Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-09-2017, 09:59   #1
Zielony34
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-04-2010
Model: Daewoo Leganza
Silnik: 2000
Rocznik: 1999
Postów: 21
Domyślnie Jak to jest z tymi silnikami?

Witam.

Szukam samochodu, który będę kupował gdzieś w styczniu. Czasu jeszcze troszkę mam, więc prowadzę spokojne rozpoznanie.

Forda znam i cenię, ale chciałbym szczerze zapytać, jak to jest z tymi silnikami benzynowymi i LPG, oraz kasacją luzów zaworowych? Jak szukam informacji w internecie, to jedyne, co można znaleźć, to informacje, że MOŻE dojść do wypalenia gniazd zaworowych, ale konkretnych przykładów - zero... Rozmawiałem z dwoma gazownikami kiedyś i mówili, że stosuje się dotrysk PB powyżej 4500rpm i to właściwie tyle, ponieważ dobra sekwencja steruje mieszanką i temperatura nie przekracza takich wartości, które mogłyby uszkodzić gniazda.

Druga sprawa - co ile trzeba średnio kasować luz zaworowy i ile to kosztuje w najgorszym przypadku, czyli przy wymianie wszystkich szklanek?

Oprócz Focusa, mam na oku Bravo 2. Jeśli nie dostanę w tych pieniądzach T-Jeta, to rozważę Focusa, bo silnik 1.4 16V 90KM we Fiacie jest zbyt słaby.

Do dyspozycji będę miał jakieś 18000zł.

Proszę o szczere i nie przesadzone opinie. Forda lubię i pociąga mnie jego prowadzenie, ceny części, prostota konstrukcji i stylistyka [to samo, co w Bravo] ale boję się troszkę tych silników benzynowych.

Nie interesują mnie Diesle. Jeżdżę TYLKO na LPG i proszę to uszanować, nie interesuje mnie, kto i co myśli o LPG Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Zielony34 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2017, 10:02   #2
hindus
ford::expert
 
Avatar hindus
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,554
Domyślnie Odp: Jak to jest z tymi silnikami?

A Focus 2 na benzynowej 1.4 też nie jest trochę mułowaty? Nie jeździłem = nie wiem = tylko tak słyszałem.
hindus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2017, 10:35   #3
krzysiek47
ford::average
 
Imię: krzysiek
Zarejestrowany: 02-01-2016
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2006
Postów: 125
Domyślnie Odp: Jak to jest z tymi silnikami?

Przed zakupem swojego Focusa tak samo jak Ty naczytałem się tekstów o wypalaniach gniazd zaworowych, że gaz nie jest polecany do Fordów, ale znalazłem tylko jedną wzmiankę, że komuś tam uszkodził się silnik. Ja kupiłem z tym zamiarem, że będę zakładał do niego LPG i prawie przez rok czasu cieszę się jazdą za małą kasę. Silnik 1.6 16V hmmmm wrażenia nie robi, po prostu auto do przemieszczania się. Ja mam ustawioną instalację bez żadnych dotrysków benzyny i tym bardziej jakieś lubryfikacji, nie daj się na to namówić. Ja polecam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie odpowiem Tobie na pytanie dotyczące ewentualnych kosztów napraw, jeśli chodzi o wymianę szklanek. Ja przed montażem u siebie nie sprawdzałem luzów ale jak kupisz auto i będziesz montować, możesz to zrobić.
krzysiek47 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2017, 10:41   #4
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Jak to jest z tymi silnikami?

ja z koleji mam 2 znajomych co mają gaz. jeden jest po wymianie silnika za 5 tysi, drugi po kapitalce.

nie wiem, może akurat oni tak trafili. ale całe oszczędności jakimi się chwalili latami poszły w jednym momencie w piach
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2017, 10:44   #5
hindus
ford::expert
 
Avatar hindus
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,554
Domyślnie Odp: Jak to jest z tymi silnikami?

Czyli hazard jak z dieslem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeździ się tanio dopóki nie trzeba wymieniać wtrysków, turbo albo dwumasy (tak Łukasz, wiemy, że to zmowa producenta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). I suma sumarum wychodzi na to samo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
hindus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2017, 10:47   #6
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Jak to jest z tymi silnikami?

ja robie 20 tys rocznie jednym autem i 25 tys rocznie drugim autem. ale za cholery nie mogę mentalnie się przekonać do gazu, bo wiem, że to jest loteria. jednym się uda 100 tys zrobić innym nie i tak to jest
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2017, 11:14   #7
Zielony34
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-04-2010
Model: Daewoo Leganza
Silnik: 2000
Rocznik: 1999
Postów: 21
Domyślnie Odp: Jak to jest z tymi silnikami?

Cytat:
Napisał hindus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A Focus 2 na benzynowej 1.4
Nie biorę w ogóle pod uwagę 1.4 w Fordzie.

Cytat:
Napisał krzysiek47 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przed zakupem swojego Focusa tak samo jak Ty naczytałem się tekstów o wypalaniach gniazd zaworowych, że gaz nie jest polecany do Fordów, ale znalazłem tylko jedną wzmiankę, że komuś tam uszkodził się silnik.
Do tego nie wiadomo, jak silnik był traktowany i co tak na prawdę było powodem uszkodzenia... Od samego początku wypalenie gniazd zaworowych wydawało mi się mitem. Mało tego, jeden mechanik mi powiedział, że ceramiczne gniazda zaworowe są w stanie więcej wytrzymać od tradycyjnych.

Cytat:
Napisał Fulara Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ja z koleji mam 2 znajomych co mają gaz. jeden jest po wymianie silnika za 5 tysi, drugi po kapitalce.
pytanie, co to były za instalacje, jak serwisowane i gdzie LPG był tankowany, oraz, czy to na pewno wina LPG...

Cytat:
Napisał hindus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
I suma sumarum wychodzi na to samo
bzdura. Silnik wyjdzie taniej wymienić, niż wymiana sprzęgła z dwumasą, turbiną i np wycięciem DPFa...

Cytat:
Napisał Fulara Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ale za cholery nie mogę mentalnie się przekonać do gazu
to weź kalkulator i podlicz, ile rocznie przepłacasz przez te 45 tysięcy kilometrów. Ja mam styczność z LPG od 98r i nigdy jeszcze przez LPG nie było kłopotów z silnikiem.
Zielony34 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2017, 11:21   #8
DiscoLED
ford::average
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 27-04-2016
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 benzyna/LPG
Rocznik: 2000
Postów: 100
Domyślnie Odp: Jak to jest z tymi silnikami?

Tak jak fulara mówi. Jest to w pewnym sensie loteria, choć nie wiadomo dokładnie czym spowodowana. Obiegowa opinia mówi, że kapitalne znaczenie ma prawidłowe wyregulowanie gazu. No właśnie, tylko jaką ma się pewność, że jest prawidłowo wyregulowana? Bo gazownik tak powiedział? Ja mam foczkę z gazem i oprócz niższych cen za paliwo innych zalet nie ma. Wieczne kłopoty z tą instalacją, pomimo prawidłowego (według gazowników) ustawienia foczka faluje na luzie, czasami gaśnie. Na paliwie wszystko jest OK. Gazownicy regulowali, wymieniali wtryskiwacze, filtry i nic. Problem jak był tak jest. Ja osobiście zraziłem się do instalacji gazowej, jednak ze względu na pracę (gdzie dużo jeżdżę i paliwo gazowe daje spore oszczędności) jestem na nią skazany. Z drugiej strony już mi nie zależy, samochód stary, jak się rozsypie to się rozsypie. Nie będę płakać.

Ostatnio edytowane przez DiscoLED ; 29-09-2017 o 11:26
DiscoLED jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2017, 11:31   #9
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Jak to jest z tymi silnikami?

Cytat:
Napisał Zielony34 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
to weź kalkulator i podlicz, ile rocznie przepłacasz przez te 45 tysięcy kilometrów.
mam wykształcenie cyferkowe i dokładnie wiem co i ile. sęk w tym, że... nie mogę się przekonać. tak jak do tego złomu obecnego nowego.

ja jeździłem mondeo 1.8 starym na gazie swego czasu. tragedia. falowanie, pyrchanie, kaszlenie, gaśnięcie silnika na światłach....
wiem, że pewnie był rozregulowany, ale mnie to zniechęca
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2017, 11:37   #10
krzysiek47
ford::average
 
Imię: krzysiek
Zarejestrowany: 02-01-2016
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2006
Postów: 125
Domyślnie Odp: Jak to jest z tymi silnikami?

Cytat:
Napisał DiscoLED Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak jak fulara mówi. Jest to w pewnym sensie loteria, choć nie wiadomo dokładnie czym spowodowana. Obiegowa opinia mówi, że kapitalne znaczenie ma prawidłowe wyregulowanie gazu. No właśnie, tylko jaką ma się pewność, że jest prawidłowo wyregulowana? Bo gazownik tak powiedział? Ja mam foczkę z gazem i oprócz niższych cen za paliwo innych zalet nie ma. Wieczne kłopoty z tą instalacją, pomimo prawidłowego (według gazowników) ustawienia foczka faluje na luzie, czasami gaśnie..
Niestety kolego, że Ty masz problemy z samochodem, nie świadczy to o tym, że LPG w naszych Fordach nie będzie się sprawdzać, świadczy to tylko o tym, że trafiłeś na złego instalatora, który nie zna się, nie umie wyregulować Twojej instalacji, a może Ty albo On źle dobraliście komponenty do auta. Ludzie chcą oszczędzać jeżdżąc na gazie ale powinno się zacząć oszczędzać po montażu!!!
A jakie chcesz jeszcze widzieć zalety jazdy na gazie???
krzysiek47 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:30.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.