Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-07-2018, 20:32   #1
zmulim
FCP member
 
Avatar zmulim
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,641
Exclamation Wymiana tylnych sprężyn i wahaczy

Witajcie. Jako że zabrałem się za wymianę tylnych sprężyn, sprawdziłem też stan tulei wahaczy i wygląda to bardzo kiepsko - niby kąty trzyma i koła są w miarę ok, nie rozjeżdżają się, ale czuć że tył już pływa... Zdecydowałem się na kompleksową robotę w warsztacie u kolegi. Kupiłem zestaw wahaczy Lemforder (banany i kości) oraz wahacze poprzeczne od sprężyn Meyle. Mam też kompletny zestaw śrub i mimośrodów, oraz oba cukierki do wahaczy wleczonych. Pytanie do was koledzy, którzy to może robili, bądź wiedzą co i jak w tym zawieszeniu. Jak to zrobić żeby nie zepsuć nowych wahaczy? Czytałem co nieco o tzw wysokości konstrukcyjnej, ale nigdzie nie jest to sprecyzowane o co dokładnie chodzi. Częściowo rozumiem, że należy wszystko poskładać ładnie na podnośniku, cukierki wprasować po wcześniejszym zaznaczeniu położenia starych (kąt), ale niczego nie dociągać ostatecznie, tylko dopiero po postawieniu auta na koła? Później mimośrody do zbieżności na stacji do geometrii i gotowe? Jakieś wskazówki co do samej pracy wymiany tylnej zawiechy? Robi się to skręcanie jak auto obciążone czy puste? Dodam też że sprężyny będą nowe więc zawiecha pójdzie trochę wyżej na 100%. Bardzo proszę o jakieś wskazówki bo chcę tym autem trochę jeszcze pojeździć a części zawieszenia też tanie nie są.

zmulim jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2018, 22:23   #2
miery
ford::advanced
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 03-06-2015
Skąd: Bydgoszcz
Model: Ford Focus MK1 Sedan
Silnik: 1.6L Zetec-S
Rocznik: 2002
Postów: 409
Domyślnie Odp: Wymiana tylnych sprężyn i wahaczy

Robiłem ponad rok temu cały tył. Największy problem to wszystko rozkręcić, śruby trzeba było wybijać z tulejki, nakrętki i łby śrub obciąć szlifierką. Walka niemiłosierna. Jak wszystko złożysz to tył trochę trzeba obciążyć i dociągnąć dynamometrycznym wszystkie śruby.
Wg tego robiłem [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
W sumie jak skręciłem wszystko to stał prosto, na zbieżności dużo źle nie było.

Ogólnie drugi raz bym nie robił. Nie polecam.
miery jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2018, 22:49   #3
zmulim
FCP member
 
Avatar zmulim
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,641
Domyślnie Odp: Wymiana tylnych sprężyn i wahaczy

Kolega na warsztacie ma dużo przydatnych narzędzi i sprzętu, także myślę że z demontażem damy radę, na pewno flexem trzeba będzie potraktować 90% śrub. Ale tak jak pisałem nowe mam wszystkie. No właśnie, co do tego składania, rozumiem że auto na dół i ile mniej więcej tego obciążenia trzeba dać? Podobno jak się to źle poskręca na złej wysokości to szybciej się oberwą tuleje wahaczy, czego bym nie chciał. Przeglądałem tego TISa, mam nawet przygotowane wydruki danych regulacyjnych zawiechy, ale nigdzie tam nie pisze ile auto obciążyć, ani co to w zasadzie jest ta wysokość konstrukcyjna? Chyba że jest to ukryte gdzieś w tych danych kątów zawieszenia?
zmulim jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2018, 23:47   #4
civicplff
ford::average
 
Zarejestrowany: 13-05-2018
Model: focus mk2 kombi
Silnik: 1.6 ti sida benzyna
Rocznik: 2009
Postów: 173
Domyślnie Odp: Wymiana tylnych sprężyn i wahaczy

Kazde silenblocki (tuleje) skrecamy w normalnym ich polozeniu czyli w momencie jak stoi na kolach bez zadnych osob w srodku czy ciezaru w bagazniku. Jesli tego nie zrobimy w krotkim czasie pozrywa gumy i beda znow do wymiany. Najlepiej to na kanale lub 4 kolumnowym podnosniku (najazdowym takim jak do geometrii).

Ostatnio edytowane przez civicplff ; 14-07-2018 o 23:52
civicplff jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2018, 06:01   #5
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Wymiana tylnych sprężyn i wahaczy

jak kolega wyżej, kto skręci zawieszenie na wiszącego za brzuch psa szybko wróci do tematu
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:11.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.