Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Tuning
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-10-2004, 21:59   #1
Konrad_gal
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 03-07-2004
Skąd: Pilawa
Postów: 4
Domyślnie turbina elektryczna

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mam do kupienia turbinę elektryczną (17500 obr/min średnica wirnika 75mm) czy ktoś słyszał o takim sposobie doładowania i czy to zda egzamin bez ruszania elektroniki doładowanie będzie raczej mizerne ale to w końcu coś :573:

__________________
Ford escort 18 16v
Konrad_gal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-10-2004, 09:54   #2
A.S.
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: Myszków
Postów: 578
Domyślnie

Witam!!
Dość się tym tematem interesowałem....... i jest sporo za i przeciw Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .......... Musiałbyś wiedzieć jakie cisnienie daje (ile "bar") oraz ile pobiera pradu ten silnik w sprężarce..... Poszukaj w necie ta jest kilka wpisów na temat jak obliczać wzrost mocy po zastosowaniu kompresora...... i ile z niej stracisz na koszt pradu potrzebanego do napędzenia silnika tego kompresora...... Wipisz [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] albo [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
tam znajdziesz trochę info na ten temat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdr. A.S.
- Chrysler 300M - 3.5L, 264 KM, HEMI by STARTECH :-))
- FSO POLONEZ 1.6 GLE, by GASSS .. 1992 r. stan "kolekcjonerski" od 1 wł. , 60 kkm :-))
- JAWA TS 350 90r - 35 KM :-)
A.S. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-10-2004, 11:03   #3
misiek
ford::professional
 
Avatar misiek
 
Zarejestrowany: 25-06-2004
Skąd: Kraków
Model: fazer 1000, mondeo mk3 ghia
Silnik: 1.0, 2.0 TDCi
Rocznik: 2004, 2005
Postów: 1,966
Domyślnie

as, mozesz tak troszke wiecej infomracji. Jaki koszt turbiny, co daje, co odbiera i ocena koncowa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
misiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-10-2004, 20:15   #4
Konrad_gal
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 03-07-2004
Skąd: Pilawa
Postów: 4
Domyślnie turbina elektryczna

Jest to turbina elektryczna z samolotu odrzutowego zdalnie sterowanego (cena 100-150 zł) 12V 50A Właśnie nie wiem jak to by sie spisało gdybym ją włożył jako turbinę doładowania Wytrzymałość tego silniczka to około 100 godzin
__________________
Ford escort 18 16v
Konrad_gal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-10-2004, 21:07   #5
Greg
ford::specialist
 
Avatar Greg
 
Zarejestrowany: 27-05-2004
Skąd: Wawa
Model: CCS
Silnik: 1.2 - 90KM
Rocznik: 1996
Postów: 564
Domyślnie

I ty tak serio o tej " turbinie " ? Jak serio to polepsz sobie dolot do filtra i daj sobie spokoj z pierdolami . Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców
Greg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-10-2004, 23:13   #6
A.S.
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: Myszków
Postów: 578
Domyślnie

Witam!!
Tu jest np. kompresor odśrodkowy napędzany z paska klinowego [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Szukałem tego w necie ale jak zwykle nie moge znaleść Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .......... kiedyś był taki artykuł gdzie gość opisywał dokładnie ci jak i gdzie........ co założył, ile kosztowało, były obliczeania poboru mocy i zysku po doładowaniu itd....... Ja kombinuję z kompresorem ŁOPATKOWYM....... i jeżeli sam napęd może nie jest taki trudny (pasek klinowy).... ale konstrukcja całego systemu dolotowego .... to juz (przynajmniej dla mnie ) spory problem..... Mam na oku tez fajną "dmuchawkę"...... koszt 289 zł i jest to silnik z dmuchawą w kształcie ślimaka (wlot po środku i wylot jakby "ze" ślimaka)...... kwestia gdzie to dokładnie wmontować........ cisnienie nie za duże, ale mnie chodzi tylko o obniżenie chwili wywołania MAX momentu obrotowego......czyli "pomódz" w oddychaniu na niskich obrotach......... Tyle tylko że co z przepływomierzem, co z programem wtrysku paliwa itd.... itd... itd..... NA pierwszy "rzut" idzie silnik w JAWIE........ gdzie oprócz zapłonu elektornicznego będzie mała "turbawka" i na podstawie zachowań tego silnika itd................. popróbuję z MONDKIEM :-))
__________________
Pozdr. A.S.
- Chrysler 300M - 3.5L, 264 KM, HEMI by STARTECH :-))
- FSO POLONEZ 1.6 GLE, by GASSS .. 1992 r. stan "kolekcjonerski" od 1 wł. , 60 kkm :-))
- JAWA TS 350 90r - 35 KM :-)
A.S. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-10-2004, 07:36   #7
el_kuchcik
ford::advanced
 
Avatar el_kuchcik
 
Zarejestrowany: 29-04-2004
Skąd: Rzeszów
Model: Escort / Fiesta
Silnik: 1.6 / 1.3
Rocznik: 1998 / 1994
Postów: 497
Domyślnie Re: turbina elektryczna

Cytat:
Napisał Konrad_gal
Jest to turbina elektryczna z samolotu odrzutowego zdalnie sterowanego (cena 100-150 zł) 12V 50A Właśnie nie wiem jak to by sie spisało gdybym ją włożył jako turbinę doładowania Wytrzymałość tego silniczka to około 100 godzin
50A - czyli jak załączysz turbinę to bedziesz musiał wyłączyć radio Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Nie mówiąc juz o światłach i tym podobnych rzeczach. Jeśli ją wyłączysz to skutecznie popsuje Ci dolot powietrza do cylindrów...
pozdrawiam
__________________
Był Escort mk3 1,6 DL'85r.
Jest Escort mk7 1,6 Bolero+'98r. - TTI TCB 880 + Sirio AS100
Jest Fiesta mk3 1,3 CLX+'94r.
el_kuchcik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-10-2004, 00:41   #8
A.S.
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: Myszków
Postów: 578
Domyślnie

Witam!!
No............. wreszcie znalazłem !! Brzmi to mniej więcej tak :

E-TURBO: Sprezarka elektryczna jest daleko przyjemniejszym rozwiazaniem -
nie
obciaza silnika (prawie) i z przyczyn czysto technicznych nie zwieksza
zuzycia silnika
i paliwa (wszystko w granicach rozsadku oczywiscie). Przeswit nie jest
potrzebny
gdyz sprezarka mierzy cisnienie na wyjsciu i pompuje caly czas na tyle aby
nie
spadalo ponizej atmosferycznego (praca jalowa, minimalne obciazenie), badz
powyzej pewnego zapotrzebowania uruchamia pelne obroty i spreza. Brak
przeswitu daje nastepna korzysc - nie potrzeba krecic bardzo szybko - komory
sprezania sa prawie szczelne! Nie trzeba wiec skomplikowanego ukladu
smarowania a podawanie powietrza jest scisle zalezne od jego zapotrzebowania
i
mocy. Silnik nie slabnie w zadnym zakresie obrotów a charakterystyka momentu
obrotowego rozszerza sie nieco. Praktycznie same zalety o ile nie mamy
apetytu na
drastyczne wzmocnienie silnika.
----------------------------------------------------------!!
Sam mialem przyjemnosc pracowac z silnikami z
taka modyfikacja. Opisze moze przyklad - najlepsze moim zdaniem rozwiazanie
na
rynku za rozsadna cene: TurboECharger firmy Turbodyne INC:
Stopien sprezania 0.4 Bar przy poborze pradu 95 A (silnik do 1.5 litra).
Srednica
wewnetrzna 60 mm, technologia "szczelna" - bez przeswitu. Wzrost mocy
(producent) do 30%, zmierzony (Rover 1.4) 26% wzrost zuzycia paliwa - ok. 4
%.
Czas montazu - 0.5 h. Czas regulacji i kalibracji - 0.5 h. Gwarancja 3 lata.
Policzmy samemu teoretyczny wzrost mocy: - np. 10:1 sprezanie , +4 Bar w
cylindrze, 40% wzrost mocy, ale zapotrzebowanie pradowe sprezarki ok. 100A
*12V =1.2KW = 1.5 KM. Sprawnosc ukladu: silnik-alternator jest w granicach
30%,
zatem potrzeba ok. 5 KM na zasilenie sprezarki (i te konie wlasnie
zwiekszaja
zuzycie paliwa o 4 %); moc koncowa ukladu powinna wyniesc 103 KM
(znamionowa Rover 1.4) +40% - 5KM =140 KM. Tyle teoria. Uzyskalem 131 KM.
Ciut jakby gorzej ale... i tak niezle (skadinad po dalszych, prostszych
modyfikacjach
taki silnik uzyskuje 145 KM bez specjalnego wzrostu zuzycia. A jaki ma
moment
obrotowy - miód! Jestem zwolennikiem tego rozwiazania dla wszystkich
lubiacych
moc w granicach rozsadku.
__________________________________________________ __

Tekst jest autorstwa p. inz Pirowskiego - facet klamie czy
to wszystko jest wielka bzdura ?

P.S. I jeszcze z troche innej beczki, choć nie tak do końca [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Fajna sprawa .............. nie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdr. A.S.
- Chrysler 300M - 3.5L, 264 KM, HEMI by STARTECH :-))
- FSO POLONEZ 1.6 GLE, by GASSS .. 1992 r. stan "kolekcjonerski" od 1 wł. , 60 kkm :-))
- JAWA TS 350 90r - 35 KM :-)
A.S. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2005, 17:38   #9
el_kuchcik
ford::advanced
 
Avatar el_kuchcik
 
Zarejestrowany: 29-04-2004
Skąd: Rzeszów
Model: Escort / Fiesta
Silnik: 1.6 / 1.3
Rocznik: 1998 / 1994
Postów: 497
Domyślnie

Pobór prądu 95A, napięcie pracy 14V co daje 1330W (1.3kW). Moc alternatora w Essim to 55A * 14V czyli 0.77kW. Alternator ma maksymalną wydajność w górnym przedziale obrotów silnika (i tak obracając się dwa razy szybciej) więc jeśli będę piłował diesla do 4000 obr/min to będe miał raptem ponad połowę wymaganego prądu... Moc alternatora w Mondeo mk1,2 wynosi coś około 1,3-1,4 kW więc jeśli odepniemy wszelkie elektryczne odbiorniki (zostawiając to co wokół silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) to mamy jakąś szansę że jadąc ze stałą wysoką prędkością obrotową silnika nie rozładujemy akumulatora. Chyba ż będzie to Eturbo krótkiego działania zasilane z wożonych specjalnie w tym celu akumulatorów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pozdrawiam
inż. el_kuchcik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Był Escort mk3 1,6 DL'85r.
Jest Escort mk7 1,6 Bolero+'98r. - TTI TCB 880 + Sirio AS100
Jest Fiesta mk3 1,3 CLX+'94r.
el_kuchcik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-03-2005, 23:13   #10
Piro
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-01-2005
Skąd: Kraków
Postów: 122
Domyślnie

inż. Pirowski kłamie? Czemu miałbym kłamać? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

...ale musiałem pisać to bardzo dawno (bo już nie pamiętam gdzie)

Turbodyne robiło dobre rozwiązania (kupiliśmy kilka T-pac 1500 i 1500+) ale niestety nikt nie chciał ich kupować bo silniki synchroniczne trójfazowe niskonapięciowe o takich mocach są okrutnie drogie. Firma zbankrutowała 2 lata temu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. choć strony wciaż wisza w sieci

Skuteczne są również kompresory osiowe (np. e-ram firmy wymienionej już powyżej) - właśnie dzisiaj skończyłem testy czegoś takiego w silnikach 1.8 litra (Xsara VTS 115 KM -> 128 KM) oraz Renault Safrane 3.0 V6 to stareńkie, 12valves (170 KM -> 184 KM). Czyli ogólnie tyle, ile obiecuje producent. Wykonanie niestety jest żałosne moim zdaniem, grozi rozsypką, badziewny plastik. Obroty kompresora to 20500 rpm (zmierzone, bez przepływu), sprężenie 0,06 bar (czyli 6%).
__________________
Alkohol nie rozwiąże Twoich problemów. Ale z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże
Vtech & Magazyn KMH & tdi.pl - portal o dieslach
Piro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.