2012
Skąd: Wrocław
Model: był S-MAX szukam nowszego :-)
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 67
Domyślnie Odp: Zerwany pasek osprzętu 1.8 TDCI 125KM i inne "wycieki"

Czesc,

niestety popelniles blad - w tym silniku pompa wody jest napedzana paskiem osprzetu wiec nie mozna jechac az 10 km bez chlodzenia - cos jest nie tak z wskaznikiem temp bo powinienes zobaczyc ze sie przegrzewa. Ogolnie to nie powinno miec zwiazku z wylanym olejem silnikowym ale nie wiadomo co tam sie dzialo jak jechales te 10km ...

Obys nie mial wiekszych szkod jak wywalona uszczelka pod glowica itp Ale 10 km to znowu nie tak duzo moze bedzie OK ...

Pozdrawiam

Czader
czader jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-04-2014, 03:06   #3
Ravaelo
ford::beginner
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 21-03-2014
Skąd: Pustynia Błędowska
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.8 TDCI 125KM
Rocznik: 2010
Postów: 31
Domyślnie Odp: Zerwany pasek osprzętu 1.8 TDCI 125KM i inne "wycieki"

Dzisiaj odebrałem samochód...wymienili mi pasek osprzętu, wlali płyn do chłodnicy a wyciek zdiagnozowali, że to zużyty uszczelniacz wału korbowego, nie kazałem im wymieniać uszczelniacza bo coś mi się z tym nie widzi, mokre okolice paska nie przypominają oleju a jedynie wodę z sadzą. Jak narazie jest ok więc czas pokaże.
Ravaelo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2014, 10:36   #4
jendrusi85
ford::average
 
Imię: andrzej
Zarejestrowany: 27-04-2013
Model: mondeo mk4
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 100
Domyślnie Odp: Zerwany pasek osprzętu 1.8 TDCI 125KM i inne "wycieki"

Witam. Miałem podobny wyciek od strony rozrządu tylko w moim przypadku okazało się że odkręciły się dwie śruby osłony paska rozrządu tego co chodzi zanurzony w oleju i z tego się lało, pompa wody też ciekła. Dosyć kosztowna naprawa bo przy okazji wymieniłem rozrząd.
jendrusi85 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-05-2014, 09:01   #5
Ravaelo
ford::beginner
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 21-03-2014
Skąd: Pustynia Błędowska
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.8 TDCI 125KM
Rocznik: 2010
Postów: 31
Domyślnie

Odkręciłem dolną osłonę silnika i umyłem silnik. Znowu zaczęło kapać i widzę olej na pasku osprzętu zaraz pod obudową rozrządu. Możliwe ze cieknie z tego simmeringa. Koszt nie jest aż taki duży bo komplet rozrządu 135 PLN a simmering 28 PLN plus wymiana 150. Jak rozkręca to zobaczę czy to akurat to.


Sent from my RM-892_eu_poland_322 using Tapatalk
Ravaelo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:25.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.