|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-04-2015, 11:31 | #1 |
ford::amateur
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 27-04-2015
Skąd: Kraków
Model: Transit T350
Silnik: 2,4 Di
Rocznik: 2003
Postów: 9
|
T350 zbyt sztywny tył da się z tym coś zrobić ?
Koledzy moj samochod to transit z 2003 roku najdluzszy rozstaw osi (blizniak) w zabudowie autolawety, problemem jest bardzo sztywny tył pojazdu, moze mial ktos podobny problem? prosze o pomoc
|
28-04-2015, 08:28 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: T350 Sztywny tył
Chyba poprzedni właściciel zdrowo na niego ładował i założył jakieś super twarde resory.
Myślę, że powinieneś popytać po dużych firmach zajmujących się rozbieraniem Transitów, oni zawsze mają dużo sprężyn i resorów od różnych modeli i kupić używane ale oryginalne, np tu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Zgredzik |
28-04-2015, 15:10 | #3 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
|
Odp: T350 Sztywny tył
Cytat:
Dodatkowo jeśli masz możliwość zrób zdjęcie tylnego mostu od tyłu wyraz z resorami i może już po tym zdjęciu uda się ustalić czy to są oryginalne resory czy dorabiane |
|
28-04-2015, 20:42 | #4 |
ford::amateur
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 27-04-2015
Skąd: Kraków
Model: Transit T350
Silnik: 2,4 Di
Rocznik: 2003
Postów: 9
|
Odp: T350 zbyt sztywny tył da się z tym coś zrobić ?
dziekuje bardzo za wypowiedzi kolegow, ale jesli chodzi o resory to wydaje mi sie ze sa orginalne bo samochod kupilem od I wlasciciela (firma) poczatkowo byl tam zalozony kontener z agregatem(prowadzil sie normalnie bez zadnych zastrzeżeń co do tylnego zawieszenia), pomijajac to porownywalem z innym transitem na blizniaku rowniez laweta i resory wygladaly identycznie. Cisnienie w oponach na tabliczce podaje 3,9 i faktycznie tyle bylo, zmniejszylem do 3,0 i poprawilo sie minimalnie ale dalej jest tragedia. Moze poduszki przy tylnej belce maja cos do tego? wygladaja rowniez na orginal. Tył jest tak sztywny ze po wjezdzie w dziure lub studzienke drgania sa bardzo przenoszone na cale auto, w kabinie jest uczucie jakby deska rozdzielcza miala wypasc. Przy zaladunku rowniez przenoszone sa drgania. Prosze o jeszcze jakies pomysly
postaram sie zrobic zdjecie jak tylko bedzie to mozliwe |
30-04-2015, 11:14 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
|
Odp: T350 zbyt sztywny tył da się z tym coś zrobić ?
Kolego to co opisujesz ciężko jest jednostajnie zweryfikować przez internet bo to czy auto jest twarde czy miękkie to są subiektywne odczuciac każdego z kierowców i każdy będzie miał inne. Ciężko mi się jest też odnieść czy jest to twoje pierwsze auto dostawcze a jeżeli nie to iloma jeździłeś wcześniej.
Bo czym więcej aut tego typu wcześniej miałeś okazję prowadzić tym będziesz miał lepiej wyrobioną opinię. Więc teraz to jedynie co Ci pozostaje to pojechać na DOBRĄ staje diagnostyczna i zrobić tzw. ścieżkę zdrowia czyli zbadać sprawność amortyzatorów,sprawdzić czy są jakieś luzy w zawieszeniu (gumy wachaczy, stabilizatory, gniazda amortyzatorów, tuleje resorów) i jeżeli wszystko będzie ok. A dla ciebie będzie nadal twardo tzn. że ten typ tak ma i musisz się przyzwyczaić że nie jest to Mondeo lub Pasat i że kupiłeś auto na bliźniaczych kołach co za tym idzie jest to transit o największej Ładowności i dodatkowo niestety będzie najbardziej twardy ze względu na ładowność. Od siebie dodam że jeżdżę trnsitami od 1997 roku i generalnie twierdzę że mają jedne z najlepszych zawieszeń wśród wszystkich innych porównywalnych konkurencyjnych aut pod względem komfortu, prowadzenia, przyczepnosci. A jeździłem wszystkimi innymi autami. Ale powtarzam to jest tylko moja indywidualna opinia i każdy ma prawo mieć inną. |
30-04-2015, 15:48 | #6 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: T350 zbyt sztywny tył da się z tym coś zrobić ?
Cytat:
Obstawiam, że jeździł z masą rzeczywistą rzędu 4,5 tony - to typowe u nas obciążenie Transita na bliźniakach z kontenerem. Niezależnie od tego mogą być zwalone amortyzatory, może ktoś je regenerował i zrobił je źle. Poduszki albo zejdź z ciśnieniem albo zdejmij i zobacz jak się zachowuje auto.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 30-04-2015 o 18:30 |
|
01-05-2015, 09:08 | #7 |
ford::amateur
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 27-04-2015
Skąd: Kraków
Model: Transit T350
Silnik: 2,4 Di
Rocznik: 2003
Postów: 9
|
Odp: T350 zbyt sztywny tył da się z tym coś zrobić ?
Koledzy jezdzilem roznymi samochodami dostawczymi glownie blaszakami ale lawetami rowniez sie zdarzalo na sprinterze i lt, naprawde zdaje sobie sprawe ze blizniak bedzie twardy ale u mnie jest tragedia- nie jestem w stanie tego opisac. Samochod nawet pod obciazeniem czuc ze jest zaladowany i zawieszenie pracuje inaczej ale dalej przy nierownosciach STRASZNIE to wszystko przenosi na kabine. Poduszki oczywiscie sa puste, jak jade pomalu moja gruntowa uliczka patrzac do tylu na zawieszenie widze jak to wszystko pracuje (poduszki, amortyzatory) na oko wyglada wszystko w porzadku. Pytanie jeszcze jedno czy resoory moga byc takie sztywne czy mocowania resorow moga byc zapieczone lub cos w tym stylu? przeszlo mi przez mysl jeszcze czy konstrukcja samego najazdu mogla tak usztywnic samochod? dodam ze najazd ma 5m i od srodka osi tylnej wystaje 2,6 m.
|
01-05-2015, 12:25 | #8 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: T350 zbyt sztywny tył da się z tym coś zrobić ?
Ja jednak myślę, że resory są zrobione pod masę całkowitą ponad 4 tony.
Można zacząć od sprawdzenia amortyzatorów, ale chyba czeka cię przeróbka resorów. Jeżeli jest to Transit 2L (najdłuższy), to nawet jeżeli najazd wystaje 2,6 m, to przewożone auto nadal dociąża przód, a nie odciąża. Zakładam, ze kabina jest pojedyncza. Jeżeli jednak jest podwójna kabina i przewożone auto balansuje na tylnej osi (nie dociąża przedniej) - to mogą się dziać dziwne rzeczy na wybojach... Ale nadal są to dwie różne rzeczy: podatność zawieszenia oraz jego balans auta przód-tył.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 02-05-2015 o 07:02 |
03-05-2015, 09:36 | #9 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
|
Odp: T350 zbyt sztywny tył da się z tym coś zrobić ?
Cytat:
Wiem bo ja takiego mam. I poprzedni model 2006-2014 miał tak samo jedyna różnica to taka że stary model miał DMC 4,6 tony a nowy ma DMC 4,7 tony Więc resory ma na pewno oryginalne. Jedyne co jest znakiem zapytania to czy kolega ma poduszki pneumatyczne między ramą a mostem czy ma oryginalne odbojniki gumowe kolega pisał wcześniej że ma poduszki ale nie wiem czy tak je nazwał czy faktycznie je ma. A jeśli je ma to musi mieć gdzieś zrgar z kompresorem lub ma biednieszą wersje ma same poduszki z wentylkami gdzieś schowanymi aby można było dopompować lub upuścić powietrze. Wiec prośbą do kolegi aby jeszcze raz sprecyzował co ma zamontowane poduszko powietrzne czy odbojniki gumowe. A jeżeli ma poduszki to czy spuścił z nich powietrze bo to by one mogły by powodować dużą twardość zawieszenia |
|
03-05-2015, 09:50 | #10 |
ford::amateur
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 27-04-2015
Skąd: Kraków
Model: Transit T350
Silnik: 2,4 Di
Rocznik: 2003
Postów: 9
|
Odp: T350 zbyt sztywny tył da się z tym coś zrobić ?
kolego mam poduszki powietrzne bez kompresorka tylko wentyle ktore byly poczatkowo zamontowane na tylnej belce (tej ze swiatlami) ja to troszke zmotyfikowalem i po zrobieniu najazdu przeciagnalem przewody do kabiny ale dalej sa to tylko wentylki do pompowania. Poduszki oczywiscie sa puste, nic to nie pomaga.
|