|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-01-2016, 17:41 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 27-09-2014
Model: Ford Mondeo Mk3
Silnik: TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 7
|
Gaśnie po 5km. Odpala dopiero jak ostygnie.
Witam Wszystkich,
Bardzo proszę podpowiedzcie coś, bo utknąłem z moim Fordem w Niemczech i nie wiem jak go naprawić. Objaw: Po około 5km jazdy zaczyna się dusić i szarpać jakby brakowało paliwa, następnie gaśnie i nie da się odpalić lub odpala na kilka sekund, na minutę i znów gaśnie. Odpala normalnie i jedzie dopiero jak całkiem ostygnie (np. po kilku godzinach). U mechanika sprawdzili kody błędów: P0409 Exhaust Gas Recirculation Sensor "A" Circuit P0404 Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance P0148 Fuel Delivery Error P0149 FUEL TIMING ERROR P1564 INJECTION PUMP CONTROL MODULE REQUESTING REDUCED FUELING P0252 Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A - sygnał poza zakresem/wydajność Niby pompa wtryskowa, ale mechanik stwierdził, że skoro odpala i jeździ normalnie to nie może być to. Wspólnie uznaliśmy, że to może było jakieś słabe paliwo i filtr paliwa się zatkał na chwilę. Mechanik wykluczył też pompę paliwa (tę przy baku). Filtr paliwa wymieniony - do baku wlali też ten płyn do "czyszczenia". Objaw ten sam. Po około 5km gaśnie. Po tych 5 km temperatura zaczyna osiągać tę normalną. To własnie wtedy się dzieje. Czy to może coś z turbiną (są błędy odnośnie recyrkulacji spalin) ? Czy może jadnak pompa wtryskowa? A może pompa paliwa? Dane samochodu: Ford Mondeo Mk3, TDDi, rocznik 2001, przebieg 252 tys. km Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. |
20-01-2016, 20:57 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-11-2010
Skąd: Oxford, W-wa
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.2 TDCI ST 155KM
Rocznik: 2005
Postów: 300
|
Odp: Gaśnie po 5km. Odpala dopiero jak ostygnie.
Zapewne pompa wody padła a dokładniej urwany wirnik lub zatarte łożysko.
Masz identyczne objawy jak mój kolega w swoim tddi kilka lat temu. Auto jechało do osiągnięcia temp. potem wchodziło w tryb awaryjny i gasło. Kontynuacja ponownej jazdy była możliwa po ostygnięciu silnika do ponownego zagrzania. Po wymianie pompy jak ręką odjął. Jeździ do dziś chociaż w międzyczasie Mondek zmienił właściciela.
__________________
Stan Twego auta mówi prawdę o Tobie. Wcześniej Mondeo MK3 1.8i 125KM 2001r. |
21-01-2016, 07:20 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 27-09-2014
Model: Ford Mondeo Mk3
Silnik: TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 7
|
Odp: Gaśnie po 5km. Odpala dopiero jak ostygnie.
dzięki za sugestię dżizas, ale to jest raczej mało prawdopodobne, bo pompę wody wymieniłem 2 miesiące temu.
|
21-01-2016, 19:00 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 27-09-2014
Model: Ford Mondeo Mk3
Silnik: TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 7
|
Odp: Gaśnie po 5km. Odpala dopiero jak ostygnie.
Nadal potrzebuję podpowiedzi. Będę wdzięczy za wszelkie pomysły.
Dzisiaj testowałem trochę Forda. Na zimnym silniku jedzie ekstra - max obroty na 2 biegu bez problemu - trójka, czwórka - zasuwa jak szalony. Na małych obrotach też OK. Jest po prostu normalnie. Problemy zaczynają się jak osiągnie temperaturę 70 stopni. Odpaliłem go w trybie testowym/diagnostycznym i patrzyłem na temperaturę. Jak osiągnęła 69-70 stopni to zaczęły się problemy. Zaczął się dusić tak jakby nie dostawał paliwa. Co to może być? |
22-01-2016, 09:01 | #5 |
FCP member
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 09-03-2012
Skąd: Strzelce Krajeńskie
Model: Mondeo MK III
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 504
|
Odp: Gaśnie po 5km. Odpala dopiero jak ostygnie.
Te trzy ostatnie błędy może powodować pompka pomocnicza koło zbiornika paliwa. Sprawdź czy działa. O ile ją masz. Co do recyrkulacji spalin warto byłoby zajrzeć do EGR.
__________________
Im wolniej jedziesz tym dłużej na Ciebie patrzą Ostatnio edytowane przez Dombek ; 22-01-2016 o 09:04 |
22-01-2016, 09:28 | #6 |
ford::advanced
Imię: Darek
Zarejestrowany: 06-05-2013
Skąd: Kraków, Skawina
Model: Ford Focus mk2
Silnik: 1.4 80KM, Pb+LPG
Rocznik: 2006
Postów: 377
|
Odp: Gaśnie po 5km. Odpala dopiero jak ostygnie.
Może nijak ma się to do błędów ale czujnik położenia wału daje podobne objawy jak jest padnięty. Tzn jak zimny to nie ma problemu ale jak sie nagrzeje to powoduje unieruchomienie silnika... Można odpalic dopiero jak ostygnie...
|
22-01-2016, 09:51 | #7 | |
FCP member
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 09-03-2012
Skąd: Strzelce Krajeńskie
Model: Mondeo MK III
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 504
|
Odp: Gaśnie po 5km. Odpala dopiero jak ostygnie.
Cytat:
__________________
Im wolniej jedziesz tym dłużej na Ciebie patrzą |
|
22-01-2016, 09:55 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 17-04-2007
Model: Mondeo MKIV Titanium X kombi
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2009/2010
Postów: 199
|
Odp: Gaśnie po 5km. Odpala dopiero jak ostygnie.
Trzeba sprawdzić odpowietrzenie zbiornika paliwa....
Dla próby warto poluzować korek. Błędy pojawiają się w następstwie nierównej pracy (spowodowanej niewydolnością pompy paliwa, która jest dodatkowo obciążona). |
22-01-2016, 12:33 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 27-09-2014
Model: Ford Mondeo Mk3
Silnik: TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 7
|
Odp: Gaśnie po 5km. Odpala dopiero jak ostygnie.
Dzięki za podpowiedzi dell47, Dombek i Krzysztoff
Zamówiłem własnie pompę paliwa - wymienię ją w przyszłym tygodniu. Słyszałem też o tym czujniku, ale to będzie następna rzecz, jeśli wymiana pompy nie pomoże. Dam znać, czy to rozwiązało problem, ale poproszę o dodatkowe sugestie w międzyczasie. |
22-01-2016, 19:21 | #10 |
ford::specialist
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-04-2011
Skąd: Trójmiasto
Model: Ford MK III Kombi
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2001
Postów: 527
|
Odp: Gaśnie po 5km. Odpala dopiero jak ostygnie.
|