|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-02-2015, 08:17 | #1 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-11-2013
Skąd: Białystok
Model: Edge
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 23
|
Bicie na maglownicy
Witam koledzy
Mam następujący problem. Jeżdżę już moim esiem od ponad roku od pewnego czasu zaczęły mi się drgania na kierownicy. Przy dużych prędkościach (160km) i hamowaniu kierownica zaczyna drżeć tak jak by bardzo szybko skręcała delikatnie w lewo i prawo z dużą częstotliwością. Poniżej setki nic się nie dzieje. Pierwsza myśl zwichrowane tarcze więc je wymontowałem bo były prawie nowe i przetoczyłem na numeryce założyłem nowe klocki i nic tak samo jak było. Wyważyłem koła i sprawdziłem felgi. Dziś dowiedziałem się od znajomego mechanika po obejrzeniu mego esia że mam rozbitą maglownice i to nietypowo góra-dół. Czy to możliwe że to jest przyczyna drgań? Nie chce znowu coś robić co nie pomoże. Pozdrawiam |
26-02-2015, 10:01 | #2 |
ford::specialist
Imię: g.
Zarejestrowany: 12-12-2012
Skąd: Wawa
Model: s-max Titanium X
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 603
|
Odp: Bicie na maglownicy
Miałem dokładnie te same objawy przy delikatnie skrzywionej przedniej piaście w nissanie. Zastanawiało mnie nawet, jak taki kawał żeliwa, na sztywno skręcony z felgą, może się "wykrzywić". Podejrzewam speców mechaników z aso nissana, którzy wymieniali wcześniej łożysko - zapewne dość ciężkim młotem...
Zanim doszedłem, że to piasta, również wymieniłem tarcze. Objaw ustał (a przynajmniej takie było moje subiektywne odczucie) na kilkaset km po czym wrócił... Niestety, nowe tarcze też "dostały" od krzywej piasty (nierównomierne zużycie)...
__________________
Prośba o 1% dla mojej córeczki http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=220419 |
26-02-2015, 15:31 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 18-03-2009
Model: S-Max
Silnik: EcoBlue 190KM
Rocznik: 2020
Postów: 418
|
Odp: Bicie na maglownicy
Niech mechanik założy czujnik zegarowy i zbada bicie piasty i tarczy
|
26-02-2015, 17:27 | #4 | |
ford::average
Imię: Luk
Zarejestrowany: 12-01-2014
Skąd: Będzin
Model: Ford S-Max Titanium S Lunar Sky (7 Osob.)
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 157
|
Odp: Bicie na maglownicy
Cytat:
|
|
26-02-2015, 19:26 | #5 |
ford::professional
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
|
Odp: Bicie na maglownicy
Witam
Na zgaszonym silniku, ruszając kierownicą energicznie lewo-prawo. nie powinien być wyczuwalny luz oraz stuk. pozdrawiam |
27-02-2015, 07:28 | #6 | |
ford::average
Imię: Luk
Zarejestrowany: 12-01-2014
Skąd: Będzin
Model: Ford S-Max Titanium S Lunar Sky (7 Osob.)
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 157
|
Odp: Bicie na maglownicy
Cytat:
|
|
27-02-2015, 10:21 | #7 |
ford::beginner
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 09-01-2015
Skąd: Chełmno
Model: s-max
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 36
|
Cóż ja tez czułem bicie i okazało się ze poprzedni właściciel nie założył pierścieni centrujacych na felgi bo mu było szkoda kasy (czytaj 20 zł za 4 szt). Felgi były nie oryginalne i był otwór ciut większy. Teraz zamontowane samemu i klei się drogi aż miło. Ewentualnie próbować wywazyc koła może jeszcze?
|
27-02-2015, 11:35 | #8 | ||
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-11-2013
Skąd: Białystok
Model: Edge
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 23
|
Odp: Bicie na maglownicy
Cytat:
Zobaczymy po naprawia Bump: Cytat:
|
||
21-03-2015, 18:58 | #9 |
ford::average
Imię: Luk
Zarejestrowany: 12-01-2014
Skąd: Będzin
Model: Ford S-Max Titanium S Lunar Sky (7 Osob.)
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 157
|
Odp: Bicie na maglownicy
Panowie mam takie dziwne pytanie... Czy maglownica/przekładnia(jak juz jest Wyje***a) ma wpływ na nierówne zdzieranie sie opon z przodu?? Zawieszenie jest OK zbieżność tak samo i nie wiem co sie dzieje dodam,ze oponki BRIDGESTONE a nie chinol... Z góry dzięki za odpowiedz.
|
14-09-2019, 18:55 | #10 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-08-2006
Skąd: Oleśnica, świ
Model: Ford Modeo Mk 4
Silnik: 2.0 TDCI + automat AWF21
Rocznik: 2008
Postów: 32
|
Odp: Bicie na maglownicy
No i co było? Bo dziś oglądałem s-max i właśnie na postoju na zgaszonym silniku ruszając kierownicą były stuki i drążek miał wyraźnie luz - lewa (kierownicy) strona bardziej . Podczas jazdy też czułem że kierowca ma bezwładność. Nie było gdzie jechać na stację więc nie wiem czy góra-dół czy przód-tył. O ile to w ogóle ma znaczenie bo na chłopski rozum tam luzu nie może być żadnego.
Cytat:
|
|