|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-05-2018, 07:27 | #1 |
ford::amateur
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 07-05-2018
Model: Ford Focus MK II
Silnik: 1.6 tdci 109 KM
Rocznik: 2006
Postów: 6
|
Strzał pod maską, spadek mocy, świszczenie w kokpicie, kopcenie
Cześć wszystkim jestem tu nowy dlatego też proszę o wyrozumiałość Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Od kilku dni stałem się posiadaczem focusa 1.6 tdci 109 KM. Moja radość nie trwała jednak zbyt długo, już przy pierwszej dłuższej trasie zaliczyłem usterkę. Przy prędkości około 140 km/h usłyszałem strzał pod maską po którym moc auta bardzo wyraźnie spadła. Dodatkowo zacząłem słyszeć świst przy dodawaniu gazu, najlepiej jest słyszalny w kokpicie, stojąc przed otwartą maską świst jest dużo cichszy. Oprócz wymienionych powyżej objawów auto zaczęło mocno kopcić na czarno. Sprawdziłem pobieżnie przewody od turbiny ale nigdzie nie widzę żadnego pęknięcia. A to była moja pierwsza myśl. Macie jakieś pomysły co mogło walnąć ?? Będę wdzięczny za pomoc. |
11-05-2018, 07:37 | #2 |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 05-03-2017
Skąd: Gliwice
Model: Ford Mustang GT 2019 EU
Silnik: 5.0L TiVCT Coyote (450KM)
Rocznik: 2019
Postów: 1,165
|
Odp: Strzał pod maską, spadek mocy, świszczenie w kokpicie, kopcenie
Ja nadal myślę, że to przewód od turbiny. Sprawdź je jeszcze raz. Ale dokładniej.
|
11-05-2018, 07:52 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-06-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3
Silnik: 1,6 TDCI DPF (115 KM)
Rocznik: 2012
Postów: 333
|
Odp: Strzał pod maską, spadek mocy, świszczenie w kokpicie, kopcenie
Pęknięty przewód od intercoolera to klasyk tego silnika. Ewentualnie mógł się rozlecieć kolektor ssący, który jest plastikowy. Ważne, żeby pamiętać, że to zazwyczaj jest skutek a nie przyczyna. Przyczyną najczęściej jest zawór sterowania geometrią turbiny.
|
Tagi |
kopcenie , spadek mocy , strzał , świst |
|
|