![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 23-04-2017
Skąd: WRC
Model: s-max
Silnik: 2.5
Rocznik: 2008
Postów: 6
|
![]()
cześć,
nie wiem jak w fordzie te silniki się spisują, ale w volvo (V70 II i analogi) istnieje problem z pękającymi tulejami, wynika to z bardzo cienkich scianek zastosowanych w tych blokach, można sobie wygooglowac w necie jak wygląda ten silnik po zdjęciu głowicy - mięsa tam bardzo mało. nie są to pojedyncze przypadki, że komuś wyskoczyło pęknięcie, albo mikropęknięcie, najczęściej pomiędzy wewnętrznymi cylindrami. chciałbym zrobić rozeznanie, jak to wygląda w fordzie, niby tutaj szły te silniki co do V70 III już generacji - ale blok pozostał ten sam - cienkie scianki cylindrów, osprzęt jakby się zmienił i zapewne sterownik |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Warszawa-Sejny
Model: Mondeo TitaniumX Panther Black
Silnik: 2,5T 258KM 396Nm
Rocznik: 2007
Postów: 1,290
|
![]()
U mnie odpukać jest ok, przebieg 170k km, w tym ok 50k km na chipie.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Moderator
![]() Imię: T O M A S
Zarejestrowany: 16-11-2008
Skąd: ok. Stargardu
Model: Toyota Corolla 2023 / Ford Fiesta 2022
Silnik: 1.8 Hybryda 196 KM / 1.1 75KM
Rocznik: 2023 / 2022
Postów: 2,750
|
![]()
Koledze w Foce ST pękła taka tuleja. Robił u jakiegoś fachowca na Śląsku, cena naprawy silnika kosmos
__________________
![]() ![]() Był: Escort ghia mk7, C-max, Mondeo mk4 titanium, Transit mk7, Mondeo mk4 lift titanium, Focus mk1 lift ghia, Focus mk3 titanium, EcoSport ST Line + bajery ![]() Została Toyota Corolla 2013 TS Style i Fiesta 2022 Pozdrawiam Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 23-04-2017
Skąd: WRC
Model: s-max
Silnik: 2.5
Rocznik: 2008
Postów: 6
|
![]()
ja bym tego nawet nie naprawiał, niema na to dobrej technologii, a z drugiej strony... cena gołego słupka na znanych portalach też zaporowa, cholera, a tak chciałem uciec od kolejnego dizla... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 04-10-2013
Skąd: Kraków
Model: RAV4 Hybrid
Silnik: 2.5
Rocznik: 2023
Postów: 151
|
![]()
To jakaś bzdura kompletna że te silniki są awaryjne.
2.5 to jedne z bardziej pancernych silników z tamtego okresu - jak wszędzie, może się zdarzyć jakaś awaria ale porównując do jakiegokolwiek dizla to jak 1 : 1000 że coś się spieprzy. Znam kilka osób co ujeżdża 2.5 zarówno w fordzie jak i w volvo i nikt nie ma żadnych problemów.
__________________
MOMENT OF TERROR IS THE BEGINNING OF LIFE |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 14-10-2010
Skąd: polnocne rubieze ;)
Model: byly dwa S-Maxy, jest Mazda CX-5
Silnik: był 2.5T, był 2.0 EB 240PS, jest 2.5 NA
Rocznik: był 2007, był 2012, jest 2016.
Postów: 473
|
![]()
2.5 nie rowne 2.5 - wersja z Focusa ST (czyli Mondeo I S-Max) miala klopoty z gladziami.
Powiedzmy - srednio odporne na temperatury (o ile pamiec nie zawodzi czuly punkt to 2 I 3 cylinder - jakos gorzej tam z chlodzeniem). Gdzies z necie znalazlem (chyba pumaspeed.co.uk) oferte tulei do tego silnika - cena oczywiscie kosmos, ale za to otwiera pole do podkrecania. Zgadnijcie czemu szukalem, I dlaczego zmienilem samochod na 2.0 EB Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ? Wlasnie przez silnik. Silniki w RS mialy inne gladzie I ich problem nie dotyczyl.
__________________
Nie wiem, nie znam sie - nie bierzcie mnie na powaznie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 23-04-2017
Skąd: WRC
Model: s-max
Silnik: 2.5
Rocznik: 2008
Postów: 6
|
![]()
tam jest słabo z chłodzeniem bo miesa bardzo mało miedzy cylindrami, te silniki nie sa takie pancerne jak niektorzy sadza, bardzo delikatne na przegrzanie, pancerne to było 2.3T T5 volvo - tam były grubsze tuleje, potem je chyba rozwiercano stopniowo - na 2,4T i potem na 2,5T, chociaz głowy nie dam, ze silnik 2,5T wywodzi sie z 2,3T
akurat z silnikami volvo jestem na bierząco |
![]() |
![]() |