Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-09-2014, 12:03   #1
midams
ford::beginner
 
Imię: Miko
Zarejestrowany: 25-12-2012
Skąd: Nowa Wieś Wielka
Model: FF MK3
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 33
Domyślnie Wskazówki demontażu sterownika pompy wtryskowej TDDi

Poproszę o wskazówki jak bezpiecznie zdemontować sterownik.

midams jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2014, 12:31   #2
Dombek
FCP member
 
Avatar Dombek
 
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 09-03-2012
Skąd: Strzelce Krajeńskie
Model: Mondeo MK III
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 504
Domyślnie Odp: Wskazówki demontażu sterownika pompy wtryskowej Mondeo MK3 TDDi

Witam. Z pompą na silniku będzie ciężko ale jeśli już to na pewno będziesz musiał rozpiąć przewód paliwowy który idzie nad sterownikiem (nie pamiętam teraz czy to zasilanie czy powrót paliwa) potem masz osiem śrubek na torx'a. Jak to odkręcisz to pod spodem masz taśmę idącą do czujnika kąta wtrysku (w pompie) i tam też masz dwie śrubki torx ale takie malutkie. Po tym zostanie Ci odpięcie dwóch kabli wychodzących ze sterownika z których jeden idzie do zaworu regulacji kąta wtrysku a drugi do.... szczerze nie wiem... ten pierwszy który wymieniłem jest też przykręcony za pomocą dwóch torx'ów ten drugi idzie do jakiegoś zaworu który jest przykręcony trzema torx'ami od strony wyjścia zasilania na wtryski ale ja akurat tego nie ruszałem. Co prawda robiłem sobie sam pompę ale miałem ją wyciągniętą a na aucie myślę że może być naprawdę ciężko wyciągnąć ten sterownik. A co w ogóle Ci się dzieje z tą pompą?
Dombek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2014, 12:44   #3
midams
ford::beginner
 
Imię: Miko
Zarejestrowany: 25-12-2012
Skąd: Nowa Wieś Wielka
Model: FF MK3
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 33
Domyślnie Odp: Wskazówki demontażu sterownika pompy wtryskowej Mondeo MK3 TDDi

Muszę wymienić tranzystor w sterowniku bo mam wszystkie objawy które wskazują że jest spalony.
midams jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2014, 12:48   #4
Dombek
FCP member
 
Avatar Dombek
 
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 09-03-2012
Skąd: Strzelce Krajeńskie
Model: Mondeo MK III
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 504
Domyślnie Odp: Wskazówki demontażu sterownika pompy wtryskowej Mondeo MK3 TDDi

A dokładniej jakie objawy? Czytałeś jakieś błędy? Ja też byłem święcie przekonany że mam walnięty sterownik a okazało się całkiem coś innego co dopiero mogło doprowadzić do spalenia tranzystora.
Dombek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2014, 13:45   #5
blanszek
ford::average
 
Avatar blanszek
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 15-05-2011
Skąd: Płońsk
Model: FORD MONDEO MK3
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 115
Domyślnie Odp: Wskazówki demontażu sterownika pompy wtryskowej Mondeo MK3 TDDi

witam podepnę się pod temat miałem naprawiany ten sterownik pompy ale teraz mam taki problem ze kiedy silnik jest zimny to falują obroty troche kopci ale trwa to jakieś z dwie minuty a później jet ok dodam ze tak mam od czasu naprawy owego sterownika pompy co to moze byc..
blanszek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2014, 15:32   #6
Dombek
FCP member
 
Avatar Dombek
 
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 09-03-2012
Skąd: Strzelce Krajeńskie
Model: Mondeo MK III
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 504
Domyślnie Odp: Wskazówki demontażu sterownika pompy wtryskowej Mondeo MK3 TDDi

Często bywa że jest spalony tranzystor ale to jest efekt ( moim zdaniem) innej bolączki otóż ja u siebie miałem zatarty tłoczek regulacji kąta wtrysku co powodowało złe dawkowanie paliwa a skoro nie działała regulacja kąta to sterownik pompy próbował wysterować dawkę za pomocą elektroniki która w tym przypadku była przeciążana co mogło doprowadzić do spalenia tranzystora, na szczęście mnie to ominęło bo zdążyłem wymienić tłoczek na czas. Moim zdaniem często naprawiając pompę, naprawia się ( wymienia) spalony tranzystor który jest wynikiem a nie powodem usterki. Tranzystor nie wysiada ot tak sobie bez powodu, wysiada bo jest przeciążony. Skoro padł trazystor to moim zdaniem trzeba go wymienić i szukać przyczyny dlaczego? Sama wymiana na długo nie wystarczy. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.

Bump:
Cytat:
Napisał blanszek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...kiedy silnik jest zimny to falują obroty troche kopci ale trwa to jakieś z dwie minuty a później jet ok dodam ze tak mam od czasu naprawy owego sterownika pompy co to moze byc..
A jak z mocą? Słabnie czasem? Poszarpuje przy ciągłej równej prędkości?
Dombek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2014, 15:38   #7
blanszek
ford::average
 
Avatar blanszek
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 15-05-2011
Skąd: Płońsk
Model: FORD MONDEO MK3
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 115
Domyślnie Odp: Wskazówki demontażu sterownika pompy wtryskowej Mondeo MK3 TDDi

no własnie nic z tych rzeczy wszystko jest ok tylko jak pisałem dzieje się tak gdy rano odpalam i pracuje nie równo a po chwili wraca wszystko do normy
blanszek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2014, 15:46   #8
Dombek
FCP member
 
Avatar Dombek
 
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 09-03-2012
Skąd: Strzelce Krajeńskie
Model: Mondeo MK III
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 504
Domyślnie Odp: Wskazówki demontażu sterownika pompy wtryskowej Mondeo MK3 TDDi

Świece żarowe sprawdź i ew. pompkę pomocniczą tą za zbiornikiem. No i najlepiej jechać na kompa.
Dombek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2014, 15:55   #9
blanszek
ford::average
 
Avatar blanszek
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 15-05-2011
Skąd: Płońsk
Model: FORD MONDEO MK3
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 115
Domyślnie Odp: Wskazówki demontażu sterownika pompy wtryskowej Mondeo MK3 TDDi

świece wymieniane rok temu ale sprawdzałem miernikiem i wszystkie ok nurtuje mnie ta pompka muszę ja sprawdzi i wymienić a dużo z tum roboty a po wymianie tego filtra trzeba odpowietrzać
blanszek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2014, 16:56   #10
Dombek
FCP member
 
Avatar Dombek
 
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 09-03-2012
Skąd: Strzelce Krajeńskie
Model: Mondeo MK III
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 504
Domyślnie Odp: Wskazówki demontażu sterownika pompy wtryskowej Mondeo MK3 TDDi

Odpowietrzyć trzeba. Przy wymianie pompki nie ma dużo pracy jakieś 15 min. Ja odpowietrzałem tak : Aku do kanału i na krótko podpinałem pompkę a przed maską stał kumpel i mówił czy ropa leci czy nie oczywiście z przewodu ( poluzowanego ) który idzie od filtra bezpośrednio na pompę wtryskową
Dombek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:14.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.