Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-04-2015, 11:31   #1
p.olszewski
ford::amateur
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 27-04-2015
Skąd: Kraków
Model: Transit T350
Silnik: 2,4 Di
Rocznik: 2003
Postów: 9
Domyślnie T350 zbyt sztywny tył da się z tym coś zrobić ?

Koledzy moj samochod to transit z 2003 roku najdluzszy rozstaw osi (blizniak) w zabudowie autolawety, problemem jest bardzo sztywny tył pojazdu, moze mial ktos podobny problem? prosze o pomoc

p.olszewski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-04-2015, 08:28   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: T350 Sztywny tył

Chyba poprzedni właściciel zdrowo na niego ładował i założył jakieś super twarde resory.
Myślę, że powinieneś popytać po dużych firmach zajmujących się rozbieraniem Transitów, oni zawsze mają dużo sprężyn i resorów od różnych modeli i kupić używane ale oryginalne, np tu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-04-2015, 15:10   #3
lukas_ko
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
Domyślnie Odp: T350 Sztywny tył

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Chyba poprzedni właściciel zdrowo na niego ładował i założył jakieś super twarde resory
Nie koniecznie auto laweta jest bardzo lekka co może się wydawać że jest bardzo twarda. Dodatkowo mam pytanie do kolegi "p.olszewski" zmierz ciśnienie w oponach ile masz BAR bo na bliźniaczych kołach auto zawsze będzie dużo twardsze niż na pojedyńczych przez co będzie bardziej podskakiwać i będzie uczucie twardości. Wiem bo jeżdżę transitem na bliźniaczych kołach i drugim bez. I jak będziesz miał np. Ciśnienie 4BAR-y to na bliźniaku będzie już bardzo twardo a na pojedyńczych kołach będzie już dużo bardziej komfortowo.

Dodatkowo jeśli masz możliwość zrób zdjęcie tylnego mostu od tyłu wyraz z resorami i może już po tym zdjęciu uda się ustalić czy to są oryginalne resory czy dorabiane
lukas_ko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-04-2015, 20:42   #4
p.olszewski
ford::amateur
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 27-04-2015
Skąd: Kraków
Model: Transit T350
Silnik: 2,4 Di
Rocznik: 2003
Postów: 9
Domyślnie Odp: T350 zbyt sztywny tył da się z tym coś zrobić ?

dziekuje bardzo za wypowiedzi kolegow, ale jesli chodzi o resory to wydaje mi sie ze sa orginalne bo samochod kupilem od I wlasciciela (firma) poczatkowo byl tam zalozony kontener z agregatem(prowadzil sie normalnie bez zadnych zastrzeżeń co do tylnego zawieszenia), pomijajac to porownywalem z innym transitem na blizniaku rowniez laweta i resory wygladaly identycznie. Cisnienie w oponach na tabliczce podaje 3,9 i faktycznie tyle bylo, zmniejszylem do 3,0 i poprawilo sie minimalnie ale dalej jest tragedia. Moze poduszki przy tylnej belce maja cos do tego? wygladaja rowniez na orginal. Tył jest tak sztywny ze po wjezdzie w dziure lub studzienke drgania sa bardzo przenoszone na cale auto, w kabinie jest uczucie jakby deska rozdzielcza miala wypasc. Przy zaladunku rowniez przenoszone sa drgania. Prosze o jeszcze jakies pomysly
postaram sie zrobic zdjecie jak tylko bedzie to mozliwe
p.olszewski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-04-2015, 11:14   #5
lukas_ko
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
Domyślnie Odp: T350 zbyt sztywny tył da się z tym coś zrobić ?

Kolego to co opisujesz ciężko jest jednostajnie zweryfikować przez internet bo to czy auto jest twarde czy miękkie to są subiektywne odczuciac każdego z kierowców i każdy będzie miał inne. Ciężko mi się jest też odnieść czy jest to twoje pierwsze auto dostawcze a jeżeli nie to iloma jeździłeś wcześniej.
Bo czym więcej aut tego typu wcześniej miałeś okazję prowadzić tym będziesz miał lepiej wyrobioną opinię.

Więc teraz to jedynie co Ci pozostaje to pojechać na DOBRĄ staje diagnostyczna i zrobić tzw. ścieżkę zdrowia czyli zbadać sprawność amortyzatorów,sprawdzić czy są jakieś luzy w zawieszeniu (gumy wachaczy, stabilizatory, gniazda amortyzatorów, tuleje resorów) i jeżeli wszystko będzie ok. A dla ciebie będzie nadal twardo tzn. że ten typ tak ma i musisz się przyzwyczaić że nie jest to Mondeo lub Pasat i że kupiłeś auto na bliźniaczych kołach co za tym idzie jest to transit o największej Ładowności i dodatkowo niestety będzie najbardziej twardy ze względu na ładowność.

Od siebie dodam że jeżdżę trnsitami od 1997 roku i generalnie twierdzę że mają jedne z najlepszych zawieszeń wśród wszystkich innych porównywalnych konkurencyjnych aut pod względem komfortu, prowadzenia, przyczepnosci.

A jeździłem wszystkimi innymi autami.

Ale powtarzam to jest tylko moja indywidualna opinia i każdy ma prawo mieć inną.
lukas_ko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-04-2015, 15:48   #6
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: T350 zbyt sztywny tył da się z tym coś zrobić ?

Cytat:
Napisał p.olszewski Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
samochod kupilem od I wlasciciela (firma) poczatkowo byl tam zalozony kontener z agregatem(prowadzil sie normalnie bez zadnych zastrzeżeń co do tylnego zawieszenia)
To trochę wyjaśnia, sam kontener chłodniczy z agregatem to (sam widziałem) czasem ponad tonę waży. Więc już pusty taki Transit nieźle idzie i nie trzęsie, bo jest dociążony. Generalnie kontenery są przeładowywane i to ostro - dlatego ma dołożone poduszki (fabrycznie ich nie ma).
Obstawiam, że jeździł z masą rzeczywistą rzędu 4,5 tony - to typowe u nas obciążenie Transita na bliźniakach z kontenerem.

Niezależnie od tego mogą być zwalone amortyzatory, może ktoś je regenerował i zrobił je źle.
Poduszki albo zejdź z ciśnieniem albo zdejmij i zobacz jak się zachowuje auto.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 30-04-2015 o 18:30
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-05-2015, 09:08   #7
p.olszewski
ford::amateur
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 27-04-2015
Skąd: Kraków
Model: Transit T350
Silnik: 2,4 Di
Rocznik: 2003
Postów: 9
Domyślnie Odp: T350 zbyt sztywny tył da się z tym coś zrobić ?

Koledzy jezdzilem roznymi samochodami dostawczymi glownie blaszakami ale lawetami rowniez sie zdarzalo na sprinterze i lt, naprawde zdaje sobie sprawe ze blizniak bedzie twardy ale u mnie jest tragedia- nie jestem w stanie tego opisac. Samochod nawet pod obciazeniem czuc ze jest zaladowany i zawieszenie pracuje inaczej ale dalej przy nierownosciach STRASZNIE to wszystko przenosi na kabine. Poduszki oczywiscie sa puste, jak jade pomalu moja gruntowa uliczka patrzac do tylu na zawieszenie widze jak to wszystko pracuje (poduszki, amortyzatory) na oko wyglada wszystko w porzadku. Pytanie jeszcze jedno czy resoory moga byc takie sztywne czy mocowania resorow moga byc zapieczone lub cos w tym stylu? przeszlo mi przez mysl jeszcze czy konstrukcja samego najazdu mogla tak usztywnic samochod? dodam ze najazd ma 5m i od srodka osi tylnej wystaje 2,6 m.
p.olszewski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-05-2015, 12:25   #8
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: T350 zbyt sztywny tył da się z tym coś zrobić ?

Ja jednak myślę, że resory są zrobione pod masę całkowitą ponad 4 tony.
Można zacząć od sprawdzenia amortyzatorów, ale chyba czeka cię przeróbka resorów.

Jeżeli jest to Transit 2L (najdłuższy), to nawet jeżeli najazd wystaje 2,6 m, to przewożone auto nadal dociąża przód, a nie odciąża. Zakładam, ze kabina jest pojedyncza.
Jeżeli jednak jest podwójna kabina i przewożone auto balansuje na tylnej osi (nie dociąża przedniej) - to mogą się dziać dziwne rzeczy na wybojach...

Ale nadal są to dwie różne rzeczy: podatność zawieszenia oraz jego balans auta przód-tył.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 02-05-2015 o 07:02
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-05-2015, 09:36   #9
lukas_ko
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
Domyślnie Odp: T350 zbyt sztywny tył da się z tym coś zrobić ?

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja jednak myślę, że resory są zrobione pod masę całkowitą ponad 4 tony.
Można zacząć od sprawdzenia amortyzatorów, ale chyba czeka cię przeróbka resorów.
Wojtek wszystkie transity na bliźniaczych kołach mają masę całkowitą fabrycznie około 4.6- 4,7 tony, a te co mają w papierach DMC 3,5 tony jest to zrobione tylko w papierach dla klienta aby nie Misiak mieć tachografu, ogranicznika prędkości oraz aby nie było trzeba płacić podatku drogowego. Ale fizycznie/wizualnie transit na bliźniaczych kołach z DMC 3,5 tony jest identyczny jak transit z DMC 4,6-4,7 tony.
Wiem bo ja takiego mam. I poprzedni model 2006-2014 miał tak samo jedyna różnica to taka że stary model miał DMC 4,6 tony a nowy ma DMC 4,7 tony

Więc resory ma na pewno oryginalne.

Jedyne co jest znakiem zapytania to czy kolega ma poduszki pneumatyczne między ramą a mostem czy ma oryginalne odbojniki gumowe kolega pisał wcześniej że ma poduszki ale nie wiem czy tak je nazwał czy faktycznie je ma. A jeśli je ma to musi mieć gdzieś zrgar z kompresorem lub ma biednieszą wersje ma same poduszki z wentylkami gdzieś schowanymi aby można było dopompować lub upuścić powietrze.

Wiec prośbą do kolegi aby jeszcze raz sprecyzował co ma zamontowane poduszko powietrzne czy odbojniki gumowe. A jeżeli ma poduszki to czy spuścił z nich powietrze bo to by one mogły by powodować dużą twardość zawieszenia
lukas_ko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-05-2015, 09:50   #10
p.olszewski
ford::amateur
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 27-04-2015
Skąd: Kraków
Model: Transit T350
Silnik: 2,4 Di
Rocznik: 2003
Postów: 9
Domyślnie Odp: T350 zbyt sztywny tył da się z tym coś zrobić ?

kolego mam poduszki powietrzne bez kompresorka tylko wentyle ktore byly poczatkowo zamontowane na tylnej belce (tej ze swiatlami) ja to troszke zmotyfikowalem i po zrobieniu najazdu przeciagnalem przewody do kabiny ale dalej sa to tylko wentylki do pompowania. Poduszki oczywiscie sa puste, nic to nie pomaga.
p.olszewski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:24.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.