![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 21-05-2007
Postów: 3
|
![]()
witam jestem wlasnie w trakcie skladania silnika w escorcie i mam w zwiazku z tym pytanie w jakiej pozycji ustawic wałki rozrzadu wzgledem wału korbowego tak aby tłoki nie uderzyły w zawory,niestety kola zebate sa przestawione wzgledem wałków dlatego nie moge tego ustawic kierujac sie znakami ,z gory dziekuje za podpowiedzi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 25-02-2007
Skąd: Zabrze
Postów: 558
|
![]()
Może tak
__________________
To się lubi, co się ma. A Foczkę da się lubić. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 21-05-2007
Postów: 3
|
![]()
dzieki za zainteresowanie
fajne te zdjecia,tylko ze ten sposob jest dobry kiedy wszystko jest w silnku na miejscu a umnie wałki rozrzadu sa osobno i maja pozdejmowane koła zebate na ktorych wczesniej byly oznaczenia a ja nie do konca wiemjak ustawic krzywki na zaworach zarowno na wałku dolotowym jak i wylotowym przy ustawieniu wału korbowego w pozycji GMP |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 25-02-2007
Skąd: Zabrze
Postów: 558
|
![]()
Liniał regulacyjny daje się włożyć tylko przy prawidłowym ustawieniu wałków rozrządu.
Ułożyć wały rozrządu i pokrywy łożysk w miejscach, z których zostały wymontowane. Powinno być możliwe włożenie liniału regulacyjnego Ford 21-162(zdjęcie powyżej) Uwaga. Pokrywy łożysk są numerowane, aby nie zostały zamontowane w niewłaściwym miejscu. Numeracja znajduje się po stronie zewnętrznej i rozpoczyna się od „0" po stronie kolektora wylotowego. Wał rozrządu zaworów dolotowych można rozpoznać po dodatkowej krzywce dla czujnika GMP. • Dokręcić pokrywy łożysk w kilku etapach. W każdym etapie należy zachować kolejność 3-1-2-4-5-8-6-7-9-10 i dokręcać śruby jednorazowo nie więcej niż o V2 obrotu, aż pokrywy łożysk będą przylegały do głowicy cylindrów. W dwóch ostatnich etapach dokręcić wszystkie śruby najpierw momentem 10 N-m i potem momentem 20 N •m. Tak że jeżeli dobrze ustawisz GMP i wałki w prawidłowej pozycji, to w czym problem?
__________________
To się lubi, co się ma. A Foczkę da się lubić. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 13-07-2005
Postów: 6
|
![]()
dzieki za pomoc teraz juz wiem jak to złozyc do kupy
[ Dodano: 2007-05-28, 21:21 ] sorki ze zawracam znowu głowe tym razem sprawa zwiazana z napinaniem paska rozrzadu ,mianowicie chodzi mi o sytulacje w ktorej mam ustawiona pozycje GMP, oraz linjiał ktory blokuje wałki rozrzadu w odpowiedniej pozycji tylko ze przy napinaniu paska dochodzi do przesuniecie koła pasowego wału korbowego o kilka stopni,tak ze oznaczenia z koła pasowego i miski olejowej sie nie pokrywaja,moze wiesz jak sobie z tym poradzic? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Postów: n/a
|
![]()
poluzować koła zebate na wałkach rozrzadu, ustawic wał i dokrecic koła na wałkach. Nie wyjmujemy tego płaskowanika unieruchamiajacego wałki
|
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 13-07-2005
Postów: 6
|
![]()
dzieki tego wlasnie było mi trzeba ,czy mogłbys jeszcze doradzic w jaki sposob sprawdzic własciwy naciag paska?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 25-02-2007
Skąd: Zabrze
Postów: 558
|
![]()
Opis dotyczy rysunku zamieszczonego kilka postów wyżej
Pasek zębaty dostarcza się jako część zamienną razem ze sprężyną (2) oraz sworzniem (1) zaczepu sprężyny, umożliwiającymi uzyskanie wymaganego nominalnego naciągu paska. Napinacz paska montowanego fabrycznie nie ma tych elementów, gdyż jego naciąg jest regulowany za pomocą specjalnego przyrządu. A tak to ma przebiegać zgodnie z instrukcją Uwaga. W wytwórni jest montowany napinacz paska zębatego bez sprężyny . Jeśli nie ma sprężyny napinającej, zamontować nową sprężynę ze sworzniem mocującym. W tym celu należy poluzować napinacz i obrócić go w położenie wyjściowe po zamontowaniu sprężyny. • Naprężyć wstępnie napinacz. W tym celu obrócić rolkę napinającą za pomocą klucza do gniazd 6-kątnych w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara i dokręcić śrubę zaciskową. • Sprawdzić, czy wał korbowy i wały rozrządu znajdują się w położeniu odpowiadającym GMP 1. cylindra. • Nałożyć nowy pasek zębaty, rozpoczynając od koła na wale korbowym i nakładając pasek w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Uwaga. Strona czynna paska zębatego, znajdująca się między kołem wału korbowego a kołem wału rozrządu, powinna być naciągnięta. • Poluzować śrubę zaciskową napinacza paska zębatego. Sprężyna przyciąga napinacz do paska zębatego i zapewnia jego właściwy naciąg. • Dokręcić śruby mocujące koła wałów rozrządu momentem 70 N • m. Uwaga. Przytrzymać koła przyrządem do ustalania kołnierzy, w żadnym wypadku nie należy stosować do tego liniału regulacyjnego. • Wyjąć liniał regulacyjny. • Obrócić wał korbowy za środkową śrubę o dwa obroty w prawo i ustawić ponownie w położeniu odpowiadającym GMP 1. cylindra. • Dokręcić śrubę zaciskową napinacza paska zębatego momentem 40 N • m, nie obracając przy tym rolki napinającej. • Sprawdzić GMP wału korbowego i wałów rozrządu. W tym celu włożyć liniał regulacyjny. Gdy położenie jednego z wałów rozrządu bardzo mało różni się od właściwego położenia, ustawić wał za pomocą przyrządu do ustalania kołnierzy tak, aby można było włożyć liniał. • Jeśli nie można włożyć liniału regulacyjnego, przytrzymać koło wału rozrządu przyrządem i poluzować śrubę mocującą. Obrócić wał rozrządu kluczem płaskim i włożyć liniał. Uwaga. Wał korbowy powinien znajdować się przy tym w GMP. Dokręcić koło wału rozrządu momentem 70 N • m. • Wyjąć liniał regulacyjny.
__________________
To się lubi, co się ma. A Foczkę da się lubić. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 13-07-2005
Postów: 6
|
![]()
dzieki jeszcze raz wszystkim za pomoc,wlasnie odpalilem samochod
|
![]() |
![]() |