Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-08-2022, 11:01   #1
winniexthepooh
ford::amateur
 
Imię: Joanna
Zarejestrowany: 10-08-2022
Skąd: Warsaw
Model: mk3 kombi
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 7
Domyślnie gaśnie po odpaleniu i dwukrotnej wymianie filtra paliwa

Witajcie, postanowiłam napisać, bo w Was wierzę.
Mam Focusa mk3 przed liftem. 2.0 TDCi, 163 KM.
Samochód kupiony rok temu, zero jakichkolwiek awarii. Postanowiłam wymienić filtr paliwa (kupiony: Febi Bilstein) i zaczęły się kłopoty. Po odebraniu auta od mechanika auto długo odpalało, po czym gasło. Po konsultacji z innym mechanikiem, który dość dobrze zna diesle Focusa - wymieniłam filtr na oryginał Forda, układ został odpowietrzony. Niestety jest to samo - silnik długo kręci, a po odpaleniu mija paręnaście sekund i gaśnie. Po podpięciu OBD wyskakuje tylko jeden błąd (U3003 - napięcie akumulatora), ale ciężko mi to w jakikolwiek sposób powiązać. Czy ktoś z Was miał coś podobnego, albo wie co może być przyczyną? Może wtryski...? Z góry dziękuję za wszelkie rady, które pozwolą przywrócić sprawność mojemu autu.

winniexthepooh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-08-2022, 13:38   #2
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,375
Domyślnie Odp: gaśnie po odpaleniu i dwukrotnej wymianie filtra paliwa

wg info na necie U3003 może wyrzucać błąd jeśli napięcie aku spadnie poniżej 10V
Mając mniej niż 10V z aku, to zaskoczony jestem że auto nie wyrzuca miliardów innych błędow.
Jakie jest napięcie aku (np. zmierzone miernikiem jakieś 15 minut po tym jak zamknąłeś drzwi i zablokowałeś zamki?)
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-08-2022, 08:43   #3
sylwesterz
ford::specialist
 
Imię: Sylwester
Zarejestrowany: 24-04-2016
Skąd: Toruń
Model: Focus
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2014 (grudzień)
Postów: 631
Domyślnie Odp: gaśnie po odpaleniu i dwukrotnej wymianie filtra paliwa

Czym były odczytane błędy, jaki był interfejs? Wielu mechaników ma sprzęt, który nie potrafi odczytać wszystkich błędów z nowszych Fordów.
W Warszawie jest chyba kilku forumowiczów, którzy mogą poratować odczytem lub skierować do odpowiedniego mechanika.
sylwesterz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-08-2022, 09:10   #4
winniexthepooh
ford::amateur
 
Imię: Joanna
Zarejestrowany: 10-08-2022
Skąd: Warsaw
Model: mk3 kombi
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 7
Domyślnie Odp: gaśnie po odpaleniu i dwukrotnej wymianie filtra paliwa

Cytat:
Napisał edmun Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jakie jest napięcie aku (np. zmierzone miernikiem jakieś 15 minut po tym jak zamknąłeś drzwi i zablokowałeś zamki?)
Niestety nie mierzyłam, ale jutro powinnam mieć dostęp do miernika, dam znać. Nie sądziłam, że to może być powiązane, stąd mój brak reakcji na ten (jedyny) błąd

Bump:
Cytat:
Napisał sylwesterz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czym były odczytane błędy, jaki był interfejs? Wielu mechaników ma sprzęt, który nie potrafi odczytać wszystkich błędów z nowszych Fordów.
W Warszawie jest chyba kilku forumowiczów, którzy mogą poratować odczytem lub skierować do odpowiedniego mechanika.
OBD SCAN ELM327. Do tej pory całkiem dobrze sobie radził przy Skodach i Focusie mk2. Chętnie skorzystam z namiarów na tych forumowiczów lub wskazówek jak do nich dotrzeć.

Ostatnio edytowane przez winniexthepooh ; 11-08-2022 o 09:58
winniexthepooh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-08-2022, 09:36   #5
Waterspoon
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 06-02-2021
Model: Focus Turnier
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 356
Domyślnie Odp: gaśnie po odpaleniu i dwukrotnej wymianie filtra paliwa

Źle zatkane przewody przy filtrze przy wymianie i zapowietrzono układ paliwowy. Następnie przy pierwszych uruchomieniach, powietrze już znalazło się w pompie wysokiego ciśnienia, trzeba prawidłowo odpowietrzyć układ aż do wtrysków. Błąd aku spowodowany kręceniem aż do zgonu i tak spowodowanym spadkiem napięcia poniżej 10V. Aku to nie studnia bez dna. Naładować aku, a odpalanie w nieskończoność prowadzić na urządzeniu rozruchowym.
Waterspoon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-08-2022, 09:53   #6
winniexthepooh
ford::amateur
 
Imię: Joanna
Zarejestrowany: 10-08-2022
Skąd: Warsaw
Model: mk3 kombi
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 7
Domyślnie Odp: gaśnie po odpaleniu i dwukrotnej wymianie filtra paliwa

Cytat:
Napisał Waterspoon Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Źle zatkane przewody przy filtrze przy wymianie i zapowietrzono układ paliwowy. Następnie przy pierwszych uruchomieniach, powietrze już znalazło się w pompie wysokiego ciśnienia, trzeba prawidłowo odpowietrzyć układ aż do wtrysków. Błąd aku spowodowany kręceniem aż do zgonu i tak spowodowanym spadkiem napięcia poniżej 10V. Aku to nie studnia bez dna. Naładować aku, a odpalanie w nieskończoność prowadzić na urządzeniu rozruchowym.
Za drugą wymianą filtra podobno odpowietrzyli układ. Ale faktycznie usterka jest identyczna jak przy pierwszej wymianie, kiedy to fachowiec przyznał po fakcie, że nie za często ma do czynienia z dieslami, a TDCi praktycznie w ogóle. Czy spróbować z wymianą filtra jeszcze raz? Przeraża mnie poszukiwanie mechanika, który faktycznie zna się na rzeczy.

Ostatnio edytowane przez winniexthepooh ; 11-08-2022 o 09:58
winniexthepooh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-08-2022, 10:21   #7
Andrzej_K
ford::professional
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 16-10-2010
Skąd: Białystok
Model: Focus MK3 Kombi Titanium
Silnik: 1,5 TDCI Duratorq 120 KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,207
Domyślnie Odp: gaśnie po odpaleniu i dwukrotnej wymianie filtra paliwa

Cytat:
Napisał Waterspoon Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
(...) a odpalanie w nieskończoność prowadzić na urządzeniu rozruchowym.
Nieskończoność = do spalenia rozrusznika? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam, Andrzej_K
"Gdy choć co drugi z Twoich pomysłów wyda Ci się genialny... dopij wódkę i idź spać."
Andrzej_K jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-08-2022, 10:43   #8
cezarg1410
ford::expert
 
Avatar cezarg1410
 
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,659
Domyślnie Odp: gaśnie po odpaleniu i dwukrotnej wymianie filtra paliwa

Nie rozumiem nie ogarniam.
"Wymieniłem filtr paliwa, auto przestało działać, czy mam wymienić wtryski?" :O :O :O

Chyba oczywiste jest to, że problem jest w filtrze.
A najprawdopodobniej w złączkach filtra - przy wymianie mechanik mógł uszkodzić oringi na szybkozłączkach. Auto się zapowietrza i dlatego nie odpala.
cezarg1410 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-08-2022, 11:08   #9
Waterspoon
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 06-02-2021
Model: Focus Turnier
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 356
Domyślnie Odp: gaśnie po odpaleniu i dwukrotnej wymianie filtra paliwa

Cytat:
Napisał winniexthepooh Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy spróbować z wymianą filtra jeszcze raz? Przeraża mnie poszukiwanie mechanika, który faktycznie zna się na rzeczy.
To nie problem filtra tylko zapowietrzenia, trzecia wymiana nic nie da. Należy odpowietrzyć układ aż do wtrysków, czyli odkręcić powroty na wtryskach i zrobić jakby próbę przelewową na wężykach aż do wyjścia wszystkich pęcherzy powietrza.
My tu mamy uczyć mechaników patałachów nieudaczników, a oni kasę biorą za coś o czym nie mają pojęcia, a potem klient na forum pyta bo kretyn nie wie jak naprawiać auto, a się zabiera.

Bump:
Cytat:
Napisał Andrzej_K Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nieskończoność = do spalenia rozrusznika? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Powiedzmy że to znaczy do odpalenia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Bump: Mógł też jak napisał kolega pseudo mech uszkodzić zaciski na końcówkach, bo oczywiście zdjęcie tej końcówki nie jest takie łatwe i trzeba wiedzieć jak ją zdjąć, co mogło go również przerosnąć.
Waterspoon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-08-2022, 12:18   #10
winniexthepooh
ford::amateur
 
Imię: Joanna
Zarejestrowany: 10-08-2022
Skąd: Warsaw
Model: mk3 kombi
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 7
Domyślnie Odp: gaśnie po odpaleniu i dwukrotnej wymianie filtra paliwa

Umówiona wizyta w warsztacie, teraz 2 tygodnie oczekiwania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dziękuję za wszystkie wskazówki, przekazałam je i przypomnę jeszcze raz w dniu naprawy, by zwrócili uwagę na końcówki przy filtrze oraz odpowietrzyli cały układ, bez wymiany filtra.
winniexthepooh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:26.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.