![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 03-07-2004
Skąd: Pilawa
Postów: 4
|
![]()
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mam do kupienia turbinę elektryczną (17500 obr/min średnica wirnika 75mm) czy ktoś słyszał o takim sposobie doładowania i czy to zda egzamin bez ruszania elektroniki doładowanie będzie raczej mizerne ale to w końcu coś :573:
__________________
Ford escort 18 16v |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: Myszków
Postów: 578
|
![]()
Witam!!
Dość się tym tematem interesowałem....... i jest sporo za i przeciw Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .......... Musiałbyś wiedzieć jakie cisnienie daje (ile "bar") oraz ile pobiera pradu ten silnik w sprężarce..... Poszukaj w necie ta jest kilka wpisów na temat jak obliczać wzrost mocy po zastosowaniu kompresora...... i ile z niej stracisz na koszt pradu potrzebanego do napędzenia silnika tego kompresora...... Wipisz [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] albo [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] tam znajdziesz trochę info na ten temat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdr. A.S. - Chrysler 300M - 3.5L, 264 KM, HEMI by STARTECH :-)) - FSO POLONEZ 1.6 GLE, by GASSS .. 1992 r. stan "kolekcjonerski" od 1 wł. , 60 kkm :-)) - JAWA TS 350 90r - 35 KM :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 25-06-2004
Skąd: Kraków
Model: fazer 1000, mondeo mk3 ghia
Silnik: 1.0, 2.0 TDCi
Rocznik: 2004, 2005
Postów: 1,966
|
![]()
as, mozesz tak troszke wiecej infomracji. Jaki koszt turbiny, co daje, co odbiera i ocena koncowa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 03-07-2004
Skąd: Pilawa
Postów: 4
|
![]()
Jest to turbina elektryczna z samolotu odrzutowego zdalnie sterowanego (cena 100-150 zł) 12V 50A Właśnie nie wiem jak to by sie spisało gdybym ją włożył jako turbinę doładowania Wytrzymałość tego silniczka to około 100 godzin
__________________
Ford escort 18 16v |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 27-05-2004
Skąd: Wawa
Model: CCS
Silnik: 1.2 - 90KM
Rocznik: 1996
Postów: 564
|
![]()
I ty tak serio o tej " turbinie " ? Jak serio to polepsz sobie dolot do filtra i daj sobie spokoj z pierdolami . Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: Myszków
Postów: 578
|
![]()
Witam!!
Tu jest np. kompresor odśrodkowy napędzany z paska klinowego [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Szukałem tego w necie ale jak zwykle nie moge znaleść Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .......... kiedyś był taki artykuł gdzie gość opisywał dokładnie ci jak i gdzie........ co założył, ile kosztowało, były obliczeania poboru mocy i zysku po doładowaniu itd....... Ja kombinuję z kompresorem ŁOPATKOWYM....... i jeżeli sam napęd może nie jest taki trudny (pasek klinowy).... ale konstrukcja całego systemu dolotowego .... to juz (przynajmniej dla mnie ) spory problem..... Mam na oku tez fajną "dmuchawkę"...... koszt 289 zł i jest to silnik z dmuchawą w kształcie ślimaka (wlot po środku i wylot jakby "ze" ślimaka)...... kwestia gdzie to dokładnie wmontować........ cisnienie nie za duże, ale mnie chodzi tylko o obniżenie chwili wywołania MAX momentu obrotowego......czyli "pomódz" w oddychaniu na niskich obrotach......... Tyle tylko że co z przepływomierzem, co z programem wtrysku paliwa itd.... itd... itd..... NA pierwszy "rzut" idzie silnik w JAWIE........ gdzie oprócz zapłonu elektornicznego będzie mała "turbawka" i na podstawie zachowań tego silnika itd................. popróbuję z MONDKIEM :-))
__________________
Pozdr. A.S. - Chrysler 300M - 3.5L, 264 KM, HEMI by STARTECH :-)) - FSO POLONEZ 1.6 GLE, by GASSS .. 1992 r. stan "kolekcjonerski" od 1 wł. , 60 kkm :-)) - JAWA TS 350 90r - 35 KM :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 29-04-2004
Skąd: Rzeszów
Model: Escort / Fiesta
Silnik: 1.6 / 1.3
Rocznik: 1998 / 1994
Postów: 497
|
![]() Cytat:
pozdrawiam
__________________
Był Escort mk3 1,6 DL'85r. Jest Escort mk7 1,6 Bolero+'98r. - TTI TCB 880 + Sirio AS100 Jest Fiesta mk3 1,3 CLX+'94r. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: Myszków
Postów: 578
|
![]()
Witam!!
No............. wreszcie znalazłem !! Brzmi to mniej więcej tak : E-TURBO: Sprezarka elektryczna jest daleko przyjemniejszym rozwiazaniem - nie obciaza silnika (prawie) i z przyczyn czysto technicznych nie zwieksza zuzycia silnika i paliwa (wszystko w granicach rozsadku oczywiscie). Przeswit nie jest potrzebny gdyz sprezarka mierzy cisnienie na wyjsciu i pompuje caly czas na tyle aby nie spadalo ponizej atmosferycznego (praca jalowa, minimalne obciazenie), badz powyzej pewnego zapotrzebowania uruchamia pelne obroty i spreza. Brak przeswitu daje nastepna korzysc - nie potrzeba krecic bardzo szybko - komory sprezania sa prawie szczelne! Nie trzeba wiec skomplikowanego ukladu smarowania a podawanie powietrza jest scisle zalezne od jego zapotrzebowania i mocy. Silnik nie slabnie w zadnym zakresie obrotów a charakterystyka momentu obrotowego rozszerza sie nieco. Praktycznie same zalety o ile nie mamy apetytu na drastyczne wzmocnienie silnika. ----------------------------------------------------------!! Sam mialem przyjemnosc pracowac z silnikami z taka modyfikacja. Opisze moze przyklad - najlepsze moim zdaniem rozwiazanie na rynku za rozsadna cene: TurboECharger firmy Turbodyne INC: Stopien sprezania 0.4 Bar przy poborze pradu 95 A (silnik do 1.5 litra). Srednica wewnetrzna 60 mm, technologia "szczelna" - bez przeswitu. Wzrost mocy (producent) do 30%, zmierzony (Rover 1.4) 26% wzrost zuzycia paliwa - ok. 4 %. Czas montazu - 0.5 h. Czas regulacji i kalibracji - 0.5 h. Gwarancja 3 lata. Policzmy samemu teoretyczny wzrost mocy: - np. 10:1 sprezanie , +4 Bar w cylindrze, 40% wzrost mocy, ale zapotrzebowanie pradowe sprezarki ok. 100A *12V =1.2KW = 1.5 KM. Sprawnosc ukladu: silnik-alternator jest w granicach 30%, zatem potrzeba ok. 5 KM na zasilenie sprezarki (i te konie wlasnie zwiekszaja zuzycie paliwa o 4 %); moc koncowa ukladu powinna wyniesc 103 KM (znamionowa Rover 1.4) +40% - 5KM =140 KM. Tyle teoria. Uzyskalem 131 KM. Ciut jakby gorzej ale... i tak niezle (skadinad po dalszych, prostszych modyfikacjach taki silnik uzyskuje 145 KM bez specjalnego wzrostu zuzycia. A jaki ma moment obrotowy - miód! Jestem zwolennikiem tego rozwiazania dla wszystkich lubiacych moc w granicach rozsadku. __________________________________________________ __ Tekst jest autorstwa p. inz Pirowskiego - facet klamie czy to wszystko jest wielka bzdura ? P.S. I jeszcze z troche innej beczki, choć nie tak do końca [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Fajna sprawa .............. nie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdr. A.S. - Chrysler 300M - 3.5L, 264 KM, HEMI by STARTECH :-)) - FSO POLONEZ 1.6 GLE, by GASSS .. 1992 r. stan "kolekcjonerski" od 1 wł. , 60 kkm :-)) - JAWA TS 350 90r - 35 KM :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 29-04-2004
Skąd: Rzeszów
Model: Escort / Fiesta
Silnik: 1.6 / 1.3
Rocznik: 1998 / 1994
Postów: 497
|
![]()
Pobór prądu 95A, napięcie pracy 14V co daje 1330W (1.3kW). Moc alternatora w Essim to 55A * 14V czyli 0.77kW. Alternator ma maksymalną wydajność w górnym przedziale obrotów silnika (i tak obracając się dwa razy szybciej) więc jeśli będę piłował diesla do 4000 obr/min to będe miał raptem ponad połowę wymaganego prądu... Moc alternatora w Mondeo mk1,2 wynosi coś około 1,3-1,4 kW więc jeśli odepniemy wszelkie elektryczne odbiorniki (zostawiając to co wokół silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) to mamy jakąś szansę że jadąc ze stałą wysoką prędkością obrotową silnika nie rozładujemy akumulatora. Chyba ż będzie to Eturbo krótkiego działania zasilane z wożonych specjalnie w tym celu akumulatorów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pozdrawiam inż. el_kuchcik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Był Escort mk3 1,6 DL'85r. Jest Escort mk7 1,6 Bolero+'98r. - TTI TCB 880 + Sirio AS100 Jest Fiesta mk3 1,3 CLX+'94r. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 31-01-2005
Skąd: Kraków
Postów: 122
|
![]()
inż. Pirowski kłamie? Czemu miałbym kłamać? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...ale musiałem pisać to bardzo dawno (bo już nie pamiętam gdzie) Turbodyne robiło dobre rozwiązania (kupiliśmy kilka T-pac 1500 i 1500+) ale niestety nikt nie chciał ich kupować bo silniki synchroniczne trójfazowe niskonapięciowe o takich mocach są okrutnie drogie. Firma zbankrutowała 2 lata temu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. choć strony wciaż wisza w sieci Skuteczne są również kompresory osiowe (np. e-ram firmy wymienionej już powyżej) - właśnie dzisiaj skończyłem testy czegoś takiego w silnikach 1.8 litra (Xsara VTS 115 KM -> 128 KM) oraz Renault Safrane 3.0 V6 to stareńkie, 12valves (170 KM -> 184 KM). Czyli ogólnie tyle, ile obiecuje producent. Wykonanie niestety jest żałosne moim zdaniem, grozi rozsypką, badziewny plastik. Obroty kompresora to 20500 rpm (zmierzone, bez przepływu), sprężenie 0,06 bar (czyli 6%).
__________________
Alkohol nie rozwiąże Twoich problemów. Ale z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże ![]() Vtech & Magazyn KMH & tdi.pl - portal o dieslach |
![]() |
![]() |