|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-06-2019, 12:09 | #1 |
ford::advanced
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 06-04-2010
Model: S-max
Silnik: 1. 8 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 211
|
Klimatyzacja, dziwne cykle pracy
Witajcie, wracam z klimatyzacją, po wymianie kompresora, wymianie wentylatora z modułem, przeglądzie wiązek + ponownym nabiciu cieszyłem się ze sprawnej klimy która chłodzi do tej pory ale w dziwnym cyklu.
Zauważyłem że przy przekroczeniu 100 km/h z kratek wentylacyjnych leci na zmianę zimne powietrze z chłodniejszym ewidentnie czuć, że wydajność kompresora spada. Poniżej tej prędkości z kratek leci cały czas zimne powietrze. Nie sprawdziłem jeszcze czy takie cykle uruchamiają się przed uzyskaniem temp. cieczy czy dopiero po. Błędów w forscanie brak. Jakieś pomysły? Czujnik temp. czy za duże ciśnienie w układzie?
__________________
§23 |
20-06-2019, 17:14 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-06-2018
Model: galaxy
Silnik: dw10c
Rocznik: 2011
Postów: 750
|
Odp: Klimatyzacja, dziwne cykle pracy
Moze ci sie nie domykac klapka zamykajaca przeplyw przez nagrzewnice
Sent from my SM-N960F using Tapatalk |
24-06-2019, 18:49 | #3 | |
ford::advanced
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 06-04-2010
Model: S-max
Silnik: 1. 8 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 211
|
Odp: Klimatyzacja, dziwne cykle pracy
Cytat:
__________________
§23 |
|
24-06-2019, 20:35 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-03-2010
Skąd: małopolska
Model: s-max
Silnik: 2,0
Rocznik: 2006
Postów: 76
|
Odp: Klimatyzacja, dziwne cykle pracy
Cześć
Zrób kalibrację klap [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]. Po wszystkim w forscanie sprawdź temperatury z nawiewów jeśli pamietam to AVC. Zobacz kiedy rozłącza spręzarkę czy przy zbyt wysokie ciśnienie ok. 2300kPa czy kiedy parownik spada do 4stC. Swoją drogą to zabuliłeś pewnie sporo kasy a fachowiec nie wymienił Ci zaworu rozpręznego? który jest cichym winnym kiepskiego chłodzenia i praktycznie nie można go sprawdzić a jedynie wymienić. W parametrach AVC masz procentowe otwarcie klap i temperatury z nawiewów Sprężarka nowa, regenerowana czy używka. Takie wahnięcia temperatur to może być zamarzanie parownika. Sporo powiedzą Ci dane z forscana. W OBD chyba masz ciśnienie w układzie ACC_PRESS i podgląd na załączenie sprzęgła ACC_REQE Ostatnio edytowane przez kalachan ; 24-06-2019 o 20:44 |
25-06-2019, 18:30 | #5 | |
ford::advanced
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 06-04-2010
Model: S-max
Silnik: 1. 8 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 211
|
Odp: Klimatyzacja, dziwne cykle pracy
Cytat:
__________________
§23 |
|