Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-05-2007, 22:26   #1
lonstar
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 21-05-2007
Postów: 3
Domyślnie połozenie wałkow rozrzadu wzgledem wału korbowego

witam jestem wlasnie w trakcie skladania silnika w escorcie i mam w zwiazku z tym pytanie w jakiej pozycji ustawic wałki rozrzadu wzgledem wału korbowego tak aby tłoki nie uderzyły w zawory,niestety kola zebate sa przestawione wzgledem wałków dlatego nie moge tego ustawic kierujac sie znakami ,z gory dziekuje za podpowiedzi

lonstar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2007, 23:37   #2
pk40
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 25-02-2007
Skąd: Zabrze
Postów: 558
Domyślnie

Może tak
__________________
To się lubi, co się ma. A Foczkę da się lubić.
pk40 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-05-2007, 00:40   #3
lonstar
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 21-05-2007
Postów: 3
Domyślnie

dzieki za zainteresowanie
fajne te zdjecia,tylko ze ten sposob jest dobry kiedy wszystko jest w silnku na miejscu a umnie wałki rozrzadu sa osobno i maja pozdejmowane koła zebate na ktorych wczesniej byly oznaczenia a ja nie do konca wiemjak ustawic krzywki na zaworach zarowno na wałku dolotowym jak i wylotowym przy ustawieniu wału korbowego w pozycji GMP
lonstar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2007, 10:26   #4
pk40
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 25-02-2007
Skąd: Zabrze
Postów: 558
Domyślnie

Liniał regulacyjny daje się włożyć tylko przy prawidłowym ustawieniu wałków rozrządu.
Ułożyć wały rozrządu i pokrywy łożysk w miejscach, z których zostały wymontowane.
Powinno być możliwe włożenie liniału regulacyjnego Ford 21-162(zdjęcie powyżej)
Uwaga.
Pokrywy łożysk są numerowane, aby nie zostały zamontowane w niewłaściwym miejscu. Numeracja znajduje się po stronie zewnętrznej i rozpoczyna się od „0" po stronie kolektora wylotowego. Wał rozrządu zaworów dolotowych można rozpoznać po dodatkowej krzywce dla czujnika GMP.
• Dokręcić pokrywy łożysk w kilku etapach. W każdym etapie należy zachować
kolejność 3-1-2-4-5-8-6-7-9-10 i dokręcać śruby jednorazowo nie więcej niż
o V2 obrotu, aż pokrywy łożysk będą przylegały do głowicy cylindrów. W dwóch ostatnich etapach dokręcić wszystkie śruby najpierw momentem 10 N-m i potem momentem 20 N •m.

Tak że jeżeli dobrze ustawisz GMP i wałki w prawidłowej pozycji, to w czym problem?
__________________
To się lubi, co się ma. A Foczkę da się lubić.
pk40 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-05-2007, 21:52   #5
tlex
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 13-07-2005
Postów: 6
Domyślnie

dzieki za pomoc teraz juz wiem jak to złozyc do kupy

[ Dodano: 2007-05-28, 21:21 ]
sorki ze zawracam znowu głowe tym razem sprawa zwiazana z napinaniem paska rozrzadu ,mianowicie chodzi mi o sytulacje w ktorej mam ustawiona pozycje GMP, oraz linjiał ktory blokuje wałki rozrzadu w odpowiedniej pozycji tylko ze przy napinaniu paska dochodzi do przesuniecie koła pasowego wału korbowego o kilka stopni,tak ze oznaczenia z koła pasowego i miski olejowej sie nie pokrywaja,moze wiesz jak sobie z tym poradzic?
tlex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2007, 15:17   #6
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

poluzować koła zebate na wałkach rozrzadu, ustawic wał i dokrecic koła na wałkach. Nie wyjmujemy tego płaskowanika unieruchamiajacego wałki
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2007, 18:27   #7
tlex
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 13-07-2005
Postów: 6
Domyślnie

dzieki tego wlasnie było mi trzeba ,czy mogłbys jeszcze doradzic w jaki sposob sprawdzic własciwy naciag paska?
tlex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2007, 22:41   #8
pk40
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 25-02-2007
Skąd: Zabrze
Postów: 558
Domyślnie

Opis dotyczy rysunku zamieszczonego kilka postów wyżej
Pasek zębaty dostarcza się jako część zamienną razem ze sprężyną (2) oraz sworzniem (1) zaczepu sprężyny, umożliwiającymi uzyskanie wymaganego nominalnego naciągu paska. Napinacz paska montowanego fabrycznie nie ma tych elementów, gdyż jego naciąg jest regulowany za pomocą specjalnego przyrządu.

A tak to ma przebiegać zgodnie z instrukcją

Uwaga. W wytwórni jest montowany napinacz paska zębatego bez sprężyny . Jeśli nie ma sprężyny napinającej, zamontować nową sprężynę ze sworzniem mocującym. W tym celu należy poluzować napinacz i obrócić go w położenie wyjściowe po zamontowaniu sprężyny.
• Naprężyć wstępnie napinacz. W tym celu obrócić rolkę napinającą za pomocą klucza do
gniazd 6-kątnych w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara i dokręcić śrubę
zaciskową.
• Sprawdzić, czy wał korbowy i wały rozrządu znajdują się w położeniu odpowiadającym
GMP 1. cylindra.
• Nałożyć nowy pasek zębaty, rozpoczynając od koła na wale korbowym i nakładając pasek
w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
Uwaga. Strona czynna paska zębatego, znajdująca się między kołem wału korbowego a kołem wału rozrządu, powinna być naciągnięta.
• Poluzować śrubę zaciskową napinacza paska zębatego. Sprężyna przyciąga napinacz do
paska zębatego i zapewnia jego właściwy naciąg.
• Dokręcić śruby mocujące koła wałów rozrządu momentem 70 N • m.
Uwaga. Przytrzymać koła przyrządem do ustalania kołnierzy, w żadnym wypadku nie należy stosować do tego liniału regulacyjnego.
• Wyjąć liniał regulacyjny.
• Obrócić wał korbowy za środkową śrubę o dwa obroty w prawo i ustawić ponownie
w położeniu odpowiadającym GMP 1. cylindra.
• Dokręcić śrubę zaciskową napinacza paska zębatego momentem 40 N • m, nie obracając
przy tym rolki napinającej.
• Sprawdzić GMP wału korbowego i wałów rozrządu. W tym celu włożyć liniał regulacyjny.
Gdy położenie jednego z wałów rozrządu bardzo mało różni się od właściwego położenia,
ustawić wał za pomocą przyrządu do ustalania kołnierzy tak, aby można było włożyć liniał.
• Jeśli nie można włożyć liniału regulacyjnego, przytrzymać koło wału rozrządu przyrządem
i poluzować śrubę mocującą. Obrócić wał rozrządu kluczem płaskim i włożyć liniał.
Uwaga. Wał korbowy powinien znajdować się
przy tym w GMP. Dokręcić koło wału rozrządu momentem 70 N • m.
• Wyjąć liniał regulacyjny.
__________________
To się lubi, co się ma. A Foczkę da się lubić.
pk40 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-06-2007, 13:41   #9
tlex
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 13-07-2005
Postów: 6
Domyślnie

dzieki jeszcze raz wszystkim za pomoc,wlasnie odpalilem samochod
tlex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2007, 08:43   #10
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
dzieki jeszcze raz wszystkim za pomoc,wlasnie odpalilem samochod
Brawo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.