|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-01-2023, 13:18 | #1 |
ford::beginner
Imię: Artur
Zarejestrowany: 22-01-2023
Model: mk4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2012
Postów: 15
|
Wybór silnika benzynowego MK4
Witam!
Posiadałem przez rok mondeo 2.0TDI w automacie powershift, po dwóch miesiącach skrzynia sie wysypała i musiałem ją naprawić. Mieszkam w Anglii koszt 3.5tyś funtów za wymiane na nową skrzynie wraz ze sprzęgłem , po 14 miesiącach i przejechanych 5tyś mil nowa skrzynia zaczeła ponownie szwankować a więc sprzedałem to auto bo bym zbankrutował. Dopiero po fakcie poczytałem o pierwszej generacji powershiftów które są tragiczne, sypią się niesamowicie i nikt nie chce tego naprawiać. Chciałbym jednak wrócić do mondeo albo mk4 albo poczekać rok , odłożyć i kupić mk5 ale chce tylko benzyne ponieważ jeżdzę głównie po miescie. Myślałem o mk4 1.6 ecoboost ale jest duzo negatywnych opini o przegrzewaniu się silników, 2.0 duratec podobno jest mułowaty i chleje , za to 2.0 ecoboost podobno nie ma już problemów z przegrzewaniem ale wychodzi tylko w automatach więc jestem w kropce. Znalazłem też info że mondziaki mają dwa rodzaje automatów - powershift lub kinetyk. Szukam od paru dni w których silnikach były kinetyki bo nie ma opcji że wróce do powershifta w mk4. Czy jedyna identyfikacja skrzyni jest wykonalna poprzez vin numer ? Bo na aukcjach w uk nie podają vinu. Czy ktoś orientuje się jakie silniki były z kinetyczną skrzynią ? Alternatywą było by poczekać i kupić mk5 z powershiftem ale drugiej generacji bo podobno naprawili już konstrukcje no ale to jest "podobno". Tak samo w mk5 podobno te ecoboosty nie miały już problemów z przegrzewaniem tylko że mk5 to już dużo wieksze pieniądze. Poradzicie cos ? |
22-01-2023, 14:02 | #2 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
|
Odp: Wybór silnika benzynowego MK4
2.2 diesel ma durashift w mk4 polift.
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
22-01-2023, 17:19 | #3 |
ford::beginner
Imię: Artur
Zarejestrowany: 22-01-2023
Model: mk4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2012
Postów: 15
|
Odp: Wybór silnika benzynowego MK4
Dzieki za info ale diesle odpadają , jezdziłem dieslem po miescie i jak go nie przepaliłem na autostradzie to sie mulił jak cholera.
|
22-01-2023, 17:22 | #4 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
|
Odp: Wybór silnika benzynowego MK4
to mk5.. tam jest hydro.. albo stary 2.3litra w mk4 przedlift
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
22-01-2023, 17:55 | #5 |
ford::beginner
Imię: Artur
Zarejestrowany: 22-01-2023
Model: mk4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2012
Postów: 15
|
Odp: Wybór silnika benzynowego MK4
ten 2.3 benzyna mnie zainteresował ale w całej angli są tylko 4 sztuki na sprzedaż.
Czy ten automat z tym silnikiem będzie dobrym trwalszym rozwiązaniem ? Jeśli miałbym jednak poczekać i kupić mk5 to czy polecacie te ecoboosty ? Bo widze że ford robi już tylko te silniki |
23-01-2023, 15:12 | #6 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 21-01-2018
Skąd: Puck
Model: Mondeo MkV
Silnik: 2.0EB
Rocznik: 2016
Postów: 0
|
Odp: Wybór silnika benzynowego MK4
przedliftowe mk4 miały durashifty,diesel 2.0 i 2.2 oraz benzyna 2.3...oznaczenie po Vin wychodzi AWF21 Aisin
co do ecoboostów to mają historie już w mk4,potem zostały w mk5...sporo ludzi jeździ z 2.0EB |
23-01-2023, 19:02 | #7 |
ford::beginner
Imię: marcin
Zarejestrowany: 15-06-2015
Skąd: uć
Model: Mondeo MK4
Silnik: 275KM/427Nm T5
Rocznik: 2007
Postów: 24
|
Odp: Wybór silnika benzynowego MK4
Szkoda, że musi być automat.
Przedlift z 2,5 T5 i będzie Pan zadowolony. |
23-01-2023, 19:10 | #8 |
ford::beginner
Imię: Artur
Zarejestrowany: 22-01-2023
Model: mk4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2012
Postów: 15
|
Odp: Wybór silnika benzynowego MK4
Witam , wcale nie musi być automat. Może i być manual tylko musi byćbenzyna.
Najchętniej bym brał tego ecoboosta ale 2.0 jest tylko z powershiftem wiec nie ma bata że wejde w to ****o ponownie a 1.6 mają tendencje do przegrzewania. Wypowie się ktoś wiecej na temat tego 1.6 ? Wiem że w polsce ruszyła akcja naprawiania przez forda tych usterek ale czy w uk to nie wiem po za tym to już było chyba dawno temu wiec nie wiem czy jeszcze ford to oferuje. Bardzo mało jest tych 2.3 automatów. A co do tego 2.5T to podobno chlarnia , na obecne czasy kosztów paliwa nie wiem czy to dobry pomysł |
23-01-2023, 19:10 | #9 |
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
|
Odp: Wybór silnika benzynowego MK4
2.5t w Mondeo było tylko w manualu (co moim zdaniem w tym wypadku jest zaletą)
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
__________________
Było:Ford Mondeo MK2 1.8 Zetec 1998r. (2012-2015); Ford Mondeo MK4 2.5T 2007r. chip 263KM 401Nm (2015-2023), Ford Focus MK1 1.8 Zetec 1999r. (2021-2023) |
23-01-2023, 20:19 | #10 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 21-01-2018
Skąd: Puck
Model: Mondeo MkV
Silnik: 2.0EB
Rocznik: 2016
Postów: 0
|
Odp: Wybór silnika benzynowego MK4
2.0EB w mk4 było jak mówisz w powershifcie,w mk5 jest inna skrzynia
|