![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 18-10-2014
Model: Mondeo MK5
Silnik: 1.5 ecoboost 165km
Rocznik: 2019
Postów: 109
|
![]()
Cześć, wczoraj wracałem z nad morza (600km). Leciałem po autostradzie 180-190 i nagle wskazówka temperatury zaczęła się przesuwać w kierunku czerwonego pola. Nie dotarła tam - stanęła na poziomie 3/4 i zwolniłem. Do domu dojechałem z prędkością 120-140 bo bałem się go już bardziej butować. Jest się czym martwić czy po prostu to za duże prędkości na ten silnik i musiał tak zareagować?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 09-09-2014
Skąd: Poznań
Model: C-max/Galaxy/Mondeo/S-max
Silnik: 1.8TDCI/1,9TDI/2.0TDCI/1.8TDCI
Rocznik: 2006 / 2001 / 2005/2006
Postów: 1,035
|
![]()
Sprawdzałeś chłodnice czy nie jest zasyfiona, czasami wystarczy przepłukać pod ciśnieniem a czasami wyjąć i dokładnie to zrobić, może być pozaklejana.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 23-07-2012
Skąd: Słupsk
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 Duratec HE + LPG
Rocznik: 2010
Postów: 28
|
![]()
Tak jak pisze kolega, zacznij od prostych rzeczy. Możesz jeszcze sprawdzić temperaturę wrzenia płynu chłodniczego - gdzieś w warsztacie, albo kupić sobie tester. U mnie takie problemy powodował właśnie stary płyn. Mechanicy szykowali się oczywiście do wymiany termostatu (a w kolejce czekała już chłodnica) a wystarczyło przepłukać, zalać nowy i po sprawie.
A tak swoją drogą ile miałeś obrotów, jak dawałeś te 180-190?
__________________
Escort MK7, Focus MK1 a teraz Mondziak MK3 Ostatnio edytowane przez fulingmajek ; 12-08-2016 o 13:28 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 18-10-2014
Model: Mondeo MK5
Silnik: 1.5 ecoboost 165km
Rocznik: 2019
Postów: 109
|
![]()
dzięki Panowie, postaram się na dniach sprawdzić to o czym wspomnieliście. Ostatnio wydawało mi się, że samochód jest nieco zamulony, głównie jeżdżę po mieście (2x w roku wypad trochę dalszy) dlatego chciałem go przegonić. Co do tego zamulenia - podczas ruszania słyszę czasem porcelanę więc myślę, o wycięciu kata Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Fulingmajek trudne pytanie, nie pamiętam dokładnie, ale jak lecę na takich trasach 160 głównie to mam ok. 4k obrotów. Myślę, że przy 190km/h z 5k było |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus Mk1 FL
Silnik: TDCi 1,8
Rocznik: 2004
Postów: 244
|
![]()
A może to problem z wentylatorem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 18-10-2014
Model: Mondeo MK5
Silnik: 1.5 ecoboost 165km
Rocznik: 2019
Postów: 109
|
![]()
Nie wydaje mi się, że to wentylator. Raczej załącza się on wtedy kiedy trzeba. Poza tym tak jak mówię, wskazówka zaczęła się podnosić, a gdy zwolniłem do 120 od razu opadła na 90st i później już się nie ruszała.
|
![]() |
![]() |