![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Michal
Zarejestrowany: 27-02-2008
Skąd: Żyrardów
Model: SMAX
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 43
|
![]()
Hej,
Ponieważ od jakiegoś czasu zaczełem poszukiwać silnika (wersja 90KM)zauważyłem, że są dwie wersje. Główna różnica polega na umieszczeniu alternatora. W części silników jest on umieszczony od przodu (patrząc od strony maski) w okolicach pompy a w części jest umieszczony za silnikiem. Jak to fachowo rozróżnica który będzie mial alternator za a który przed silnikiem. Klima nie gra roli (ponoć w każdym można zawsze dołożyć), podobnie wspomaganie. Pompa bosha czy lucasa? Jak się je rozróżnia (gdy został już sam blok)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 26-02-2008
Postów: 13
|
![]()
Ja mam 1,8td endura de,alternator z tyłu i pompę lucasa 98rocznik.Na bloku odlany znak(T)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: CTU
Model: Galaxy Mk.I
Silnik: 1.9TDI/AHU
Rocznik: 97
Postów: 745
|
![]()
W escorcie alternator jest z przodu.Co do pompy wtryskowej to z tego co czytałem w książkach,to w 1.8 td montowana była tylko pompa Lucasa.
__________________
grzegorz był...Essi 95-1.6 16V i 97-1.8TD-70KM |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Michal
Zarejestrowany: 27-02-2008
Skąd: Żyrardów
Model: SMAX
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 43
|
![]()
Hmm.. to skąd te silniki z pompą Bosha?
Ogolnie niedawno kupiłem uszczelkę pod pokrywę zaworów getze i nie pasowała. Te polkoliste wycięcie było zdecydowanie za małe. Uszczelka niby dokładnie pod silnik mondeo 1.8. Niezłe, podejrzewam wcisneli mi to co mieli. A z ciekawości zapytam jeszcze o to co macie w dowodzie wpisane: mondeo 1,8 TCDI ? Ogołnie jak już w necie coś się znajduje to jest to TD lub w porywach TDI czesem inne bzdury. Skad się to ludziom bierze.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 05-09-2005
Skąd: Bydgoszcz
Model: Fiesta/Mondeo/Vectra/ ProCeed
Silnik: 2.0 16V/2.0 16v/1.8 16V/2.0 16V
Rocznik: 94/2005/98/2010.
Postów: 282
|
![]() Cytat:
Masz silnik na bezposrednim wtrysku ale oparty jeszcze na pompie wtryskowej VP44 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam
__________________
Nie ma podpisu bo nie pasuje do forum... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Imię: Kuba
Zarejestrowany: 21-05-2004
Skąd: Poznań- okolice
Model: Mondeo MK4/Fiesta MK6/Grizzly 700
Silnik: 1,8TDCi/1,25 LPG
Rocznik: 2008/2005
Postów: 881
|
![]()
Fordon, ale Peefe, ma mondka mkII i tam był tylko i wyłącznie silnik 1,8 TD,a nie TDDi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 05-09-2005
Skąd: Bydgoszcz
Model: Fiesta/Mondeo/Vectra/ ProCeed
Silnik: 2.0 16V/2.0 16v/1.8 16V/2.0 16V
Rocznik: 94/2005/98/2010.
Postów: 282
|
![]()
Na 2000r wychodzil jeszcze MK2?? Ciekawe tez czemu ma wspisane TCDI w dowodzie rejestracyjnym...
powinno byc TD...
__________________
Nie ma podpisu bo nie pasuje do forum... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::beginner
![]() Imię: Michal
Zarejestrowany: 27-02-2008
Skąd: Żyrardów
Model: SMAX
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 43
|
![]() Cytat:
We wszelakiej dokumentacji mondeo mialo tylko dwa typy silników, które można rozpoznać np po oficjalnej mocy 89 i 90KM. Uszczelka po wymianie na inna wersję pasuje. Przy okazji zauwazyłem w ramach rozrządu, że na dwóch Enduro DE - minimalnie inne koła oraz w jednym silniku rolka z napinaczem na sprężynie a w drugim bez tego napinacza. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 05-09-2005
Skąd: Bydgoszcz
Model: Fiesta/Mondeo/Vectra/ ProCeed
Silnik: 2.0 16V/2.0 16v/1.8 16V/2.0 16V
Rocznik: 94/2005/98/2010.
Postów: 282
|
![]() Cytat:
W oficjalnych dokumentacjach sa wersje 88KM i 178Nm oraz 90KM 181Nm Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nie widzialem jeszcze silnika "Enduro" a raczej Endura DE, i sa 2 rodzaje ukladu rozrzadu jak i 2 rodzaje sprzegiel, stary typ napinacza paska rozrzadu jest wlasnie na sprzezyne a drugi typ napinacza to napinacz mimosrodowy... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdro
__________________
Nie ma podpisu bo nie pasuje do forum... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: Michal
Zarejestrowany: 27-02-2008
Skąd: Żyrardów
Model: SMAX
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 43
|
![]()
Endura De Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jakoś mi się przypadowało do tego 'enduro' - te 90KM - zmodernizowano w okolicach czerwca 98.
Najprosciej daje sie to poznac po pokrywie dekla (uszczelki tez sa inne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.). Ja już posiadam mix. Silnik z przed modernizacji, a reszta nowsza. Co do rozrzadu - paski identyczne, różnica właśnie w rolkach. |
![]() |
![]() |