|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-02-2008, 09:38 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 21-02-2008
Postów: 4
|
Problem z ciśnieniem w zbiorniczku płunu chłodzącego.
Witam! Słuchajcie mam problem. Kupiłem niedawno Eskorta 1999 rok 150 tyś km ładny zadbany, silnik chodzi bez zarzutów ale ? mam problem z płynem chłodzącym. O co chodzi.
Autko stało ze 3 miesiące przed zakupem. Zacząłem nim troszkę więcej jeździć i zaczęły strzelać węże od chłodzenia jeden już mi dwa razy strzelił :/ Jeśli autko pochodzi z 5 min robi się dość duże ciśnienie w zbiorniku z płynem chłodzącym ? jak się dotknie węża (np. tego najgrubszego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) czuć że płyn się niemal gotuje ? do tego ciśnienie i węże strzelają. Moje przypuszczenie to uszczelka pod głowicą pewnie jest do wymiany :/ tyle że nigdzie nie widać płynu ? olej czysty, silnik suchy wydech ? coś tam kapnie ale mam instalacje gazową ? biały dymek?! ? delikatny jest ? ale nie są to jakieś wielkie kłęby dymu :/ ?. Zauważyłem że gdzieś chyba ucieka co nieco tego płynu ? ale poprzedni właściciel wymieniał pasek rozrządu ? nie wiem czy razem z pompom wody czy nie ? a ponoć jak się ją źle zamontuje to tam gdzieś też może uciekać ten płyn ? Czy może to być coś innego niż ta zakichana uszczelka ?! Czy raczej na 100% to ona :/ bo nie wiem co robić. Czekam na jakąś rade. Pozdrawiam |
21-02-2008, 09:52 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
|
Re: Problem z ciśnieniem w zbiorniczku płunu chłodzącego.
wiesz co nie jestem pewnien na 100% ale wydaje mi sie ze moze gdzies ktorys waz jest przytkany wiec zaczalbym od sprawdzenia wezy pozniej pompy, watpie zeby to byla uszczelka pod glowica bo byla by woda w oleju z tego co sie orientuje - podkreslam nie jestem na 100% pewnien
|
21-02-2008, 09:56 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-01-2008
Skąd: Sulęcin
Postów: 62
|
Re: Problem z ciśnieniem w zbiorniczku płunu chłodzącego.
sprawdz termostat czy jest dobry moze nie dziala :fcp29
__________________
nie lubię tankować=jest gaz jest oki=[YOU] |
21-02-2008, 10:00 | #4 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 21-02-2008
Postów: 4
|
Re: Problem z ciśnieniem w zbiorniczku płunu chłodzącego.
Cytat:
|
|
21-02-2008, 10:45 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-01-2008
Skąd: Sulęcin
Postów: 62
|
Re: Problem z ciśnieniem w zbiorniczku płunu chłodzącego.
a sprawdzales pompe czy sie obraca,domowym sposobem mozesz wymontowac termostat i zobaczyc czy cisnienie bedzie sie uczymywac jezeli nie to termostat do wymiany :fcp29
__________________
nie lubię tankować=jest gaz jest oki=[YOU] |
21-02-2008, 10:56 | #6 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 21-02-2008
Postów: 4
|
Re: Problem z ciśnieniem w zbiorniczku płunu chłodzącego.
Cytat:
|
|
21-02-2008, 11:10 | #7 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 02-09-2006
Skąd: ok.Zielona Góra
Model: escort, saab 9-5
Silnik: 2.. 16V , 2.5T 500+ HP
Rocznik: 96
Postów: 3,395
|
Re: Problem z ciśnieniem w zbiorniczku płunu chłodzącego.
a moze poprzedni wlasciciel uzyl uszczelniacza do chlodnic .......
|
21-02-2008, 11:20 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 05-02-2007
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Escort
Silnik: 1,6 16v Zetec
Rocznik: 1995
Postów: 359
|
Re: Problem z ciśnieniem w zbiorniczku płunu chłodzącego.
A może sprawdź korek od zbiornika wyrównawczego. Odkręć go tak, żeby był luźno, ale żebyś go nie zgubił. O jakieś 3/4 obrotu go odkręć tak żeby cisnienie mogło uciekać i tak jeździj. Zobaczysz jakie będą wyniki. Ja tak ganiam cały czas bo mi cieknie mięcy obudową termostatu i silnikiem i nic się nie dzieje bo nie ma dużego cinienia w układzie.
__________________
CB: Onwa MK3 / LEMM AT 1200 |
21-02-2008, 11:21 | #9 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
|
Re: Problem z ciśnieniem w zbiorniczku płunu chłodzącego.
szko, przeczyść lub wymień korek zbiorniczka wyrównawczego! jak by był sprawny to nie ma prawa rozerwać niczego nawet jak termostat zaślepisz. :fcp17
__________________
wozidła... Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka Yamaha XV700 [Regulamin Forum] [Szukaj] ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg |
21-02-2008, 13:00 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-01-2008
Postów: 61
|
Re: Problem z ciśnieniem w zbiorniczku płunu chłodzącego.
Też myślę że korek sprawdź go i może ten cienki wężyk co dochodzi do zbiorniczka wyrównawczego z obudowy termostatu czy jest przepływ o ile jest podobnie jak w 1.4 8v tego nie wiem.Czy układ ktoś zaślepił wcześniej? bo np. nie grzał
- odnośnie poluźnienia korka,u mnie jak kapała pompa lekko odkręciłem żeby ciśnienie zmniejszyć wtedy to płyn w zbiorniku się gotował i kipiał a przeciek pompy na postoju był większy taki się działo u mnie zaznaczam w 1.4 po odkręceniu korka pozdrawiam |