![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 12-02-2004
Skąd: Mazowsze, TenKraj.
Model: Mondek V5 sedan
Silnik: diesel 2.0 /150 koni
Rocznik: 2019
Postów: 996
|
![]()
Focus Mk4 , rocznik 2019, diesel, 120 KM
Przebieg ~1500 km. Już wcześniej zauważyłem że ten problem się pojawiał, ale trochę potrwało, zanim go rozpoznałem. A konkretnie chodzi o przypadek, kiedy jadę przez jakiś czas z prędkością np. 100 km, muszę zwolnić np. przy dojeździe do bramki na autostradzie , lub przy skręcie na jakimś skrzyżowaniu, lub po prosu przed światłami. Takie miałem przypadki. Silnik się wyłącza troszkę dziwnie, jak zauważyłem, bo przy typowym STOP & START , to wyłącza się jak auto się zatrzyma, a w tych przypadkach silnik wyłącza się jeszcze jak minimalnie auto się toczy, tak przy prędkości 5 km/h Przy próbie ruszenia, przy wciśnięciu sprzęgła nie działa rozruch silnika typowy dla funkcji STOP & START , nic się nie dzieje. Trzeba silnik uruchomić ponownie kluczykiem w stacyjce. Oczywiście żaden błąd się nie pojawia. Czy ktoś też miał takie problemy ? Jakieś sugestie? Ostatnio edytowane przez kacper69 ; 17-04-2019 o 21:06 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Imię: WR
Zarejestrowany: 09-04-2008
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Model: Ford Focus ST-Line
Silnik: 1.5 EcoBoost 150>195KM 340Nm
Rocznik: 2018/2019
Postów: 246
|
![]()
Skoro to nowe auto, to najlepiej jechać do ASO na diagnozę.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 12-02-2004
Skąd: Mazowsze, TenKraj.
Model: Mondek V5 sedan
Silnik: diesel 2.0 /150 koni
Rocznik: 2019
Postów: 996
|
![]()
Dzięki za wspaniałą radę.
Sam bym na to nie wpadł. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 19-01-2017
Skąd: Kalety
Model: Ford Custom, Focus MK4,Transit MK8
Silnik: 2.0 Ecoblue 170 , 1.5 EB 182, 2.0 Ecoblue
Rocznik: 2017, 2019,2018
Postów: 87
|
![]()
Kolega dobrze pisze nowe auto i do serwisu z nim. Nie ma co grzebać przy aucie bo potem może być problem z gwarancją. A niech Ford wie że coś się dzieje z autami.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: stefan
Zarejestrowany: 25-02-2014
Skąd: Tomaszów Maz
Model: fokus stline
Silnik: 1500 ecoblue. 120 KM
Rocznik: 2018
Postów: 93
|
![]()
Dokładnie to samo, diesel. Przeszło.dodatkowo pamietam wyłaczać start stop.Bardzo niemiłe uczucie , wychylasz się z drogi podporządkowanej i zonk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,728
|
![]()
Przy automacie to może jeszcze start/stop wyłączyć silnik jak się włączacie do ruchu, ale przy manualu mając wciśnięte sprzęgło nigdy tego nie zrobi. No chyba, że stajecie na luzie i puszczacie sprzęgło, tylko po co.
Cytat:
Natomiast jeśli silnik by był wyłączony przez s/s i nie został włączony podczas wciskania sprzęgła, to pojawi się stosowny komunikat o koniecznym ponownym rozruchu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,386
|
![]()
Powiem Ci, że miałem pisać to samo.
Zdarzyło mi się, że MK3 przy toczeniu się (chyba do 5/6 km/h) potrafi zgasić przez S/S, ale jeśli nagle dobiłem sprzęgło i faktycznie udało mi się go jakoś zgasić (jakoś się da.. mi przez 3 lata udało się to zrobić może tylko 2 razy), to pojawia się komunikat na desce. Ale tak czytam i myślałem, że może (może?) w MK4 jest już inaczej? Coś jednak czuję, że to jednak użytkownik doprowadza do sytuacji która nie powinna mieć miejsca (toczenie się na luzie? Dlaczego?). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: tomdyl
Zarejestrowany: 26-07-2018
Model: fokus Mk3 FL Titanium
Silnik: 1.5 ecoboost 150
Rocznik: 2017
Postów: 29
|
![]()
Mhm. Nigdy nie zdarza się wam dojeżdżać do czerwonego światła albo zamkniętego przejazdu kolejowego i zrzucić na luz wiedząc, że będziecie stać?
Nie mówię o wrzuceniu luzu przy 60km/h tylko przy np 25km/h. Co prawda mam mk3 FL i start/stop tylko czasem zapomnę wyłączyć lecz nawet wtedy wyłącza silnik dopiero po zatrzymaniu się. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: darek
Zarejestrowany: 29-06-2012
Skąd: malopolska
Model: focus MK2 FL, Focus mk4
Silnik: 1.6 benzyna, 1.0 ecoboost
Rocznik: 2009, 2018
Postów: 93
|
![]()
Po takim zgasnięciu silnika, kiedy wcisnięcie sprzegła nie uruchamia go masz nadal np. wspomaganie kierownicy? Bo jeśli nie to chyba znaczy, że to nie S/S zgasił.
Jeśli silnik gaśnie w czasie jazdy (wolno ale jednak jazdy) i nie uruchamia sie po wsciśnięciu sprzegła to po prostu gasnie Ci silnik i od tego jest Assistance. Ja bym sie trochę bał tak jeżdzić, dałes kupe kasy za samochód, assistance i gwarancja jest od tego aby jeżdzić bez takich stresów. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::professional
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-12-2011
Skąd: Mielec i okolice
Model: Focus 1,6 tdci; Fusion 1
Silnik: 1,6 ON; 1,4 Pb
Rocznik: 2012; 2004
Postów: 1,313
|
![]() Cytat:
Swoją drogą dziwne żeby Start/Stop przy tej prędkości zgasił silnik - muszę spróbować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Było Mondeo 1999 1.8TD, był C-Max 2007 1.6 TDCI, jest Fusion I, i Focus 2012 1.6 TDCI, o Merivie B nie wspomnę bo wstyd |
|
![]() |
![]() |