Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-12-2007, 09:47   #1
dnakov
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-12-2007
Postów: 10
Domyślnie zakup focusa

Witam,jako że mam doczynienia na tym forum z fachowcami,chciałbym zasięgnąc waszej opini.Jestem zainteresowany kupnem Focusa rocznik 2000 w dieslu,hatchback lub sedan.Wiem conieco o zaletach tego samochodu,jednak niewiele mogę powiedzieć o jego wadach.Słyszałem o średniej jakości blachy i o kosztownym serwisowaniu tylnego zawieszenia,jednak jak to ma się do rzeczywistości i jakie jeszcze minusy można by wskazac?Jak z ceną części zamiennych?Z góry dziękuję za pomoc,pozdrawiam

dnakov jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2007, 10:16   #2
zezor88
ford::average
 
Avatar zezor88
 
Zarejestrowany: 13-07-2006
Skąd: Hannover
Model: S-MAX
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 146
Domyślnie

jesli trafisz dobry model to bedziesz sie cieszył z jazdy i juz. co do czesci , to tez jest pełno zamienników tylko czasem trzeba sie zastanowic czy warto. kilka razy sie naciołem i niekoniecznie na czesciach do focusa chociaz i do niego sprzedali mi lewą przekładnie kierowniczą. co do kosztownego remontu zawieszenia to prawda a mianowicie robiłem lewą strone tył (zona na betonowej półkuli zawisła podczas cofania )
i koszt to ponad tysiąć złociszy . mechanicy na to klna bo podobno troche pieprzenia z tym jest ale zato trzeba wiedziec ze nie nadaremno foka uchodzi za wzór prowadzenia.
powodzenia przy zakupie :fcp4
__________________
pozdrawiam Rafał
zezor88 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2007, 10:25   #3
anksma
ford::average
 
Imię: Anna
Zarejestrowany: 23-10-2007
Skąd: Radom
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 91
Domyślnie

Problem z blachą i jej rdzą występuje dosyć często, można o tym sporo na forum poczytać

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ja swojego pierwsego focusa zakupiłam w tym roku. Mąż oglądał go dokładnie ale nie zauważył rdzy od wewnątrz na dole na trzech drzwiach. Ale mąż oczyścił ją i na razie sprayem zamalował :-). Kupiliśmy silnik 1.8 trochę żre benzyny, więc mamy zamiar zmienić na mniejszy silnik lub na diesla. Ale mimo tych problemów z blacharką chce nadal focusa bo mi się bardzo podoba.
Części są dosyć drogie :fcp5 w porównaniu do innych marek, np opla czy innego niemieckiego auta, albo też i jakiegś fiata. Części zamiennych jeszcze nie kupowałam, na razie kupuje te części jakie polecają w książce, z której pan mi w sklepie zawsze dobiera wszystko. Z poważniejszych wydatków to na razie miałam kupno amortyzatorów tylnich kayaba, wyniosło mnie to ok 350 zł + robocizna ok 50 zł, czy nawet mniej. Ale i tak polecam forda :fcp22
anksma jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2007, 11:10   #4
Schem
ford::professional
 
Avatar Schem
 
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
Domyślnie

Cytat:
Napisał dnakov
jako że mam doczynienia na tym forum z fachowcami
chłe, chłe, chłe - dobrze zacząłeś post :fcp23

A tak na serio, to ja mam foczkę w dieslu i powiem tyle:

bezawaryjny przebieg 247 tysięcy kilometrów, spalanie 6-7 litrów (jak depnę mocniej to 7,5) po mieście, 5-6 litrów trasa. Oleju nie bierze wcale (nic nie dolewam pomiędzy wymianami)
Zawieszenie rewelacyjne, auto prowadzi się fantastycznie. I do tego tylko na bieżąco serwisowane (mieszki, tulejki itp). BEZ REMONTU. Bez wymiany połowy rzeczy. A facet na przeglądzie tylko mlaskał z podziwu. Więc moim zdaniem jest tak, że jak do remontu to owszem, koszt spory. Ale remontu nie robi się co rok.

Ceny materiałów w ASO zabijają (jak we wszystkich markach), ale auto na tyle proste, że dużo można samemu zrobić a części nawet oryginalne poza ASO w cenach do przyjęcia. Olej kupuję po 80-90 zeta za 5litrów (Formula E 5W-30 Forda).
Ogólnie Ford ma to do siebie, że lepiej jeździć do kogoś, kto zna Fordy - jest parę myków i jak mechanik pierwszy raz widzi Forda, to może narobić szkód przy poważniejszych naprawach. O błędnej diagnozie nie wspomnę - np. w escortach często miga kontrolka poduszki. I nie jest to problem z poduszką bynajmniej. Wystarczy przeczyścić kostkę pod fotelem. A niektórzy wymieniają poduszki, komputer i coś tam jeszcze za grubą kasę... I nic.

Ale np. hamulce bajka - zacisk na dwóch śrubach, tarcze po prostu zakładane. Wymiana samodzielna w pół godziny - dwie śruby na koło do odkręcenia. Genialne. W innych markach jest więcej roboty - dwie śruby w zacisku, potem dwie w "mocowaniu zacisku", potem jeszcze jedna albo dwie w tarczach). Takich fajnych rzeczy jest więcej.

Na co zwracać uwagę przy dieslach?
Turbina - jak w każdym dieslu kiedyś się kończy a kosztuje sporo. Ja mam nową ale nie ja płaciłem za nią jeszcze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pompa paliwa (w TDDI sprawa dość częsta - zawiesza się sterownik - koszt duży)
Wstryskiwacze - jak w każdym dieslu.
Koło dwumasowe w TDCi - baaardzo duży koszt.

Byłoby dobrze, żeby auto miało już te naprawy za sobą.

Do tego sprzęgło kosztuje ok 500-550 zeta, w benzynie 450-500, filtr paliwa 90 zeta, benzyna 50 zeta.

Reszta elementów w podobnych cenach - nie wszystkie, może o czymś zapomniałem ale po prostu wejdź na stronę np [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i porównaj.

I jeżeli interesują Cię pierwsze roczniki focusa w dieslu, to unikaj jak ognia silnika TDCi.
Common rail był wtedy nowością i niestety te silniki są mocno awaryjne i bardzo czułe na jakość ON (padają często wtryski i koła dwumasowe).
Szukaj tylko TDDI - mocny i niezawodny - jedynie pompa może się zepsuć, choć mnie się nie zepsuła.
W młodszych autach już warto kupić TDCi bo są mocniejsze, nowocześniejsze i da się je podkręcić chipem bez problemów. I już nie chorują na choroby wieku dziecięcego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Co do wyższości Forda nad innymi markami...
Dla jednych "Ford g..o wort" dla innych tylko ta marka się liczy.
Ja ją po prostu lubię ("pasuje" mi, dobrze się czuję w fordach i mają dla mnie "duszę", podobają mi się niektóre rozwiązania. Te autka są po prostu "inne").
A focus jest ładnym i baaardzo udanym modelem Forda.

pozdrawiam i przepraszam za tak długi referat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT

Fordy otaczają mnie
Schem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2007, 11:12   #5
damian6984
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-12-2007
Skąd: Rzeszów
Model: Focus
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1998
Postów: 148
Domyślnie

Z blachą jest różnie. Jeżeli auto jest przywiezione z Włoch to raczej z rdzą nie powinno być problemu (oczywiście jeżeli samochód jest bezwypadkowy). Przy kupnie poproś kogoś o pomoc kto ma dobry czujnik do mierzenia grubości lakieru. Rdza najczęściej występuje w dolnych partiach drzwi i na klapie bagażnika. Jeżeli chodzi o tylne zawieszenie to jest wielowachaczowe i koszt jego naprawy jest większy, ale na rynku istnieje wiele zamienników dobrej jakości z ceną dużo niższą niż oryginał. Jeżeli chodzi o prowadzenie tego autka to nie ma sobie równych w swojej klasie. Polecam ten model forda.
damian6984 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2007, 11:27   #6
Riko
ford::average
 
Imię: Ryszard
Zarejestrowany: 23-10-2007
Skąd: Tarnów
Model: Focus
Silnik: 1,6 125
Rocznik: 2015
Postów: 117
Domyślnie

jeździłem wcześniej Oplem Astrą "F" 2000 rok benzynka - od dwóch miesięcy Ford Focus 1,6 . Róznica na korzyśc Forda w/g mnie jest bardzo duża.Przede wszystkim autko prowadzi się fantastycznie, jest stabilne na drodze, ma dobre przyspieszenie. Na razie widze w nim same zalety w porównaniu z Oplem . Co do blachy to auto mam z Włoch i rzeczywiście na razie nie widać rdzy, ale ja mam do tej rdzy takie podejście, ze to jest akurat dla mnie mało ważne. Ktoś tam wcześniej powiedział że autko ma duszę - myślę ze jak mało które !!Bardzo przyjemne wnętrze, staranne wykończenie. Co do częsci zamiennych i ich cen to jeszcze niedoświadczyłem, ale czytam cały czas forum i widze , że w normie. Na koniec powiem tak. Szukałem jakiegokolwiek auta w cenie około 20 tys i znalazłem Foczkę i jestem bardzo zadowolony. Pozdrawiam i powodzenia w zakupie.
Riko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2007, 13:07   #7
dnakov
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-12-2007
Postów: 10
Domyślnie

Dziękuje za porady,na pewno wezmę je pod uwagę.Co do różńic między TDCi a TDDI nie miałem pojęcia,a myśle o roczniku 2000 gdyż na samochód mogę przeznaczyć ok 21 tyś,a z tych latek juz można coś ciekawego dostać.Wiadomo,że samochód samochodowi nie równy i kupując ten sam model w salonie jeden z klientów będzie jeździłl bez awarii,a drugi będzie bez przerwy stał w warsztacieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Zobaczymy co będzie po nowym rokuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Pozdrawiam,wszelkie uwagi wciąż mile widzianeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
dnakov jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2007, 13:39   #8
Schem
ford::professional
 
Avatar Schem
 
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
Domyślnie

Cytat:
Napisał dnakov
Co do różńic między TDCi a TDDI nie miałem pojęcia
Podstawowa różnica jest taka, że TDDI to po prostu diesel z bezpośrednim wtryskiem, ze zwykłą turbiną (chyba nawet sterowaną mechanicznie z ciśnieniami doładowania 1,2 bara - jeśli dobrze pamiętam),

TDCi ma już szynę commonrail (dużo większe ciśnienia wtrysku) oraz turbinę o zmiennej geometrii łopatek, która pozwala na uzyskanie nawet 300Nm chwilowego momentu (w TDDI jest stały max. moment 200Nm).

Skutek taki, że z tej samej pojemności 1753ccm (1.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., TDDI ma w słabszej wersji 75KM a w mocniejszej wersji 90KM (i tą polecam) a TDCi w słabszej 100KM, mocniejszej 115KM

Wady i zalety już opisałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

powodzenia w polowaniu :504:
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT

Fordy otaczają mnie
Schem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2007, 23:36   #9
ravag
ford::average
 
Avatar ravag
 
Zarejestrowany: 24-11-2007
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 117
Domyślnie

Za 21 tys kupisz to czego szukasz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Kupilem model z 2001 roku ale kosztował mnie odrobinę więcej. Dzisiaj odebrałem go od mechanika - wymiana wszystkich części eksploatacyjnych - paski, płyny, rozrząd. Zapłaciłem łącznie z dokładnym przeglądem całego auta (okiem fachowca ogarnął całą furę) około 800 zł. Części kupiłem oryginalne na stronie forda. Musze kupić jeszcze dywaniki i wyprać tapicerkę i auto będzie jak nowe. Co do właściwości jezdnych przyspieszenia i komfortu to prawda - ciężko znaleźć podobne auto w tej cenie. Mi się bardzo podoba z wyglądu, co do materiałów wewnątrz mam pewne zastrzeżenia (w vectrze z 94 roku mam lepsze) ale polskie drogi i tak wykończą nawet najlepsze materiały (kumpel z ławki jeździ nowiutką meganką - po 15 tys km w nowym aucie trzeszczą mu plastiki). Ogólnie za taką sumę kupisz auto warte swej ceny. Pamiętaj, że znalezienie takiego egzemplarza z przebiegiem 70 tys km graniczy z cudem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zwykle przebiegi w tych rocznikach są rzędu 150 - 200 tys km i wcale się tym nie przejmuj. Mój miał 163 tys ale coś tam było podmalowywane dlatego auto wygląda jak nowe. No i nie ma rdzy. Miał jakąś drobną przygodę bo widać, że wentylator klimy nie jest przymocowany oryginalnie tylko jakoś na paskach czy linkach. To ten mechanik zauważył. Ja widziałem jedynie, że nie ma osłony pod silnikiem i że chłodnica jest lekko podgięta więc pewnie przodem na coś najechał. Patrz czy autko Ci się podoba i czy technicznie jest sprawne a to czy ma kilka rysek czy nie, to kwestia gustu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Aaa.. i jeszcze jedno - to najsilniejsze 90 KM jakie w życiu prowadziłem a auto waży przecież 1300 kg!! Jeździłem punto 80 KM ważące 960 kg i ono się tak nie zbierało jak ten focus. Nie mówiąc o dynamice na wysokich biegach - kompletny brak turbodziury!! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Polecam ten zakup - ostrzegam przed "okazjami".
ravag jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-12-2007, 08:25   #10
dnakov
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-12-2007
Postów: 10
Domyślnie

Dzięki ravag,ja na szczęście podchodzę bardzo spokojnie do zakupu takich rzeczy i nie rzucam się na pierwszy lepszy model z brzeguGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Słyszałem o niepodważalnych zaletach Focusa,ale najbardziej właśnie mnie interesował koszt części zamiennych i awaryjność tego auta,gdyż wcześcniej jeździłem Matizem przez 8 lat,gdzie części były w sumie tanie a auto przez ten cały czas było praktycznie bezawaryjneGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Na kupno szykuje się w okolicach lutego,więc do tego czasu jeszcze ceny powinny się zmienic...PozdrawiamGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
dnakov jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:33.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.