|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-06-2019, 16:25 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-06-2012
Model: mk2fl
Silnik: 1,6
Rocznik: 2009
Postów: 14
|
1.6 TDCI zapchany DPF/FAP ?
Witam,
Chciałem zapytać czy ktoś może miał podobny problem i czy to może wskazywać na zapchany DPF/FAP. Jadąc sobie zauważyłem spadek mocy (jak by turbo nie chciało się załączyć) brak info o awarii. Na drugi dzień rano na zimnym silniku wyglądało OK. po rozgrzaniu znowu spadek mocy. Następne odpalenie silnika i już była obecna kontrola silnika. Po diagnozie komputerowej błąd z ERG P0490 - Wysokie napięcie w obwodzie sterującym recyrkulacją spalin P042F - EGR zablokowany w położeniu zamkniętym W warsztacie jednak uznali że EGR wygląda OK i nawet po zamianie dalej coś jest nie tak. I polecili mi kontakt z elektrykiem... wracając jednak auto całkowicie zgasło i nie dało się go już odpalić. Auto kręciło ale nie umiało zaskoczyć. Kolega który przyjechał mnie holować wpadł na pomysł aby spróbować odłączyć tą metalową rurkę która idzie z kolektora ssącego do chłodnicy EGR następnie już do samego zaworu EGR (załącznik). Auto zapaliło od razu. Co prawda osłabione i duszące się ale odpaliło i dało się nim zjechać. Czy to możliwe że jest zapchany całkowicie DPF/FAP ? płyn FAP jest bo był sprawdzony. Czy może z innego powodu auto się dusi ? Aktualnie błędy jakie się pojawiły po tym jak auto stanęło to: P0490 - Wysokie napięcie w obwodzie sterującym recyrkulacją spalin P042F - EGR zablokowany w położeniu zamkniętym P2141 - Niskie napięcie w obwodzie sterującym przepustnicą recyrkulacji spalin P0488 - Usterka dotycząca działania lub zakresu sygnału sterowania położeniem przepustnicy układu dolotowego P2458 - Czas trwania regeneracji filtru cząsteczek stałych w pojeździe Diesel Zastanawiam się czy jest sens czekać na elektryka czy szukać warsztatu gdzie zajmują się tym ustrojstwem DPF.... |
21-06-2019, 17:18 | #2 |
ford::advanced
Imię: Arek
Zarejestrowany: 24-01-2015
Skąd: Bydgoszcz
Model: Ford Connect ACTIVE/Kia ProCeed GT MY2022
Silnik: 1,5 TDCI 120 KM /1,6 T-GDi 206 KM
Rocznik: 2022/2021
Postów: 332
|
Odp: 1.6 TDCI zapchany DPF/FAP ?
wyczyść EGR, odłącz wtyczkę*od EGR i zobacz co się wtedy będzie działo,
masz praktycznie wszytkie błędy związane z EGR więc nie szukał bym problemów w DPF, |
21-06-2019, 18:37 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-06-2012
Model: mk2fl
Silnik: 1,6
Rocznik: 2009
Postów: 14
|
Odp: 1.6 TDCI zapchany DPF/FAP ?
Po odłączeniu wtyczki EGR, bez zmian. Auto nie pali.
|
21-06-2019, 18:48 | #4 |
ford::advanced
Imię: Arek
Zarejestrowany: 24-01-2015
Skąd: Bydgoszcz
Model: Ford Connect ACTIVE/Kia ProCeed GT MY2022
Silnik: 1,5 TDCI 120 KM /1,6 T-GDi 206 KM
Rocznik: 2022/2021
Postów: 332
|
Odp: 1.6 TDCI zapchany DPF/FAP ?
W sumie racja, jak jest zamknięty to odpięcie wtyczki nic nie da, spróbuj odkręcić egr i odpal bez niego, to chyba będzie najlepsza diagnoza
|
21-06-2019, 19:20 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-06-2012
Model: mk2fl
Silnik: 1,6
Rocznik: 2009
Postów: 14
|
Odp: 1.6 TDCI zapchany DPF/FAP ?
jeżeli odkręcę EGR to auto odpali tak jak teraz odpaliło bez podłączenia rurki która jest na fotce - będzie przerwa taka sama jaką uzyskałem odłączając te metalową rurkę ze zdjęcia
|
21-06-2019, 20:45 | #6 |
ford::beginner
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 02-09-2017
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 17
|
Odp: 1.6 TDCI zapchany DPF/FAP ?
Podłącze się pod temat, czy do focusa 1.6 tdci 2010 rok trzeba coś dolewać do dpf ?
|
21-06-2019, 21:38 | #7 | |
ford::advanced
Imię: Arek
Zarejestrowany: 24-01-2015
Skąd: Bydgoszcz
Model: Ford Connect ACTIVE/Kia ProCeed GT MY2022
Silnik: 1,5 TDCI 120 KM /1,6 T-GDi 206 KM
Rocznik: 2022/2021
Postów: 332
|
Odp: 1.6 TDCI zapchany DPF/FAP ?
Cytat:
|
|
22-06-2019, 03:24 | #8 | ||
ford::expert
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,996
|
Odp: 1.6 TDCI zapchany DPF/FAP ?
Cytat:
Bump: Cytat:
|
||
22-06-2019, 08:43 | #9 | |
ford::beginner
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 02-09-2017
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 17
|
Odp: 1.6 TDCI zapchany DPF/FAP ?
Cytat:
Ford Model Focus Rodzaj nadwozia Hatchback Typ paliwa Diesel Pojemność silnika [cm3] 1600 Kraj producenta Niemcy Kolor lakieru Frozen White Wersja Seria 20 Silnik 1.6L Duratorq CR TC Typ silnika DV6T Norma emisji spalin Emisja Etapu V Moc silnika 66KW (90HP) Typ skrzyni biegów Manualna Napęd FWD Ostatnio edytowane przez adriansi ; 22-06-2019 o 08:46 |
|
22-06-2019, 11:08 | #10 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-07-2014
Skąd: Zabrze
Model: jeszcze focus mk2 GHIA ale już jest fusion 2016 se 2.0 EcoBoost
Silnik: 2.0 tdci , 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2006 , 2016
Postów: 1,360
|
Odp: 1.6 TDCI zapchany DPF/FAP ?
edzio-s
Podłącz forscan czy jakąś serwisówkę i sprawdź różnicę ciśnień DPF . Zapchanie całkowite DPF może doprowadzić do poważnych uszkodzeń sprężarki ,wtrysków a nawet silnika . Nie lekceważ tego i nie eksploatuj silnika nim nie usuniesz przyczyn . Czytając to właśnie opis odpowiada całkowitemu zapchaniu DPF a najczęstszą przyczyną jest niesprawna turbina bądź w mniejszym stopniu lejące wtryskiwacze , proces narasta stopniowo i gdy osiągnie apogeum może być za późno. DPF i turbina mogą przy niesprawności jednego z tych elementów bardzo szybko się zużyć . DPF jest elementem wymiennym i powinien być wymieniany co około 120 tyś a inną opcją jest regeneracja czyli mycie DPF-a pod wysokim ciśnieniem z dodatkiem odpowiedniej chemii (zajmują się tym wyspecjalizowane firmy) i można prawie 100 % sprawności odzyskać . |