|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-03-2019, 18:32 | #1 |
ford::average
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 18-03-2018
Skąd: Bydgoszcz
Model: FOCUS MK2
Silnik: 1.6 TDCi 90KM
Rocznik: 2007
Postów: 50
|
Falowanie temperatury silnika i niedogrzewanie 1.6TDCI
Witam. Wiem że tego typu problemy w tym silniku były poruszane milion razy, ze jednym się dogrzewa, a innym nie i to jest normalne, ale czy takie skrajne niedogrzewanie jak u mnie jest normalne - wątpię. Dlatego pisze nowy wątek. Silnik 1.6TDCi 90KM. Przy obecnych temperaturach około 6-12 stopni silnik nie dochodzi do stałej temperatury w okolicach pionowej kreski. Z reszta nigdy nie dochodził i jeżeli już to było stabilne 85 stopni. Tak było jeszcze latem i ewentualnie jesienią. Przy obecnych warunkach jest gorzej. Aby mieć dokładne odniesienie monitorowalem temperaturę na żywo podczas każdy dzięki modułowi OBD. Podczas przyspieszania i jazdy bliżej 3tys obrotów temperatura silnika wynosi 76-80 stopni, stabilna jazda 2tys obrotów temperatura 72-74 stopnie. Postój 68-70 stopni. Czy takie objawy należą do normalnych? Czego można się ewentualnie uczepić i sprawdzić ?
|
09-03-2019, 18:57 | #2 |
ford::amateur
Imię: wojtek
Zarejestrowany: 28-02-2019
Skąd: francja
Model: focus mk3
Silnik: 2.0 115KM
Rocznik: 2012
Postów: 7
|
Odp: Falowanie temperatury silnika i niedogrzewanie
W moim mk3 mam to samo niedogrzewa. Jak stane w korku to skoczy do temp roboczej , jeżdzę juz tak chwile a dopóki sie nie przegrzewa to nic nie ruszam. Mam żaluzje w chłodnicy i tez jest odczucie jakby otwierały się za wczesnie , tylko moj to 2.0 tdci ale nie sugeruj się moję wypowiedzią bo zawsze mogę się mylić.
|
09-03-2019, 19:23 | #3 |
ford::average
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 18-03-2018
Skąd: Bydgoszcz
Model: FOCUS MK2
Silnik: 1.6 TDCi 90KM
Rocznik: 2007
Postów: 50
|
Odp: Falowanie temperatury silnika i niedogrzewanie
Przegrzewanie jest niedopuszczalne ale jazda na zbyt niskiej temperaturze na dłuższa metę tez jest szkodliwa dla klekota Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. dlatego chciałbym wiedzieć czy coś tu podpada, czy ten dziwny typ tak ma Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
09-03-2019, 19:25 | #4 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,553
|
Odp: Falowanie temperatury silnika i niedogrzewanie
Moim zdaniem za niska. Mam ten sam silnik i w takich samych warunkach nie ma problemu żeby dojść do pionu. Jak jadę spokojnie to potrzebuje na to ok. 10 km, ogrzewanie włączone na full (bo dogrzewam kabinę PTC), jak ruszy się strzałka (przekroczy te 70) to skręcam na 2/3 (początek czerwonego) i zaraz dobija do 87.
Napisz jeszcze czym monitorujesz temperatury - jaki interfejs, jaki program i jakie pola obserwujesz? |
10-03-2019, 10:01 | #5 |
ford::average
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 18-03-2018
Skąd: Bydgoszcz
Model: FOCUS MK2
Silnik: 1.6 TDCi 90KM
Rocznik: 2007
Postów: 50
|
Odp: Falowanie temperatury silnika i niedogrzewanie
Poza obserwacją wskaźnika, temperaturę kontroluję chińskim najtańszym modułem OBD II na bluetooth Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. oraz bezpłatną aplikacją na telefon typu OBD doktor. zakładka odnosząca się do jakiejkolwiek temperatury jest tylko jedna w bezpłatnej wersji programu i nazywa się jakoś coolant temperature. Pomimo że wyposażenie pomiarowe używam tandetne, to uważam że taki podstawowy parametr odczytuje prawidłowo tym bardziej że wskaźnik na liczniku zachowuje się adekwatnie do wskazań z aplikacji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. w sieci jest dosłownie mnóstwo poruszonych problemów dotyczących temperatury w tym silniku i większość uważa że to norma, ale są wyjątki gdzie się dogrzewa prawidłowo. Takie przpadki wprowadzają mnie w zakłopotanie i nie wiem czy ryzykować wymiana termostatu z czujnikiem która może nie przynieść skutku. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. przypominam że jak jest ciepło (min 18 stopni) na dworze, silnik dochodzi do tych około 83-85 stopni zachowując prawie idealna stabilizację lub nieznacząco się wahając.
|
10-03-2019, 14:38 | #6 |
ford::average
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 18-03-2018
Skąd: Bydgoszcz
Model: FOCUS MK2
Silnik: 1.6 TDCi 90KM
Rocznik: 2007
Postów: 50
|
Odp: Falowanie temperatury silnika i niedogrzewanie
W celach doświadczalnych zakrylem cała chłodnice. Pomiędzy chłodnice a intercooler wsadziłem dyktę jak do obijania mebli od tylu. Tylko zanim zacznę jeździć, czy jest to bezpieczne? Chodzi mi o to czy nie ma tam w okolicach temperatur które by mogły wywołać pożar dykty Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
10-03-2019, 15:04 | #7 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,550
|
Odp: Falowanie temperatury silnika i niedogrzewanie
Dykta jest sztywna, wystarczy karton, bardziej miękki.
Auta tak jeżdżą z zaslonietymi chlodnicami, bez pożaru. |
10-03-2019, 15:41 | #8 |
ford::average
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 18-03-2018
Skąd: Bydgoszcz
Model: FOCUS MK2
Silnik: 1.6 TDCi 90KM
Rocznik: 2007
Postów: 50
|
Odp: Falowanie temperatury silnika i niedogrzewanie
Byłem się przejechać 10km po mieście, chwilowo jadąc 100km/h Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jest minimalna różnica - poprawa i wygląda tak. Po zakryciu chłodnicy silnik szybciej się rozgrzewa od zera, od zupełnie zimnego. To akurat może nie jest dziwne bo jak powietrze nie dmucha to łatwiej jest się rozgrzać. Później sytuacja wygląda podobnie jak wcześniej opisywałem, ale w wyższych przedziałach temperatury. Na postoju mam już 74-77 stopni, jak jadę lub przyśpieszam oscyluje 78-81 stopni. Chciałbym też dodać, że gumowe węże wychodzące ze zbiornika płynu są bardzo ciepłe. Jeden idzie do termostatu, drugi gdzieś chyba w stronę chłodnicy. Można teraz jakieś lepsze wnioski wysnuć? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
11-03-2019, 12:01 | #9 |
ford::average
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 18-03-2018
Skąd: Bydgoszcz
Model: FOCUS MK2
Silnik: 1.6 TDCi 90KM
Rocznik: 2007
Postów: 50
|
Odp: Falowanie temperatury silnika i niedogrzewanie
Brak pomysłów? Czyli w ciemno wymieniać termostat z czujnikiem i liczyć na poprawę :/
|
11-03-2019, 12:32 | #10 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,553
|
Odp: Falowanie temperatury silnika i niedogrzewanie
Jak chcesz poczekać to na dniach nagram wykres temperatury u mnie, porównasz sobie tempo nagrzewania i ocenisz czy u Ciebie jest podobnie, czy jednak nie.
|
|
|
|