![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 16-01-2006
Skąd: Olsztyn
Model: Citroen C5 X7
Silnik: 3.0 HDI
Rocznik: 2012
Postów: 89
|
![]()
Czeka mnie wymiana tulei gumowych stabilizatora przód Mondeo MKII. Proszę o porady jak się z tym uporać. Ostatnio gdy patrzyłem na dostęp w tych miejscach to włosy mi się zjeżyły na głowie.
__________________
Od 21 października 2007 zmiana Escort Kombi na Mondeo Kombi MK2 1.8 TD Ostatnio edytowane przez SRS ; 06-09-2020 o 22:44 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 27-08-2007
Skąd: Nowa Ruda/Wrocław
Model: Ford Mondeo MKI
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 1995
Postów: 1,098
|
![]()
Witam!
Podłączam się do tego tematu również czeka mnie wymiana tych tulei. Z tego co sie dowiadywałem to raczej bez opuszczania ramy nie obejdzie się bo kluczem raczej żadnym do nich nie dostanie się. Liczę że ma ktoś patent na wymianę tych tulei bez opuszczania ramy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Ford Mondeo MK1 1.6 16V hatchback 95r. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 13-10-2006
Skąd: front wschodni
Model: sprzedany
Silnik: sprzedany
Rocznik: sprzedany
Postów: 389
|
![]()
1)samochód na kanal
2)zdejmujesz osłone silnika od spodu 3)podnosisz hydraulicznym siłownikimem opartym na silniku(lub skrzyni-mechanik bedzie wiedzial) 4)odkrecasz kola 5)odkrecasz łączniki stabilizatora 6)obejma jest na dwie śruby, tą do której jest łatwiejszy dostęp wykręcasz całą 7)drugą śrubę odkrecasz ile sie da do polowy mniej wiecej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.metalową obejmę pchasz obkrecając na śrubie w stronę komory silnika 9)wylazi stara guma, wkladasz nową i obejmę cofasz z powrotem na nową gumę 10)pomocna przy montażu jest pasta BHP-by sie coś tam ślizgało-będzie łatwiej 11)skrecasz wszystko z powrotem i bierzesz się za drugie koło tj drugą gumę. Najlepiej niech to zrobi mechanik, możesz mu tylko podpowiedzieć z tymi obejmami jak ma odkrecać. [ Dodano: 02-11-2007, 07:23 ] PS. Kupujcie oryginalne gumy! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mi Febi bilstein coś już piszczą, więcej nie kupię zamiennika jeżeli chodzi o zawieszenie. Zamiennik to moze być jakiś filtr albo inny duperel. Na zawias tylko oryginały. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 03-07-2007
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2015
Postów: 317
|
![]()
No to życze powodzenia :fcp12 :fcp27 by gumy włożyć nie odkręcając całej obejmy.
Tak chciałem zrobić ale po długiej walce się poddałem , gumy które kupiłem były twarde i niema mowy by sie poddały do zapięcia. Ja więc odkręciłem sanki z tyłu od podwozia wtedy obydwie śruby się wykręciły (trzeba dużo cierpliwości by je wykręcić choć kadmowane to zardzewiały). Przy montażu tylną śrubę skróciłem o jakieś 5mm by było łatwiej wkręcić i poskładałem to dokładnie wpasowując w obejmę . PZDR
__________________
Przybywam ze Szczecina !!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::specialist
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 15-08-2004
Skąd: Podlaskie
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 899
|
![]() Cytat:
U mnie co prawda wymieniał to mechanior (stalem i przyglądalem sie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) i chcial to zrobic bez odkrecania sanek i walczyl chyba ze 30 min i w tym czasie usłyszałem wiecej słów "ku**a itp niże przez cały rok no i przy okazji obsmarował Forda za tak cytuje "poje** i chore rozwiązania" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dopiero gdy odkręcił sanki to jakos sie udało. Za tyle wlozonego trudu w robote i w łacine Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. skasował 20 zł :fcp23 <lol2>
__________________
Drugi Ford tym razem z przymusu Klasa sama w sobie ---> oooo ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 27-08-2007
Skąd: Nowa Ruda/Wrocław
Model: Ford Mondeo MKI
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 1995
Postów: 1,098
|
![]()
Wtam ponownie!
Mam pytanie o odkręcanie tych sanek. Mam warunki na zrobienie tego sam tzn. kanał i lewarek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale jeśli podlewarkuje sanki i będę chciał je trochę opuścić jakieś 2-3cm to czy na coś muszę uważać tzn. czy coś mogę urwać przy silniku? Pozdrawiam
__________________
Ford Mondeo MK1 1.6 16V hatchback 95r. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 13-10-2006
Skąd: front wschodni
Model: sprzedany
Silnik: sprzedany
Rocznik: sprzedany
Postów: 389
|
![]()
... a wszystko to podejście mechanika do pracy. Tez gdy wymienić mi trza było te gumki to byłem u takiego co mi wahacz chciał odkręcać. Ściemniłem mu by sprawdził osłony przegubów i opuścił samochód na glebę. 10 zł i dziękuję panu. Podjechałem na drugi dzień do mojego wypróbowanego mechanika Stacha. Zrobił to bez jąkania za 40 zł. Teraz do tego pierwszego warsztatu jeżdżę tylko po szampon do samochodu i płyn do spryskiwaczy bo ma duży i bogaty sklep. Omijam takich "znafcóf". :fcp13
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 16-01-2006
Skąd: Olsztyn
Model: Citroen C5 X7
Silnik: 3.0 HDI
Rocznik: 2012
Postów: 89
|
![]()
No to ładnie!!!
__________________
Od 21 października 2007 zmiana Escort Kombi na Mondeo Kombi MK2 1.8 TD |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 13-10-2006
Skąd: front wschodni
Model: sprzedany
Silnik: sprzedany
Rocznik: sprzedany
Postów: 389
|
![]()
no ej, nie ma strachu :fcp20 przecież to jest do wymiany, tylko samemu jest ciężko. Odkręcając jedną śrubę całą a drugą do połowy powoduje się że ta obejma podnosi się do góry i można ją obracać na pewnej wysokości by można było to gumę tam wcisnąć. Nie jest tak tragicznie. Dostęp faktycznie jest kijowy, ale da radę to wymienić.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 03-07-2007
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2015
Postów: 317
|
![]()
Spokojnie można odkrecić te dwie śruby (klucz 21) i dla bezpieczeństwa podeprzeć lewarkiem ( umnie okazało się niepotrzebne ) wtedy wymiana idzie jak z płatka :fcp26 .
__________________
Przybywam ze Szczecina !!!!! |
![]() |
![]() |