![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 05-03-2024
Skąd: Rzeszów
Model: Kuga
Silnik: 1.5 Ecoboost
Rocznik: 2016
Postów: 5
|
![]()
Witam,
Tak jak w temacie, mam problem z odpaleniem Forda Kuga 1.5 Ecoboost 150KM z 2016 roku. Samochód po wymianie uszczelki pod głowicą. Po złożeniu silnika, auto ma problem z odpaleniem. Silnik kręci się, jednak nie odpala. Sterownik silnika nie zgłasza żadnych kodów usterek. Dodam, że rozrząd ustawiony przy zastosowaniu wszystkich blokad (wraz z blokadą koła pasowego wału). Czy ktoś ma jakieś pomysły? Z góry dziękuję. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FCP member
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,646
|
![]()
Sam robiłeś?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 05-03-2024
Skąd: Rzeszów
Model: Kuga
Silnik: 1.5 Ecoboost
Rocznik: 2016
Postów: 5
|
![]()
Sam robiłem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FCP member
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,646
|
![]()
A te blokady w dobry sposób założyłeś? Gdzieś widziałem że ktoś ten „krzyżak” na wariatory założył odwrotnie. Tak czy siak, tam silnik odpalał… Wiązki wszystkie dobrze podłączone?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,935
|
![]()
Są tylko dwie opcje: przestawiony rozrząd lub koło pasowe z czujnikiem (no i nie zapomnieć o zamontowaniu i podłączeniu czujnika).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 05-03-2024
Skąd: Rzeszów
Model: Kuga
Silnik: 1.5 Ecoboost
Rocznik: 2016
Postów: 5
|
![]()
Uważam, że blokady były dobrze założone. Wszystko wchodziło na miejsce lekko bez większego trudu czy jakiegoś wpychania. Po przemyśleniu, mam jedynie wątpliwości co do blokady wału. W moim przypadku wkręciła się, że silnik był zablokowany w obie strony, ale było też miejsce przy górnym położeniu tłoka, w którym blokada wchodziła i blokowała silnik tylko do przodu. Może tutaj robię jakiś błąd przy blokowaniu? Nie miałem wcześniej styczności z Ecoboostami.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,935
|
![]()
Na kołach wałków rozrządu są kropki, w pozycji do założenia blokad powinny być na godzinie 12. Blokada wału raczej blokuje go tylko przed obrotem w jednym kierunku, inaczej pewnie nie używałbym blokady na wieniec zębaty koła zamachowego.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 05-03-2024
Skąd: Rzeszów
Model: Kuga
Silnik: 1.5 Ecoboost
Rocznik: 2016
Postów: 5
|
![]()
Kropki na kołach wałków rozrządu, miałem dokładnie tak jak mówisz - godz. 12.
Chyba nie mam innego wyjścia, jak spróbować złożyć całość z blokadą silnika w jedną stronę. Mam nadzieję że w takim położeniu silnik odpali. Poinformuję o efektach. Dzięki za wskazówki 😉 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 05-03-2024
Skąd: Rzeszów
Model: Kuga
Silnik: 1.5 Ecoboost
Rocznik: 2016
Postów: 5
|
![]()
Problem rozwiązany. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Samochód odpalił. Ustawiłem rozrząd jeszcze raz, blokada na wale faktycznie ma blokować silnik tylko w jedną stronę.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FCP member
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,646
|
![]() |
![]() |
![]() |